Boboiboy dan Gigirgirl kini berada di bilik uji kaji untuk menghasilkan satu lagi personaliti. Dan kalini,rambut mereka warna merah.
Yamato: Reverse. Personaliti bertentangan dengan individu. Tapi, kemungkinan dia menjadi pembelot jadi mereka akan diawasi dengan ketat.
Boboiboy dan Gigirgirl kini memiliki dua personaliti. Dan badan mereka mula berubah. Mulanya kekuatan luar biasa,kemudian kepintaran jauh dari doktor yang ada di situ kemudian kuasa yang terpendam. Mereka boleh mengubah keadaan badan mereka menjadi sekeras berlian atau selembut bulu. Yamato jadi kagum dengan perkembangan mereka.
Yamato: Menarik. Memang menarik~
Lucy yang menjaga mereka tak kata apa. Dia hanya diam sepanjang masa eksperimen tu berjalan. Suatu hari, semasa Lucy tengah berehat di bawah pokok di belakang pusat penyelidikan dia lukis bulatan dan.....
Lucy: Summon.
Bulatan tu bercahaya dan muncullah sesuatu yang menggerunkan iaitu tengkorak dengan jubah berhud dan memiliki banyak tangan.
Lucy: Lama tak jumpa,Ripper.
Ripper mengusap kepalanya.
Lucy: Kau tahu tak,sekarang aku kena jaga Boboiboy dan Gigirgirl. Cuma....
Ripper mengangguk perlahan dan duduk di hadapannya.
Lucy: Entah. Bila aku tengok Boboiboy,kadang aku rasa tak keruan. Jantung aku berdegup kencang dan aku pernah terbayang tentang dia selama sehari.
Ripper ambik papan putih dan pen marker dan menulis sesuatu dan tunjukkan kepada Lucy.
Ripper: 💓?
Lucy: What?! Mustahil! Maksud aku, memang dia nampak cute,dia pernah cium aku,dia selalu senyum kat aku....
Ripper: 😑.💓
Lucy: Err...kau tak tahu.
Alarm berbunyi menandakan ada sesuatu jadi. Lucy berlari masuk dan menuju ke bilik uji kaji meninggalkan Ripper di situ.
Lucy sampai di bilik uji kaji dan apa yang dia nampak adalah Boboiboy dan Gigirgirl...berevolusi. Boboiboy cipta lohong hitam dan Gigirgirl menukar tangannya menjadi magma.
Lucy: Apa?! Macam mana?!
Yamato: Mereka pun boleh.
Yamato berjalan menghampiri Lucy.
Lucy: Bos! Apa yang...?!
Yamato: Mereka meningkatkan keupayaan badan mereka ke tahap yang lebih tinggi. Mulanya kami biarkan mereka tonton apa saja gambar untuk tengok kalau mereka boleh tiru atau tak. Nampaknya kelebihan mereka lebih dari itu.
Yamato menghampiri mereka berdua dan menukar tangannya menjadi pedang. Dia libas tangannya terhadap mereka dan mereka lompat untuk mengelak. Boboiboy keluarkan sayap dari belakangnya dan balut dirinya sebagai perisai. Gigirgirl pulak hasilkan dinding besi.
Yamato: Ho.
Yamato keluarkan beberapa roket tulang dari belakangnya.
Yamato: Cuba ni.
Dia menyerang mereka dengan ganasnya. Boboiboy dan Gigirgirl dapat bertahan tapi tak lama. Perisai mereka musnah dan mereka terkena serangan tu. Badan mereka berlubang dan berdarah.
Yamato: Hm.....huh?
Badan mereka pulih sendiri. Walaupun perlahan tapi badan mereka sememangnya pulih membuat Yamato seringai.
Yamato: Bagus~
Dia angkat mereka berdua dan memandang tajam.
Yamato: Sediakan alatan. Saya ada idea.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...