Miwa: Aaahhh~
Miwa berada di kandang haiwan di tongkat bawah istana. Haiwan yang ada di situ ialah griffin,liger,kerbau batu dan macam-macam lagilah.
Miwa: Banyaknya haiwan rare kat sini!!
Miwa pergi bermain dengan liger yang tengah tidur tu. Liger tu bangun dan gigit tangannya. Tetapi....
Miwa: Tak sakit pun~
Miwa lepaskan gigitannya dan belai perutnya menyebabkan liger tu menjadi jinak. Sementara itu,Daniel berada di perpustakaan istana.
Daniel: Hmm.....
Daniel ambik buku sebanyak mana dia nak dan duduk di sudut yang jauh dari pandangan orang ramai.
Daniel: Best jugak buku ni.
Haru pulak di padang latihan dengan Shizu sebab nak tengok latihan ketenteraan istana. Askar dari pelbagai bangsa berlatih bersama seperti biasa.
Shizu: Semua bangsa hidup bersama memang sangat indah. Cuma.....tak semua dimensi macam tu.
Haru: *angguk*
SKIP TIME
Masa makan malam. Mereka makan bersama di meja panjang untuk 30 orang. Makan malam sangat mewah dengan butler dan maid menghidangkan makanan. Mereka makan dengan nikmatnya. Cuma Miwa kena ketuk beberapa kali sebab makan gelojoh. Bila tiba masa untuk tidur,mereka dapat bilik sorang satu.
Shizu: Besarnya bilik ni.
Bilik mereka ada chandelier,katil queen XXXL,tv,peti sejuk,bilik air dan mandi dan yang paling tak boleh tahan,ada internet percuma di seluruh istana.
Shizu: Ingat aku nak tidur? Aku nak tengok tv dulu,nak tengok apa yang ada kat dunia ni.
Shizu ambik remote tv dan buka tv dan tengok sampai matahari terbit. Keesokannya,mereka berkumpul di bilik bacaan.
Boboiboy: So,everyone present? And you guys didn't sleep right? We can see your faces.
Mereka berempat tak tidur sebab buat hal sendiri. Miwa tak tidur sebab dia sibuk main dengan semua haiwan di kandang sementara semua orang berada di bilik.
Miwa: Eheheheh~
Gigirgirl: Either way,we'll be going to a special place. And you guys gonna be so surprise you jump out of your shoes.
Mereka berjalan ke padang latihan dan pergi ke bahagian yang mempunyai dinding yang rendah. Mereka nampak ada beberapa bangunan yang kelihatan seperti sekolah di belakang istana.
Shizu: Tempat apa tu?
R.Boboiboy: That's the academy I've been managing this whole time. An academy where every being can attend.
Daniel: Jadi,akademi tu terbuka untuk semua spesis kan?
R.Gigirgirl: Better yet,no age restriction. You can enter anytime.
Gigirgirl: Just make sure you apply for correct course and don't forget to be prepare for anything.
Daniel: Akademi ni akademi apa?
R.Boboiboy: This is....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Elemental Kingdom Human And Monster Royal Academy or Royal Academy for short.Mereka berempat memandang akademi yang berada di belakang istana di sebelah gunung. Tempatnya besar dengan bangunan untuk belajar,berlatih,bersukan,berehat dan macam-macam lagilah. Mereka berjalan ke arah akademi tu memandangkan hanya 30 minit je dari istana.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...