Boboiboy: Semua,saya ada pengumuman nak dibuat.
Semua S-class diam mendengar pengumuman Boboiboy.
Boboiboy: Kita kena berpecah.
KRIK KRIK~ KRIK KRIK~
S-class: Eh?
---------------------------------------------------
Gopal: Haih...seriuslah?
Gopal,Yaya,Ying,Fang dan Santa kini berada di dalam kapal menuju ke Triple Tantrum.
Yaya: Apahal kita kena berlatih di tempat lain Boboiboy? Kan berlatih kat Planetbot pun boleh.
Boboiboy: Boleh memang boleh, masalahnya....
Boboiboy menunjukkan harga ganjaran dia dan yang lain.
WANTED
BOUNTY:2.8 BILIONBoboiboy: Nampak? Pihak Pakatan dah naikkan jumlah wang ganjaran aku dan Gigirgirl. Jadi,bila-bila masa je mereka akan letak duit atas kepala korang.
Ying: Apahal pulak? Kita kan pihak baik.
Gigirgirl: Korang ingat pihak yang rembat planet di bawah perlindungan Pakatan dan heret seluruh penjara bilik ke markas tu baik?
Y,Y: *sweatdrop*
Gigirgirl: Apapun,kita dah tiba.
Mereka dah tiba di Triple Tantrum. Ianya merupakan tiga planet yang sangat dekat antara satu sama lain. Ketiga-tiganya berwarna merah.
Boboiboy: Kami bawak korang ke sini sebab kami nak korang berlatih di bawah mereka.
Kapal mereka mendarat dan mereka semua keluar dan terlihatlah sebuah pemandangan yang indah. Rumputnya berwarna merah dan bunganya berwarna biru.
Fang: Boleh tahan tempat ni.
Gigirgirl: Jomlah.
Mereka berjalan dari tempat mereka letak kapal dan berjalan selama 40 minit sebelum
Yaya: Wah....
Ying: Seriuskah ni?
Mereka nampak sebuah bandar moden tapi yang mereka tak sangka ialah kebanyakan penduduk di situ menaiki penyapu terbang. Ada juga yang membaca buku yang dikenali sebagai magic tome.
Gopal: Ini....Ini...
Boboiboy: Gopal?
Gopal: Ini Harry Potter real life!! Hahahaha!! Expecto Patronus!! Hiyah!
Gopal bermain dengan imaginasinya sambil diperhatikan oleh mereka yang sweatdrop berjemaah.
Boboiboy: Abaikan dia. Mari.
Mereka semua meneruskan perjalanan menuju ke arah kawasan bukit yang tinggi yang terletak di antara dua gunung.
Ying: Kita nak pergi mana?
Gigirgirl: Kita dah sampai.
Mereka memandang bukit tu.
Boboiboy: Sinilah tempatnya.
Fang: Tempat apa ni?
Santa: Ini tempat salah seorang Yonkou,Witch of Witchcraft.
Yaya: Eh? Dalam bukit ni?
Boboiboy dan Gigirgirl berjalan menghampiri bukit tersebut dan mereka terus tembus masuk ke dalamnya. Yaya,Ying dan Fang terkejut dengan perkara tu.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...