Amato sedang bermesyuarat dengan general yang lain.
Amato: Korang semua pasti dengan keputusan ni?
Brad: Ya,kalau bukan sekarang kita akan menyesal.
Mona: Dan aku nak carik perempuan yang buat aku macam ni!
Amato: Anak aku,kau jangan main-main. Mereka lagi kreatif dari kita.
Evelyn: Apa kata biar aku pergi cuba? Aku dah lama tak bertempur.
Mona: Biar aku jelah.
Felix: Sudah! Kita serang mereka tapi dua general saja yang boleh pergi.
Amato: Ya. Mona,kau belum sembuh sepenuhnya jadi kau tak boleh pergi. Evelyn,Brad korang berdua akan serang HQ mereka.
Brad: Ya.
Evelyn: Aku nak ingatkan,kita akan lawan di angkasa jadi jaga sikit kuasa kau. Takut hilang kawalan nanti.
Brad: Jangan takut. Aku boleh uruskan.
Felix: Bagus. Korang berdua bergerak pada jam 2300. Dan bawak pemburu ganjaran yang kita upah sekali.
SEMENTARA ITU
Boboiboy dan Gigirgirl tengah bermain Air Hockey.
Boboiboy: What do we do when nobody around?
Gigirgirl: I don't know. Everyone had something they need to attend to. We just here playing Air Hockey.
Boboiboy: How long do you think they will attack?
Gigirgirl: Depend on their side. What Shizu reported the other day been bugging you right?
Boboiboy: Yeah. What kind of weapon they develop to catch us?
Siren berbunyi menandakan ada kecemasan. Skrin hologram menunjukkan dua buah kapal perang dengan beberapa kapal lebih kecil menuju ke arah mereka.
Boboiboy: The B.I.G 8?!
Gigirgirl: That's fast. Let's go!
Mereka berdua segera terbang ke luar Planetbot. Terdapat kapal berbentuk gajah dan berbentuk beruang di hadapan mereka.
Boboiboy: What the....
Mereka berdua memeriksa semua orang yang ada di depan mereka.
Gigirgirl: "Bounty Hunter. They come for our head."
Boboiboy: "They resort to paying these thugs? Wow...."
Brad memandang Boboiboy dan Gigirgirl dari dalam kapalnya.
Brad: Evelyn,sesuatu berbeza tentang mereka. Jaga-jaga.
Evelyn: Aku tahu.
Brad aktifan sistem pembesar suara untuk berikan amaran.
Brad: Behemoth dan Gina,kamu berdua baik serah diri kalau taknak guna cara kasar!!
Boboiboy dan Gigirgirl memandang sesama sendiri.
Boboiboy: We don't care!
Gigirgirl: Screw that!!
Brad mengeluh dan meraup wajahnya.
Brad: Baiklah. Serang mereka!
Semua pemburu ganjaran menyerang mereka berdua dengan senjata mereka tapi semuanya tembus.
Evelyn: Semua serangan tembus.
Boboiboy dan Gigirgirl meluru ke arah semua pemburu ganjaran dan menyerang mereka. Salah seorang pemburu menembak lembing besi kepada Gigirgirl. Pada pandangan Gigirgirl,semuanya bergerak dengan perlahan. Dia menunggu lembing tu dekat dengannya.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...