Yamato: Untuk buktikan Power Singularity Point.
Aliya: Power Singularity Point?
Yamato: Ya. Teori saya,dengan memasukkan cebisan kecil semua jenis kuasa yang ada,kita dapat hasilkan makhluk yang sangat menggerunkan.
Aliya: Bukan ke badan mereka takkan mampu tahan semua beban dari kuasa yang berlainan dalam badan mereka?
Yamato: Hahahahahah. Sebab tu kita perlu ubah suai badan mereka secara biologi dan naik taraf badan mereka. Mungkin dengan sedikit mutasi dan hybrid campurkan mereka dengan spesis yang berbeza,mereka akan dapat berevolusi menjadi makhluk yang tak dapat dikalahkan.
Aliya menyerang Yamato dengan pedang nano tapi Yamato dapat tangkap tangannya.
Aliya: Raksaksa..
Yamato: Hehehe...panggil saya apa pun,saya tak kisah. Sebab saya juga mengeksperimenkan diri saya.
Aliya: Apa?!
Aliya lompat ke belakang dan mengeluarkan nano repulsor cannon.
Aliya: Kau dah hilang akal ke?! Eksperimen diri sendiri?!?
Yamato: Kalau tidak,saya takkan dapat buat ini.
Dia mengeluarkan panah besi dari tangannya dan kristal berapi pada belakangnya.
Yamato:Teori saya,tentang Power Singularity Point(PSP) adalah benar. Saya merupakan bukti hidup tentang perkara ni!
Aliya merenung tajam Yamato. Dia kemudian menembak Yamato dengan nano repulsor cannon. Namun..
Yamato: Haha.
Yamato menyerap serangan tersebut ke dalam dirinya.
Yamato: Sedap.
Aliya: Tch!
Yamato: Jadi,apa rancangan kamu sekarang? Lawan saya dan selamatkan mereka atau mengalah dan ikut saya ke tempat persembunyian saya.
Aliya diam memikirkan hal tersebut. Kalau lawan dengan dia,ada kemungkinan besar yang dia akan kalah. Kalau menyerah kalah,dia dapat info tentang organisasi Darkside.
Aliya: Yelah yelah. Aku ikut.
Yamato: Heh,that's a wise decision.
SKIP TIME
Mereka dah tiba di sebuah planet berwarna merah gelap. Aliya memandang planet tersebut melalui tingkap,planet tu nampak macam planet mati.
Aliya: Pandai kau pilih tempat.
Yamato: Saya anggap itu pujian.
Kapal angkasa mereka mendarat di hadapan sebuah gunung. Mereka turun dari kapal dan menuju ke arah pintu yang terdapat di kaki gunung tersebut. Pengawal keselamatan segera membuka pintu dan membenarkan mereka masuk.
Yamato: Layan dia.
Pengawal tadi menggari kedua belah tangan Aliya.
Aliya: Wau.
Yamato: Gari tu berfungsi untuk halang kamu dari gunakan kuasa kamu. Jangan harap nak buat kecoh di sini.
Aliya hanya mengikutnya dengan diam. Dia memandang Boboiboy dan Gigirgirl yang berada di dalam bekas kaca. Aliya memandang ke hadapan.
Aliya: Aku tak tahu tempat ni canggih atau menakutkan.
Sepanjang mereka berjalan,Aliya hanya nampak laluan besi yang kosong dan lampu malap. Mereka tiba di simpang empat. Yamato dan dia ambil jalan lurus manakala Boboiboy dan Gigirgirl ke kiri.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...