Boboiboy: Baiklah. Sekarang,masa untuk mesyuarat.
Boboiboy dan Gigirgirl kumpulkan S-class yang lain untuk berbincang tentang urusan mereka.
Boboiboy: Beberapa hari lepas,kami ada hantar dron untuk tinjau keadaan di dimensi baru kita akan pergi.
K.Kaizo: Jadi?
Gigirgirl: Berdasarkan apa yang kami dapati....
Muncul hologram bandar yang moden dengan menara pencakar langit yang gah berdiri.
Gigirgirl: Ini merupakan bandar yang moden dan namanya Cyberraya. Di sini kita akan mulakan pencarian kita.
Borara: Kejap,pencarian? Kita kena cari apa sebenarnya?
Boboiboy: Tangan kanan Star Eater.
Daniel: Tangan kanan?
Boboiboy: Ya. Kami kesan tanda yang sama dengan Star Eater di dimensi ni dan kita akan dapatkan tangan kanan tu.
Gopal: Tapi,macam mana dengan penampilan kitorang?
K.Kokoci: Betul tu. Kami ni alien.
Boboiboy: Takpe. Yang akan pergi adalah......dah tentu mereka yang nampak macam manusia.
Gopal: Alah....
Yaya: Apa kami kena buat Boboiboy?
Boboiboy: Itu kami akan bagitahu nanti. Sekarang,bersedia. Kita ada kerja nak dibuat.
Maka,mereka pun sibuk dengan kerja untuk ke dimensi lain dan dapatkan tangan kanan tu. Gopal dan Fang berbincang tentang apa yang nak bawa,donut lobak merah atau koko. Yaya dan Ying membaca maklumat untuk misi akan datang sepintas lalu. Boboiboy dan Gigirgirl pula....
Boboiboy: How many paperwork lah..
Mereka berdua tengah menyiapkan kertas kerja yang tertangguh berminggu lamanya dan mereka kena siapkan dalam masa sebulan.
Gigirgirl: Macam mana dengan bajet syarikat kita?
Boboiboy: Boleh lah. Saham kita masih tinggi kan?
Gigirgirl: Ya,ada beberapa syarikat yang nak beli saham kita tapi aku akan adakan mesyuarat dengan mereka untuk bincang pasal tu.
Planetbot masuk ke pejabat mereka.
Planetbot: Aku ada pesanan untuk korang berdua.
Gigirgirl: Apa dia?
Planetbot: Lucy dan Adam dah sampai dan mereka tengah tunggu kat Garden.
FWOOM!! Mereka berdua berlari meninggalkan pejabat dan meluru ke Garden. Sebaik je mereka sampai, Lucy dan Adam dah hampar tikar dan sediakan makanan dan minuman.
Lucy: Bee~
Boboiboy segera bertukar menjadi singa dan merehatkan kepalanya pada pehanya.
Boboiboy: Grr~
Lucy: Comelnya. Siapa budak baik?
Boboiboy: Me~ Grr.
Gigirgirl dan Adam pulak duduk bersembang macam biasa. Mereka berbual sambil makan manakala Boboiboy dan Lucy sedang bermanja.
Adam: Lama kita tak jumpa. Macam mana dengan date kita ni?
Gigirgirl: Pretty much,good. So,how about you two?
Adam: Kami okey. Cuma...biasalah banyak benda nak kena buat. Uruskan planet,ajar ahli sihir yang baru, pertahankan planet...banyak benda.
Gigirgirl: I see. So,you two are having a day off today?
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...