19#:LATIHAN MEMASING

311 34 12
                                    

Boboiboy: K-Kau b-bi-biar bet-tul!

Boboiboy sekarang tengah heret sebuah batu dua kali saiznya dan beratnya. Retak'ka ikat batu tu pada badannya dan Boboiboy kena heret batu tu sejauh 4 km.

Boboiboy: Ini latihan ke seksaan!!?

Retak'ka: Apa dia?

Boboiboy tengok Retak'ka angkat batu yang lagi besar dari yang dia heret tu macam angkat bantal.

Retak'ka: Berat ka?

Boboiboy: Kita ni makhluk berbeza okey💧.

Retak'ka: Apa-apa saja. Teruskan. Lepas ni kau buat tekan tubi 400 kali.

Boboiboy anime fall sebab dengar tekan tubi 400 kali.

Boboiboy: Apalah nasib aku? Macam mana dengan yang lain ya?

SITUASI GOPAL

Gopal: Wargh!!

Gopal sekarang berhadapan dengan serigala bertanduk bersaiz gajah.

Gopal: Tolong aku!!!

Gopal larikan diri dan serigala tu mengejarnya. Miwa yang memerhatikan dari atas pokok hanya facepalm.

Miwa: Payah kalau macam ni.

SITUASI YAYA

Yaya sekarang terapung di udara. Dia cuba untuk berdiri macam biasa di bawah.

Yaya: Heavy Gravity!

Yaya cuba jadikan dirinya berat untuk dia mendarat di tanah. Sekejap beberapa saat,dia berjaya mendarat.

Yaya: Akhirnya....

Tiba-tiba badan Yaya menjadi berat dan dia terbaring di atas tanah.

Yaya: Urgh....jadi berat lah pulak.

SITUASI YING

Ying: Apa ni??!

Ying sedang melarikan dirinya daripada sekumpulan cheetah berkulit tebal macam besi.

Ying: Kenapa aku kena kejar pulak ni??! Aku cuma nak cari makanan ja!!! Slow-Mo!

Semua cheetah tu menjadi perlahan. Ying terus larikan diri. Tak sampai 30 meter cheetah tu mula mengejarnya kembali.

Ying: Apa ni?!

Ying sambung larikan diri tanpa dia sedar yang dia sedang diperhatikan.

???: Omoshiroi~

SITUASI FANG

Fang sedang berlatih mengawal bayangnya. Dia cuba kawal bayang yang berada di sekeliling.

Fang: Baiklah. Mari mulakan.

Fang mula mengumpul tenaga dan menarik semua bayang dari sekeliling. Dia hanya mampu menarik bayang dari yang berhampiran seperti semak atau pokok kecik.

Fang: Haih. Susah ni. Aku dapat bayang yang berhampiran. Tu pun dari semak dan pokok kecil.

???: Huh?

Fang berpaling ke belakang.

Fang: Kau?!

SITUASI BOBOIBOY

Boboiboy sekarang terbaring macam nak mati sebab dia kena tekan tubi, push up dan squat 400 kali.

Boboiboy: Kau......kejam....

Retak'ka: Itu baru sikit. Latihan ni untuk menguatkan stamina dan tenaga kau.

Boboiboy: Tak...hah.....bolehke.....hah.. kau....berlembut.....hah...sikit?

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now