Boboiboy dan yang lain kini berada berdekatan dengan kilang terbiar memerhatikan keadaan. Mereka sedang menunggu ketibaan Chris, Jeans dan Lee. Boboiboy dan geng dia dalam satu van,Carter dan geng dia satu van. Mereka berhubung dengan earbud.
Boboiboy: What's the time?
Alan: Around 10 a.m.
Boboiboy: Okey.
Boboiboy memandang semua orang. Gigirgirl tengah layan drama dengan Yaya dan Ying. Fang memegang pedang dia dengan bersemangat sebab tak sabar nak lawan. Gopal...
Gopal: Hhmmm....*fokus*
Dia fokus memandang majalah fesyen sebab model perempuannya.
Boboiboy: Oi...😑
Tiba-tiba mereka dapat rasakan pergerakan pada tanah. Sebab deria mereka dah jadi lebih tajam dan kuat dari manusia biasa,mereka dapat rasakan gegaran yang paling perlahan sekalipun.
Boboiboy: Mereka dah datang. Sedia semua.
Mereka semua turun dan menuju ke gudang terbiar berdekatan untuk menyerang mereka. Alan dan yang lain pulak terkebil-kebil kerana geng Boboiboy turun dari van dan meluru masuk.
Alan: Hei! What's wrong with them?!
Johny: Let's go.
Mereka turun dengan pistol mereka dan mengikut geng Boboiboy. Boboiboy dan yang lain menyorok di belakang timbunan kotak kosong. Mereka memerhatikan perbualan antara Chris,Jeans dan Lee. Mereka dengar semua perbualan dengan telinga mereka.
Chris: Goddamn! How the hell they onto us so fast?!
Lee: You sure you did not tell them?
Jeans: Listen,we need to deliver the good this time or we'll broke.
Chris: How are we supposed to do something when they have super human on their side!?!
Lee: Relax. Boboiboy and his friends just kid. They brat that run away once striped of their power. We have advantage in number.
Jeans: And how are we gonna do that? Bribe them?
Lee: Haiya,Malaysia always easy target. We have people there. Don't worry ma~
Boboiboy dan yang lain tengah berapi dengan mereka bertiga. Alan dan yang lain mendekati mereka dengan pistol masing-masing.
Emily: So,what are they talking about?
Boboiboy: Targeting our acquintances back at Malaysia.
Fang: Boleh aku potong diorang?
Gigirgirl: Sabar.
Mereka memerhatikan tiga orang tu sebelum mereka bergerak ke tempat masing-masing.
Boboiboy: They moving!
Alan: What do we do?
Alan tengok mereka dah tinggalkan mereka untuk mengejar Chris,Jeans dan Lee meninggalkan Boboiboy di situ berseorangan.
Johny: Man! They left you alone,dude!
Boboiboy: It's a habit. Let's hope those guys still in one piece.
Layla: They chase them on foot?!
Carter: They can't keep up with a car that move at 100 km per hour!!
Boboiboy: They can. "Korang berlembut sikit dengan tiga orang tu!! Diorang manusia biasa!"
Kelihatan Chris menuju ke arah keretanya yang diletakkan di luar. Dia dapati keretanya telah terpotong menjadi beberapa bahagian.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...