Boboiboy: Tetamu kita.
Mereka semua memandang tetamu tersebut. Seorang budak perempuan dengan robot yang melekat di belakangnya.
???: Nama saya Makoto. Salah seorang Pillar.
Mereka memandang satu sama lain.
Makoto: Tujuan saya datang ke sini adalah untuk meninjau keadaan pihak musuh.
Gigirgirl: Jadi?
Makoto: Nampaknya kamu semua dah semakin kuat dan hebat.
Mereka nampaknya tersenyum sedikit.
Makoto: Jadi,kalau takde apa lagi saya nak balik.
Makoto bangun untuk pulang namun Fang telah mengeluarkan pedang dan halakan ke arah Makoto.
Fang: Takkan kami nak biar je kamu pergi?
Gopal: Haah. Mesti-
Boboiboy: Okey,baliklah.
KRIK KRIK~ KRIK KRIK~
Yaya: Eh?
Ying: Eh?
Gopal: Eh?
Fang: Eh?
Mereka tengok Boboiboy yang bersandar pada kerusinya.
Y,Y,G,F: Eh?!??
Maka,Makoto pun pergi dari situ. Fang yang nampak macam tak puas hati bertanya
Fang: Apasal kau lepas je?! Dia tu musuh!
Boboiboy: Lawan dengan musuh tanpa mengetahui kebolehan mereka adalah perbuatan membunuh diri. Kalau korang main serang,habis teknik kita kantoi.
Ada betul jugak kata-kata Boboiboy tu. Fang menyimpan pedang dengan tak puas hati.
Boboiboy: Apapun,terima kasih sebab korang balik dengan selamat.
Gopal: Dey. Kitorang bukannya pergi planet beracun pun.
Gigirgirl: Bukan kau ni pernah termakan cendawan beracun kulit kau jadi merah?
Gopal: Ma-Mana kau tahu?!
Boboiboy: Miwa...
Gopal: "Miwa!!"
Boboiboy: Apa kata korang ikut kitorang? Kitorang ada benda nak tunjuk ni.
Mereka mengikuti Boboiboy dan Gigirgirl menuju ke arah tempat latihan a.k.a arena. Di sana kelihatan lebih ramai rekrut yang baru dan ada juga alien yang menggunakan teknologi mereka.
Boboiboy: Kita ada lebih ramai rekrut baru.
Gigirgirl: Ini semua gara-gara Boboiboy buat hal.
Gopal: Hal apa?
Gigirgirl: Dia pergi iklankan kita di sosial media dan akhbar.
Mereka berempat anime fall.
Yaya: Iklankan..?
Ying: Dalam..?
Gopal: Akhbar..?
Fang: Sosial media..?
Boboiboy: Haah.
Mereka berempat memang terkejut betul.
Boboiboy: Dahlah. Ni,ada lagi tempat kita nak pergi. Yang ni mesti Gopal suka.
Gopal: Ada banyak makanan ke?!
Boboiboy: Ikut jelah.
Mereka pun ikut Boboiboy dan Gigirgirl ke bahagian dalam Planetbot dan mereka tiba di hadapan sebuah pintu besi yang besar. Boboiboy scan tangannya dan pintu tu dibuka. Di dalamnya kelihatan semua S-class berada di situ termasuklah Aliya dan Retak'ka.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...