Boboiboy kini berada di bilik hotelnya sedang baring dalam bilik tidurnya. Dia masih marah sebab mereka anggap Miwa akan hapuskan mereka.
Boboiboy: Ini semua salah faham.
Boboiboy mendapat satu mesej dari jam kuasanya. Dia membaca mesej tersebut.
Boboiboy: Datang ke bilik mesyuarat?
Boboiboy pun segera ke bilik mesyuarat. Mungkin ada misi,fikir hatinya. Bila dia sampai di situ, kelihatan semua orang dah ada. Geng alien pula pandang dia macam dia orang asing. Dia buat tak kisah dan duduk bersama gengnya di sebelah Gopal.
Amato: Baiklah semua. Kita dah dapat satu signal daripada planet Quabac. Ini merupakan mesej kepada Boboiboy dan kawannya.
Mesej tersebut dimainkan. Kelihatan sahabat mereka T.Kasa dengan Kristalbot berada dalam rumahnya.
Boboiboy: T.Kasa?
T.Kasa: Boboiboy. Tok ada jumpa sesuatu tapi tok nak kamu datang ke sini dengan kawan kamu. Kalau boleh bawak sekali Padudu dan Probobo.
Gopal: Dia nak kita datang?
Borara: Siapa Padudu dan Probobo?
Mereka semua melihat Adudu yang dah sorok muka dia dengan kolar baju.
Ejojo: Kesian kau.
Adudu: Diamlah.
Felix: Nampaknya ada sesuatu yang penting untuk Boboiboy dan kawannya. Kamu semua akan ke sana melalui teleportasi.
Boboiboy: Baik.
Boboiboy dan kawannya beredar keluar dari bilik mesyuarat. Sebelum mereka keluar,Felix berkata
Felix: Kalau ianya ada kaitan dengan puak Flenx,beritahu kami.
Boboiboy hanya diam dan berjalan keluar. Mereka berempat mengikut dia dari belakang. Amato menghembus nafas tanda pasrah.
Amato: Apasal kau tak berlembut sikit dengan dia?
Felix: Maaf. Tapi aku taknak ada benda yang tak diingini berlaku.
K.Vargoba: Buat apa kita jadikan dia ahli kalau dia hanya menjadi beban?
K.Kaizo: Dia bukan beban. Tapi dia seorang hero.
Borara: Dia lagi percayakan kawan dia dari diri dia sendiri. Hero?
Amato: Dan korang kalah sebab dia percayakan kawan dia ke apa?
Mereka terdiam.
Amato: Tak semestinya orang macam dia lemah. Korang tak tahu apa yang dia boleh buat.
SKIP TIME
Boboiboy dan kawan-kawannya dah tiba di planet Quabac dengan bantuan teleportasi Ochobot. Mereka siap memakai sut tempur mereka lagi. Mereka teleport di hadapan rumah T.Kasa untuk bertemunya.
T.Kasa: Boboiboy! Korang!
BBB,Y,F,G,Y: Apa khabar T.Kasa?
T.Kasa: Khabar baik. Nasib baik kamu semua sampai awal. Mana Padudu dengan Probobo?
Fang: Er.....mereka ada hal. Tak boleh datang.
T.Kasa: Kalau macam tu,takpe lah. Tok ada benda nak beritahu kamu semua.
Boboiboy: Apa dia tok?
T.Kasa: Mari,ikut tok.
Mereka mengikuti T.Kasa ke dalam kawasan hutan belantara tu. Mereka meredah kawasan berpaya,kawasan penuh dengan Kang Kong,sungai dan akhirnya tiba di lokasi. Ianya sebuah gua yang besar.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...