68#:NO LIMIT

119 12 6
                                    

Boboiboy: Oh damn.....

Mereka semua terkena serangan laser Star Eater. Serangan kesemua arah yang menghancurkan semuanya. Krax yang duduk dalam Star Eater sengih.

Krax: Hahaha....

Selepas seketika,serangan tu berhenti dan kelihatan semuanya musnah. Boboiboy dan yang lain semuanya cedera parah akibat serangan tersebut. Malah,beberapa laser juga bergerak jauh.

SITUASI GOPAL&FANG

Gopal berada di belakang batu besar sambil menembak raksaksa yang mendekatinya. Dia ternampak laser gergasi menuju ke arah Fang.

Gopal: Fang!!

Fang memandang ke arah Gopal dan nampak laser menuju ke arahnya. Dia memegang pedangnya dan memotong laser tu menjadi cebisan.

Fang: Atomic Slash!

Fang memotong laser tu hingga ke penghujungnya. Sebaik saja dia berhenti,Lily berada di belakangnya dengan segerombolan raksaksa.

Lily: Lambat.

Tiba-tiba semua raksaksa menjadi cebisan dan musnah. Fang menghalakan pedang terhadap Lily.

Fang: Itu serangan Star Eater kan?

Lily: Siapa tahu?

Fang: Bagitahu. Apa yang korang tengah cari?!

Gopal menghampiri mereka dan membisikkan sesuatu pada Fang.

Fang: Kau serius?

Gopal: Ya.

Fang: Terserah pada kau nak buat apa. Aku takkan bertanggungjawab.

Fang hasilkan kubah bayang antara dia dengan Gopal dan Lily. Lily memandang sekelilingnya dan memandang Gopal.

Lily: Apa semua ni?

Gopal: Rancangan aku. Mulai sekarang,dilarang guna kuasa sebab kita akan lawan pakai tangan je.

Lily: Jangan ingat aku lemah kalau ianya pertempuran fizikal.

Gopal: Hehehehe~ "Habislah kau~"

Sementara itu,Fang duduk agak jauh dari mereka dan memandang arah laser tu datang.

Fang: Star Eater....berdasarkan apa yang aku tahu,ada dua Star Eater. Satu dipecahkan kepada beberapa bahagian,satu lagi dikunci di tempat lain. Kalau puak Flenx dapat kedua-duanya.....

Tiba-tiba ada sesuatu berlaku. Garisan ungu terang memenuhi tangannya membentuk corak.

Fang: Apa ni?

SITUASI YAYA&YING

Yaya menyerang Avon dan Avon menyerang balas. Yaya tumbuk dadanya dan Avon pegang tangan Yaya dan campak dia ke arah bukit. Ying menyerang kepalanya namun Avon menahan dengan tangan kirinya. Dia menumbuk Ying tetapi Ying menahan dengan sarung tangannya dan menjarakkan diri. Dia berlari ke arahnya dengan sarung tangannya bercahaya.

Ying: Ambik ni!

Ying menumbuk perutnya dan kelihatan Avon terseret ke belakang dan melutut memegang perutnya.

Avon: Ha...ha.....menarik!

Yaya: Kalau aku?

Yaya muncul di hadapannya dengan bat besi miliknya. Dia hayunkan bat tersebut sekuat hati dan Avon tercampak tapi sempat mendarat dengan kepalanya berdarah.

Avon: Hahahahahah! Lagi! Lagi!

Ying: Haiya! Mamat ni biar betul!

Yaya: Entahnya. Eh?

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now