#2:ASSEMBLE!!

840 57 9
                                    

Mereka berlima terkejut melihat ayah Boboiboy a.k.a Amato berada di hadapan mereka.

Boboiboy: Ayah??!! Nanti dulu! Ayah buat apa kat sini?! Ayah ni alien ke?!! Selama ni saya separuh alien?!

Amato: Boboiboy,kamu bertenang dulu. Macam mana ayah nak jawab kalau kamu tanya semua terus?

Boboiboy pun menarik nafas dalam-dalam sebelum bertanya

Boboiboy: Apa ayah buat kat sini?

Amato: Sebenarnya ayah memang kerja sini.

Boboiboy: Habis,yang pasal ayah jadi Duta tu apa?

Amato: Itu,biarkan dulu. Sekarang ni kamu semua ada bawak surat untuk alien bernama Felix kan?

K.Kaizo: Ya.

Amato: Kalau macam tu ikut saya.

Mereka mengikuti Amato ke bangunan sebelah. Amato keluarkan kad dan scan pada scanner di sebelah pintu. Pintu terbuka dan semua staff dalam bangunan tu tunduk bila nampak Amato.

Staff: Apa khabar tuan?

Amato: Baik.

Sepanjang dia berjalan,semua pekerja yang ada dalam bangunan tu tunduk bila nampak dia. Mereka berlima rasa kagum sebab ayah Boboiboy dihormati oleh semua pekerja. Tapi yang menghairankan,apa pekerjaan sebenar dia?

Mereka ikut dia sampai tingkat atas. Bangunan tu ada 20 tingkat. Mereka berada di tingkat 9. Mereka menuju ke bilik bertulis 'Boss'. Amato buka pintu dan masuk diikuti K.Kaizo dan yang lain. Mereka nampak seorang lelaki dalam 50-an berpakaian kemas macam businessman sedang menghadap komputernya.

Amato: Fokus betul kau. Sampai tak perasan kami.

Lelaki tu pandang Amato. Riak mukanya nampak bosan. Dia bangun dan betulkan baju dia sebelum berbual. Tag nama dia menunjukkan dialah Felix.

Felix: Amato. Ada apa kemari?

Amato: Aku ada benda nak bincang.

Amato jeling Boboiboy tanda berikan surat tu. Boboiboy keluarkan surat tu dari poket seluarnya dan berikan kepada ayahnya. Amato berikan surat tu kepada Felix.

Amato: Singa merah nak jumpa raja.

Felix buat muka terkejut. Dia segera mengeluarkan cermin matanya entah dari mana dan baca surat tu. Bila selesai baca surat tu,dia tersengih.

Felix: Heh. Sebab tu ke. Baiklah,Kaizo kamu akan ikut saya. Amato kau bawaklah diorang jalan-jalan dulu. Kau dah lama tak jumpa anak kau.

Amato: Yelah.

Mereka keluar dari bilik tu meninggalkan Felix dan K.Kaizo. Amato membawa mereka keluar dari bangunan dan nak bawa mereka jalan.

Amato: Sekarang,pak cik nak bawak kamu semua jalan-jalan. Jangan nak buat perangai.

Boboiboy: Ayah jangan risau. Diorang takkan buat perangai punya.

Fang: Kecuali seorang.

Mereka semua tengok Gopal. Gopal pulak pelik kenapa semua orang tengok dia.

Gopal: Aku ke?

Fang: Haah.

Gopal: Dey! Aku boleh jaga diri lah!

Boboiboy: Kalau kau boleh.

Amato: Hahaha. Dah jom kita pergi.

Mereka berjalan sekitar stesen tu. Sepanjang perjalanan,mereka tengok teknologi stesen tu lebih canggih dari semua yang mereka pernah tengok. Amato membawa mereka ke sebuah bangunan dua tingkat. Dia pelawa mereka masuk.

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now