Hafez memecut di lebuhraya dan Erica,sekadar mendiamkan diri sahaja. Suasana sunyi dan sepi dalam kenderaan,tidak lama di belakang mereka ada sebuah motorsikal mengekori.Alif Nazemi atau Nazemi sekadar mengekori kereta Hafez dari belakang,dia tidak tahu kenapa Ikhwan meminta dia mengekori Hafez.
"Yo Hafez! It's been a while right?" sapa Ikhwan dari monitor.
"Yeah right.." ujar Hafez.
"Hahaha.. Come on,why making face like that.. It's hideous you know.."
"Heh.. Talking like you the one and only handsome guys in this planet huh?"
"Well I'm not.. But the strongest ever live.. Heh.."
Hafez menarik nafas panjang dan menghela nafas pendek,dia patut sedar dari awal lawan mulut dengan Ikhwan hanyalah buatkan dia sakit hati.
"You must be miss Erica right? Glad become one of your acquaintance.." ujar Ikhwan memberikan sapaan pada Erica.
"You know me?" soal Erica terkejut.
"Yeah? Why are you even so surprised?" soal Ikhwan hairan.
"Because we never met.. And it's honor to me because someone big like you know me.." jelas Erica dan Ikhwan hanya ketawa kecil.
"You saved by me because of him.." ujar Hafez memberi jawapan dan Erica tergamam.
"W-what? HE?" Erica bagai tidak percaya.
"He's the one who asking me to rescue you,and you should thank him.." jelas Hafez lagi.
"Auww Hafez.. You making me blush.." ujar Ikhwan tersengih.
"Stop it asshole.. You make me wanna puke.." bidas Hafez.
"Go on.. You think I even care? Just don't spill on miss Erica okay?" cantas Ikhwan pula dan Hafez menyeringai menahan geram.
"Okay fine.. Do you have it?" soal Hafez.
Ikhwan hanya tersengih dan menekan sesuatu,fail-fail mengenai perkara yang disebutkan oleh Guild Master tadi.
"Eh.. Ini?" Erica terkejut.
"Jadi kerja aku dah habis.. Nak lawan mulut lagi halo-halo okay.. Heheheh.." ujar Ikhwan dan terus menamatkan talian.
"Siapa nak lawan mulut puaka kau,memang sakit hati je lah orang tu.." kata Hafez mengeluh.
"Awak dengan dia begitu formal.. Bukankah dia seorang putera negara Mentari?" soal Erica.
"Ya.. Memang,tapi mereka tidak kisah pun pasal formal atau percakapan diraja.. Mereka cakap apa yang mereka nak.. Jika mereka tidak puas hati atau apa-apa yang terbuka dalam hati.." jelas Hafez.
"Erti kata lain.. Low-profile la eh?" soal Erica dan Hafez mengangguk.
"Jadi sekarang ni.. Kita dah dapat fail rujukan lengkap.. Barulah kita lakukan misi.." ujar Hafez dan Erica terkejut.
"Awak terima? Misi tu?" soal Erica.
"Misi tu sebenarnya dalam website dah ada.. Tetapi hanya S-Rank sahaja yang boleh layari sahaja.. Sebabkan sulit.." ujar Hafez.
"Kalau awak tahu.. Kenapa tak beritahu?" soal Erica.
"Bukan semua benda boleh kongsi.. Kau patut tahu.." ujar Hafez.
"Hmm yelah.." balas Erica pendek dan Hafez mengeluh,merajuk pula.
Hafez tidak mahu berkata apa-apa,dia membelok masuk ke satu simpang dan Nazemi tidak mengekori. Namun dia berhenti di tepi,memerhatikan kereta Hafez semakin lama semakin jauh.
YOU ARE READING
LEFT HAND OF GOD™
PertualanganDendam.. Kemarahan.. Benci.. Dusta... Perkataan itu bermain di mindanya.. Peristiwa hitam yang mengorbankan rakan karibnya serta insan tercinta segar di dalam ingatan.. Hafez Al'Azham,pahlawan badai memburu individu yang mengakibatkan korban rakan...