Adudu dan yang lain dalam perjalanan ke planet Cutia,planet perlancongan untuk menangkap C.U.L.O yang menyerang. Mereka pergi tanpa geng Boboiboy sebab ini misi mereka sahaja. Dan K.Vargoba ikut diorang walaupun sut dia tak siap lagi.
Borara: Lepasni aku nak balik tidur.
Ejojo: Kau buat apa semalam?
Borara: Aku baca buku novel.
Ejojo: Kau baca novel? Apehal?
Borara: Saja.
K.Vargoba hanya diam sepanjang perjalanan sebab dia masih tak dapat sut tempur tapi senjatanya dapat. Pedang,perisai dan sauh.
Adudu: Korang,kita dah sampai.
Mereka melihat planet Cutia. Memang planet yang cantik dengan laut birunya dan pemandangan dari atas agak menarik.
Adudu: Dia dah panggil. Jom.
Mereka menuju ke bilik kawalan Moby Dick. Mereka berada di situ bersama Amato dan K.Kaizo.
Amato: Baiklah,memandangkan semua dah ada kita boleh terus jalankan misi.
Borara: Kejap. Kapten gigi taring ni macam mana?
Borara menunjukkan K.Vargoba. Dia pulak mencebik saja sambil angkat sauh dia.
Amato: Dia akan ikut. Jangan bimbang,kami akan uruskan
SKIP TIME
Adudu: Aku tak tahu nak kata apa.
Borara: Bukan kau sorang je.
Mereka sekarang berada di planet Cutia,di kawasan pantai.
Adudu,seluar pendek separas lutut, selipar merah,baju lengan pendek dengan topi dan cermin mata.
Ejojo,seluar panjang hitam,kasut but coklat,baju-t warna putih dan hood jingga dan topeng muka.
Borara,baju corak bungan dengan singlet hitam,seluar panjang biru dan selipar hitam. Dia turut memakai topi untuk menutup mukanya.
K.Vargoba,seluar panjang warna kelabu,baju hitam ketat dan jaket merah. Dia tak tukar topi lanunnya dan sarung tangan besinya.
Ejojo: Aku tak tahu nak kata apa.
Adudu: Kau okey lagi. Aku dengan Borara kena pakai selipar kau tahu!?
K.Vargoba: Aku tak rasa korang punya teruk. Tapi aku ni?! Mana boleh menyorok dalam ruang kecik!!
K.Kaizo: Korang cukup!!
Mereka berempat memandang K.Kaizo.
K.Kaizo: Kita ada misi. Jangan sampai kita gagal dalam misi kali ini.
K.Kaizo,baju warna kelabu dengan singlet biru. Seluar panjang hitam dan sneaker hitam putih.
K.Vargoba: Kau senang cakap. Kau tu pro.
K.Kaizo: Tak bermakna aku ni sempurna. Sudah,mari pergi ke homestay.
Adudu: Homestay? Ada ke kat planet ni?
K.Kaizo: Ya. General dah uruskan tentang tu.
SKIP TIME
K.Kaizo: Kita dah sampai.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...