#10:MIWA,HUMANOID

401 38 2
                                    

Kini mereka dalam perjalanan balik ke stesen Dimension Union. Dan mereka bawa Miwa sekali. Ini menyebabkan Amato tak percaya sekejap.

Amato: Jadi,korang bawa balik dia ni sedar yang dia mungkin musuh kita?

L.Tarung: Jangan bimbang. Kami boleh uruskan.

Mereka semua tengok Miwa yang berada di belakang Gopal. Dia segera menarik hood kepalanya menutupi wajahnya.

Amato: Macam man boleh jadi ni?

FLASHBACK

L.Tarung: Tak boleh.

Boboiboy: Kenapa laksmana?

K.Kaizo: Macam mana kalau dia musuh?

Yaya: Tapi,dia tak nampak bahaya.

Borara: Korang memang nak kami kena penjara ke apa?

Boboiboy: Tapi kami dapat berkomunikasi dengan dia.

L.Tarung: Tak boleh. Kami yang akan uruskan dia.

Boboiboy: Kamu semua faham ke apa dia cakap?

Mereka semua diam sebentar. Mereka alien mana nak faham bahasa Jepun kecuali Fang.

K.Kaizo: Habis tu?

Boboiboy: Kita bawa dia balik. Mana tahu dia ada maklumat untuk kita.

FLASHBACK END

Amato: Dan sebab maklumat,kamu semua terus bawa dia?

L.Tarung: Dia akan berada di bawah pemerhatian kami.

K.Kaizo: Dan jangan bimbang. Kalau dia musuh,saya akan habiskan dia.

Amato: Asalkan dia tak bawa masalah pada kita takpe.

Boboiboy: Jadi,kami nak kemana?

Amato: Kami ada bilik rehat dalam kapal ni. Kamu semua pergilah ke sana.

Boboiboy dan kumpulannya bergerak menuju ke arah bilik rehat yang dimaksudkan. Bila mereka sampai pada pintu berwarna kuning emas, pintu tu terbuka dan terlihatlah

Sebuah bilik besar. Siling berwarna kelabu dan dinding berwarna merah terang,tv,dapur kecil,bilik untuk lelaki dan perempuan dan bilik air. Mereka masuk ke dalam.

Boboiboy: Untuk sementara,kita rehat dulu.

Mereka buat hal masing-masing. Fang dan Boboiboy lawan gusti lengan, Borara baca buku sebab dia malas nak bertekak,Adudu baring atas sofa dan tidur. Ejojo makan sementara Yaya dan Ying cari baju untuk Miwa. Gopal kena ikut diorang jadi penterjemah.

Yaya dan Ying berada dalam bilik untuk orang perempuan. Gopal jaga pintu. Sambil diorang cari pakaian untuk Miwa,sambil diaorang berbual.

Gopal: Miwa, koko ni kita no wa?

Miwa: Watashi wa shiranai.

Gopal: Dakara watashitachi no sekaide wa dōdesu ka?

Miwa: Watashi wa watashinokazoku o mitsukeru tame ni koko ni imasu.

Gopal: Dō yatte?

Miwa: Wakarimasen. Shikashi, watashi mo sorera o sagashimasu.

Kemudian,Yaya dan Ying pun keluar. Gopal melihat Miwa dan dengan segera nosebleed.

Yaya: Gopal! Kau okey ke?!

Gopal: Ini....ini......ini adalah keajaiban! Boboiboy,Fang! Tengok ni!

B&F: Hhmm? *tengok* Guh!

Mereka berdua pun nosebleed. Alien yang sebilik dengan mereka pelik.

Adudu: Korang dah kenapa?

Boboiboy: Tengok tu.

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now