32#:KEBENARAN YANG PAHIT

554 25 8
                                    

T.Aba masuk ke dalam bilik sesudah Boboiboy melepaskan semuanya pada Sara. Dia duduk di sebelah Boboiboy dan memegang bahunya.

T.Aba: Boboiboy. Kau kena tahu perkara ni.

Boboiboy: Hm?

T.Aba: Asal usul keluarga kita.

T.Aba membuka topinya dan menunjukkan kepalanya.

Boboiboy: Takde apa pun.

Tiba-tiba,kepala T.Aba tumbuh rambut lebat,panjang sampai ke kaki.

Boboiboy: Bapak ah! Panjang gila rambut tok!!

T.Aba: Tahu takpe. Ni,tengok rambut atok ni.

Boboiboy memerhatikan rambut T.Aba dan dapati yang dia pun ada bahagian rambut putih.

Boboiboy: Tok....ada rambut putih jugak?

T.Aba: Hah. Rambut putih tu lambang keluarga kita. Keluarga Arleon.

Boboiboy: Keluarga Arleon?

T.Aba: Haah. Author,terang kejap. Tok tak larat nak terang panjang berjela ni.

Aik?! Break the fouth wall la tok ni. Takpelah biar saya terang.

T.Aba: Terima kasih ya.

Boboiboy: Pulak💧.

Keluarga Arleon,salah satu daripada lima keluarga yang ternama,5 Great Family. Dan salah satunya ialah Arleon yang berada di kedudukan teratas diikuti keluarga Kuroha, keluarga Yaoyoru,keluarga Felhelm dan keluarga Blackwood. Dan setiap satunya memiliki kepakaran tersendiri.

Keluarga Blackwood, pakar dalam penyelidikan kejuruteraan bio untuk mencari kaedah penyembuhan paling efektif.

Keluarga Felhelm,pemburu yang berkemahiran tinggi dan keturunan pahlawan yang gagah.

Keluarga Yaoyoru,pakar dalam mendalami perkara yang ganjil seperti ciptaan makhluk mistik, mencari tempat berhantu dan berhubung dengan dunia roh.

Keluarga Kuroha,pakar ketenteraan dan peperangan. Mereka merupakan pejuang yang hebat.

Keluarga Arleon,mendominasi semua dengan kegilaan mereka. Mampu beradaptasi dengan persekitaran dengan pantas dan merupakan keluarga paling susah nak dikalahkan.

Boboiboy: Apekah...?

T.Aba: Tu? Kau nampak tu? Keluarga kita paling atas.

Boboiboy: Tapi,Boboiboy masih tak faham. Boboiboy ada kembar,tapi dia tinggal dengan pak cik Yamato.

T.Aba tersentak. Yamato?  Kembar?

T.Aba: Kau jumpa dia kat mana?

Boboiboy: Dekat angkasa,baru tadi.

T.Aba diam memikirkan hal tersebut.

Boboiboy: Tok...

T.Aba: Hm?

Boboiboy: Boleh...Boboiboy tidur sini beberapa hari?

T.Aba: Kenapa? Kat sana tak best eh?

Boboiboy: Tak. Cuma...nak tenangkan fikiran kejap.

T.Aba: Hehehe,boleh je.

Boboiboy pun tinggal di bumi untuk seketika.

Pada satu malam,semasa Boboiboy tengah tidur,T.Aba keluar senyap-senyap menuju ke kawasan bukit. Dia tiba di kaki bukit dan nampak ada satu kapal angkasa telah mendarat di atas bukit. T.Aba melompat dari bawah sampai ke atas dengan sekali cubaan. Dia tengok tempat dia berpijak tadi. Terdapat kesan retak pada tempat tu.

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now