Boboiboy dan Retak'ka tengok atas dan nampak seorang lelaki terapung di udara. Lelaki tu mendarat di hadapan mereka. Dia tengok Boboiboy dan Retak'ka.
???: Rilek. Aku takkan apa-apakan korang.
Boboiboy: Kau siapa?
???: Nama aku Santa. Aku penjaga kepada Hero Star.
Retak'ka: Hero Star?
Santa: Kepingan emas yang korang pegang tu. Itu Hero Star.
Boboiboy keluarkan kepingan emas dari dalam poket.
Boboiboy: Ini?
Santa: Ya. Hero Star merupakan barang turun-temurun yang diwarisi dari semasa ke semasa.
Retak'ka: Kenapa benda ni ada kat sini?
Santa: Sebab aku yang terakhir hidup di pulau ni.
Boboiboy: Kau pernah tinggal di pulau ni?
Santa: Ya.
Santa duduk atas batu di belakangnya. Boboiboy dan Retak'ka duduk di hadapannya.
Santa: Aku ni penjaga terakhir Hero Star sebab ianya memiliki sesuatu yang misteri.
Boboiboy: Apa dia?
Santa: Ia boleh mewariskan kuasa pemegang yang terdahulu kepada pengguna sekarang.
Boboiboy: Jadi......kepingan emas ni ada banyak kuasa?
Santa: Ya. Dan untuk pengetahuan kau,kepingan yang masuk ke dalam badan kau merupakan yang terawal dicipta.
Retak'ka: Bermakna dia memegang banyak kuasa?
Santa: Ya. Dan korang jaga-jaga. Kita tak tahu bila semua kuasa tu akan muncul. Boleh jadi kuasa tu keluar banyak sekaligus.
Boboiboy memerhati tangannya.
Boboiboy: Apa akan jadi pada aku?
Santa: Tak siapa tahu. Tapi,aku cakap berdasarkan apa yang aku tahu. Kemungkinan besar badan kau takkan dapat tahan beban semua kuasa tu dan meletup.
Boboiboy terkejut dengan kata-kata Santa.
Boboiboy: Habis,apa patut aku buat?
Santa: Kau kena berlatih. Berlatih sampai kau jadi tak betul.
Retak'ka: Tiada masalah~
Retak'ka sengih sampai ke pipi bila dapat latih Boboiboy lebih teruk lagi. Boboiboy pulak hanya pasrah menerima latihan ganas Retak'ka.
SKIP TIME
Retak'ka: Laju lagi!
Boboiboy sekarang sedang menarik longgokan batu yang banyak,besar dan berat. Dia kena heret semua tu mengelilingi pulau sejauh 8 BATU.
Boboiboy: Huh...huh...huh...
Santa: Teruskan budak. Kau boleh.
Boboiboy: Yelah! Lagi satu nama aku Boboiboy.
Santa: Okaylah.
Santa terapung di sebelah Boboiboy sepanjang dia berlari keliling pulau. Lepas tu dia panjat gunung dan turun sebanyak 20 kali dan lawan dengan haiwan buas dalam hutan.
SKIP TIME
Boboiboy baring di atas tanah memandangkan latihan Retak'ka yang baru ni lagi savage dari sebelumnya.
Boboiboy: Aku berpotensi untuk mati awal macam ni sebelum lawan Flenx.
Retak'ka: Makanan dah siap.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...