Semua di galaksi sedang melalui peperangan. Armada Flenx muncul dan menyerang semuanya. Kumpulan Boboiboy,Darkside,Pakatan dan Lucy telah mengerahkan segala yang mereka ada untuk menentang puak Flenx. Tetapi,mereka belum bersedia dengan sesuatu yang mereka tak pernah fikir.
Mereka semua lawan di kawasan masing-masing. Portal puak Flenx berada di antara kawasan Boboiboy dan Pakatan jadi mereka boleh ke sana. Yang berdekatan adalah Adudu, K.Vargoba dan Tristan,general Pakatan.
Adudu sedang menghapuskan raksaksa berbentuk gajah mutan bila dia nampak sesuatu yang menggerunkan.
Adudu: Ah....ah...ahh...
Probe: Apa benda tu?!
Adudu segera beritahu pada yang lain.
Adudu: Korang! Diorang ada raksaksa gila dengan diorang! Korang kena jaga-jaga!
Mereka semua dengar apa yang Adudu katakan. K.Vargoba,K.Kaizo dan Borara nampak apa yang Adudu katakan.
K.Kaizo: Apa benda tu?!
Borara: Biar betul!
K.Vargoba: Patutlah mereka diusir dari dimensi ni. Behemoth!
Boboiboy: Yes?
K.Vargoba: Kamu mungkin nak tengok ni.
K.Vargoba sambungkan rangkaian dengan S-class yang lain dan tunjukkan pada mereka benda tu.
Yaya: Hah!
Ying: Apakah...?!
Gopal: Dey! Benda ni memang wujud ke?!
BBoboiboy: Oi,you kidding!?!
Gigirgirl: That's a being? What the...
Miwa: Dia dah bawak lah.
Daniel: Tch!
Krax berada di atas benda tu.
Krax: Inilah Star Eater.
NAME: STAR EATER
THREAT: GODBoboiboy: What the hell!? Is that even something we can damage?!?
Gigirgirl: That's cheating.
Gopal: Dey Fang! Macam mana ni?!
Fang: Aku sibuk ni!
Gopal dan Fang lawan Lily di kawasan meteorit. Gopal akan assist Fang kalau ada raksaksa cuba serang hendap dia.
Lily: Ini je? Mustahil korang nak kalahkan benda yang ayah aku naik.
Gopal: Apa benda tu!?
Lily: Star Eater.
Fang kelihatan tergamam mendengar nama tu manakala Gopal blur.
Gopal: Star Eater? Apa benda tu?
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...