28#:LAWAN SESUAI

282 23 8
                                    

Boboiboy dan yang lain bangun lambat sebab Battle Royale yang mereka buat semalam. Dan anehnya, Boboiboy dan kawannya sikit pun tak cedera. Calar pun tak,cuma lenguh je. Miwa dan lagi tiga tu pun sama. Santa takpe sebab dia hantu tapi dia masih boleh cedera jadi dia mengelak semua serangan tapi tak menjadi.

Boboiboy: Bahaya betul perlawanan semalam.

Fang: Rasanya,kita tak boleh berlatih di tempat tertutup.

Ying: Takkan lu nak minta lawan dekat luar pulak,atas asteroid?

--------------------------------------

Ying: Kau betul-betul buat.

Mereka berada di dalam lautan asteroid sebab Fang mintak nak sparring dengan bebas. Mereka berdua(Amato dan Felix) hanya iakan saja sebab dah tak sanggup tempat tu hancur.

Boboiboy: Sini?

Fang: Haah. Lagipun,kita tak perlu risau pasal hancurkan benda.

Gopal: Aku setuju.

Mereka bersedia dengan senjata masing-masing.

Boboiboy: Earth Gauntlet!

Muncul tangan tanah bersaiz tangannya. Tanah asteroid dimampatkan dan digunakan sebagai senjata.

Fang: Aku pulak.

Fang keluarkan pedangnya. Satu digigit dan lagi dua dia pegang.

Fang: Santoryu...(Three Sword Style)

Ying: "Haiya! Dia main One Piece pulak si rambut cacak ni! Takpe,aku pun boleh buat."

Ying seluk tangan dalam poket dan angkat kaki.

Yaya: Hhmm....

Yaya tarik beberapa ketul asteroid le arahnya dan gunakan sebagai perisai dan untuk menyerang.

Gopal: Dey! Semua main senjata ni! Mana aci!!

Ying: Aku guna kakilah!

Gopal: Yelah.

Gopal mula lompat atas bawah. Mereka berempat hanya tengok Gopal. Tiba-tiba badan dia nampak seperti dipam dan kedua belah tangannya mengembang menjadi besar.

Boboiboy: Baiklah.

Mereka mula bersedia dengan senjata masing-masing,merenung satu sama lain dan....

BOOM! SHING! KRAK! POW! KA-POW! PRANG!

Berlaku penghancuran asteroid di situ. Nasib baik jauh dari stesen,tidak naya kena keluarkan duit nak baiki.

SEMENTARA ITU

Dari jauh,kapal berbentuk kala jengking melihat mereka dari jauh. Dan di atas kapal tersebut terdapat beberapa ahli Pillar memerhatikan mereka. Salah seorang ahli,Lily memerhatikan mereka sambil berkata

Lily: Karera wa ni ikimasu? (Mereka ke?)

???: Karera wa yoba reru monodesu. (Merekalah yang disebut tu.)

Lily: Moshi sōnara.....(Kalau begitu...)

Lily menghilang dan muncul berhampiran mereka berlima tapi mereka tak sedar.

Lily: Heheheh......

Dia menyerang dengan campak asteroid berdekatan kepada Gopal. Gopal pulak terima serangan tu macam takde apa,marah ada.

Gopal: Dey Yaya! Jangan serang aku dari tepi macam tu je!!

Yaya: Eh! Bukan aku!

Gopal: Habis tu?

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now