59#:MEMORI TERUNGKAI

152 14 2
                                    

Santa dan K.Vargoba dah nak sampai di Planetbot bila mereka nampak sesuatu yang besar memerhatikan mereka dari jauh.

K.Vargoba: Apa tu?

Ia hanya memerhatikan mereka kemudian pergi meninggalkan mereka.

Santa: Apa benda tu?

K.Vargoba: Entah. Baik kita cepat.

Mulut Planetbot terbuka dan kapal angkasa K.Vargoba mendarat di kawasan hangar. Mereka berdua keluar dan mencari Boboiboy dan Gigirgirl.

Santa: Mana mereka ni?!

Akhirnya mereka berdua jumpa Boboiboy di bilik mesyuarat dengan memegang sesuatu.

K.Vargoba: Boboiboy.....

Mereka berdua mendekatinya namun,mereka perasan sesuatu yang tak kena. Santa memegang bahunya.

Santa: Boboiboy....?

Boboiboy: Hisk...

Mereka terkejut. Boboiboy... menangis?

Boboiboy: Tok Var....*suara serak*

K.Vargoba: Ya?

Boboiboy: Kita ni....berketurunan darah campur kan?

Mereka berdua terkejut. Bagaimana Boboiboy boleh tahu?

Boboiboy: Sebab ini....

Boboiboy menghulurkan sebuah loket emas yang berbentuk hati kepada mereka. Santa mengambilnya dan melihat isi kandungannya. Ia merupakan gambar seseorang yang mereka kenal.

Santa: Witch of Witchcraft?!

Di belakang loket tu,ada tulisan.
 
              Jangan putus asa
                                               Salam,Lucy

Mereka berdua tak sangka,Boboiboy ada kaitan dengan salah seorang Yonkou selain ayahnya.

Boboiboy: Semuanya bermula macam ni....

FLASHBACK

Masa tu Boboiboy dan Gigirgirl tengah berbincang tentang projek baru,tiba-tiba mereka berasa pening dan tertidur. Mereka bermimpi berada di sebuah tempat kosong.

Gigirgirl: Tempat apa ni?

Suasana berubah menjadi cerah dan mereka berada di makmal. Mereka nampak pekerja yang sibuk ke sana ke sini sebab kerja.

Boboiboy: Apa semua ni?

Mereka berdua berjalan di sekitar kawasan dan tiba di bilik uji kaji. Saintis yang berada di dalam bilik memeriksa status bahan uji kaji.

Doktor: Nampaknya mereka dalam keadaan baik.

Seseorang masuk ke dalam bilik tersebut,seseorang yang Boboiboy dan Gigirgirl benci.

Boboiboy: Uncle Yamato.....

Gigirgirl: Shitty uncle...

Yamato: Bagaimana dengan eksperimen kita?

Doktor: Semuanya berjalan lancar. Tiada abnormaliti dikesan.

Yamato: Bagus. Mulakan eksperimen.

Situasi berubah lagi. Kali ni Yamato berada di ruang uji kaji dengan dua budak berhadapan dengannya.

Boboiboy: Siapa dia lawan tu?

Mereka memandang dua budak tersebut dengan lebih teliti. Alangkah terkejutnya mereka bila dapat tahu yang dua budak tu ialah.....

Boboiboy: Kita?!

Gigirgirl: Apa?!

Yamato menentang Boboiboy dan Gigirgirl versi budak. Tetapi,Yamato hancurkan mereka tanpa belas kasihan. Dia menarik kepala mereka dan makan tulang belakang mereka.

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now