Chapter 46 : Identiti Aliff Nazemi

212 32 3
                                    


Satu tempat yang agak privasi,satu gondola kelihatan di hujung kawasan hampir pada tebing laut. Permandangan begitu indah sekali,Hafez,Erica, Jeanne dan Sakuya mendiamkan diri. Reezal dengan tenang menghirup air teh hangat,kemudian nafas dihelakan selepas hirupan.

"Nice view right?" soal Reezal tersenyum.

"Ya.. nice view but it's spoil when he's here too.." jelas Hafez menjeling ke arah Ikhwan yang berdiri betul-betul di hujung tebing.

"What? Mind your own business.." balas Ikhwan dengan tersenyum.

"Just get lost! Why are you here?" Hafez membidas.

"Hah? This my garden..my brother only borrow for a while.." kata Ikhwan selamba.

"His right Hafez.. just ignore him.." ujar Reezal apabila Hafez ingin membidas lagi sekali.

Hafez mendecih dan Ikhwan hanya tersengih sinis, kemudian kembali memandang ke arah lautan.

"Jadi ada urusan apa tuanku memanggil saya?" Hafez menyoal.

"Sebelum tu..bukan ke Nazemi sepatutnya bersama kamu?" soal Reezal.

"Saya tak tahu.." ujar Hafez pendek.

"Kami ada cuba hubungi dia..tapi no respon.." Erica mencelah dan Reezal mengangguk.

"Tuanku,betul ke budak tu magicless?"Hafez menyoal dan Reezal sekadar mendiamkan diri,Ikhwan yang mendengar hanya tersenyum.

"Dunia Mithgar adalah dunia berteraskan kuasa magis dan spirit..tapi tak semua penghuninya dianugerahkan dengan kuasa magis ataupun spirit.." jelas Reezal dan Hafez hanya mendengar.

"Aliff Nazemi Al'Hasanuman,dia adalah kesatria di kelas Gunslinger.. juga adalah satu-satunya kesatria tanpa ada kuasa magis yang berkhidmat dengan kita.." jelas Reezal.

"Manusia tanpa kuasa magis sering kena layanan yang teruk.." Erica mencelah dan Jeanne hanya mendiamkan diri,Sakuya pula agak simpati dengan keadaan Nazemi.

"Itu di luar negara Mentari..di negara kami.. takkan ada wujud sikap diskriminasi.. walaupun dia ingin menjadi askar tanpa kuasa magis,so what..we got technology more advance from the other countries.." Reezal memberi penjelasan sambil tersenyum.

"That's true..now questions is, where is that guy?" Hafez menyoal.

"Yeah.. that's right,track somebody with no magis very difficult.." kata Jeanne dan Sakuya mula faham.

"But not for him.." jelas Hafez menjeling ke arah Ikhwan.

"Areee... Now you wanna 'invite' me into your chatting room?" Ikhwan berkata dengan nada sinis dan semua membuat muka blur.

"I can't believe he is the strongest person in this world..." Erica berkata jujur.

"Personaliti tak menggambarkan kekuatan.." ujar Reezal putus asa nak marah.

Sebuah kawasan hutan yang sunyi dikejutkan oleh letupan kuat,Nazemi memulas minyak motorsikal dan memecut. Mengejar dua tiga buah kenderaan pacuan empat roda di hadapan,sambil mengelak tembakan yang dilepaskan ke arahnya.

BOOOMMM!!

BAMMM!!

KEDEGANG!!

Nazemi menggunakan kenderaan yang berbeza,bukan motorsikal kebiasaan yang dia gunakan ketika mengiringi Hafez.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
LEFT HAND OF GOD™Where stories live. Discover now