Sakuya dan Juro berbalas pandangan,jelas Sakuya menunjukkan reaksi serba-salah. Lebih-lebih lagi cara tenungan Juro,Sakuya mengalihkan pandangannya tidak berani menatap lama tenungan jejaka tersebut."Oi.. Ni nak drama bisu berapa lama? Kau datang sini bukan nak bunuh kitorang?" soal Hafez memetik jarinya untuk menarik perhatian Juro.
Taira menolak Erica ke belakang,dia terus meluru laju ke arah Sakuya. Hafez mendecih ingin bertindak,namun Juro sudah mengunci pergerakannya dengan menyerangnya.
"Ikut kami balik! Pelacur!!" Taira menjerkah dan Sakuya terkedu matanya berkaca sebaik dipanggil dengan panggilan seperti itu.
TANG..!!!
"Kak Jeanne!" Sakuya mula risau.
Jeanne menahan dengan kuasa pelindung miliknya,Taira mendecih dan Erica ingin membantu tetapi dihalang oleh Shunsho. Ieyasu pula cuba untuk membantu,namun Nazemi terlebih dahulu menyerangnya.
"Urghh... Persistent!" Ieyasu berkata geram.
"Hah! Right back at you!" bidas Nazemi.
"Sakuya!!" Juro melaungkan nama dan Sakuya tersentak ketakutan.
"Kami melayan kau dengan baik.. Ini balasan kau?!" soal Juro berang dan Sakuya menggigil.
Taira terpaksa berundur dan Jeanne menghasilkan pelindung berbentuk separa sfera,melindungi mereka berdua dan Erica menarik nafas lega melihat keadaan tersebut.
"Makan.. Tempat tinggal dan kemudahan kami sediakan untuk keselesaan kau.. Tetapi tergamak kau khianati kami? Kau fikir kau dapat lari.." Sakuya menekup kedua-dua telinganya mendengar kata-kata Juro,Hafez mula menyampah.
"Dengan mengorbankan kebebasan diri buat apa semua tu dia kecapi?" soalan Hafez membuatkan Juro mengalihkan renungan ke arahnya.
"Kau diam.. Aku tak perlukan pandangan orang luar.." ujar Juro.
"Heh.. Menyerahkan mahkota diri setiap masa.. Walaupun dia ada abiliti sucikan dirinya sendiri.. Ianya tidak mengelakkan maruah seorang wanita tercalar!" bidas Hafez.
"Bunuh aku kalau kau nak bebaskan dia.." ujar Juro dan Hafez tersengih.
"Dengan gembiranya...." kata Hafez menyarung tangan dengan sarung tangan khas.
Taira,Ieyasu dan Shunsho berbalas pandangan. Memberikan isyarat supaya menyerang Hafez secara serentak,lalu ketiga-tiganya meluru laju ke arah Hafez.
"Hooo... All in One attack? Nice.." ujar Hafez bersila-sedia,kemudian kuasanya diaktifkan dengan serta-merta.
DUSSH!!..
BRAKK!!!
ZRASSH!!!
Serangan triniti dihayunkan tetapi dengan kemas,ditahan dan ditangkis oleh Hafez. Ieyasu,Taira dan Shunsho terkejut. Juro dengan mengejut sudah melompat ke udara,lantas menjunam menghayunkan serangan deras ke arah Hafez yang didesak.
Hafez hanya tersengih dan sayap bercahaya sebelah kiri,dikuakkan dan Juro tergamam dan menahan serangan miliknya.
"Apa??" Juro mendecih.
Hafez menghela nafas panjang,nafas diatur dengan kemas dan melepaskan tekanan kuasa. Membuatkan empat pahlawan elit puak Kira,tercampak ke belakang dan Erica tersenyum. Sakuya pula tergamam dan Jeanne juga sama tergamam campur tersenyum,Nazemi mengepalkan penumbuk bersorak dalam diam.
Hafez menghela nafas pendek,dia kembali bertenang dan saat itu seseorang muncul dengan pantas di hadapan Jeanne yang membelakangkan Sakuya. Hafez terkejut dan Shusui menunjukkan diri,Jeanne ditampar sehingga tercampak dan terjatuh.
YOU ARE READING
LEFT HAND OF GOD™
AdventureDendam.. Kemarahan.. Benci.. Dusta... Perkataan itu bermain di mindanya.. Peristiwa hitam yang mengorbankan rakan karibnya serta insan tercinta segar di dalam ingatan.. Hafez Al'Azham,pahlawan badai memburu individu yang mengakibatkan korban rakan...