4. bölüm

12.5K 355 66
                                    

Konağın kapısının açılması ile kahyalardan biri gelmişti. "Ağam bir çocuk gel-" sözünü bir bağırış kesmişti.

"BEYAAA."

Sesin geldiği yöne doğru baktığım da bu gerçek miydi ?

Gözlerimden yaşlar akıyordu ağzımdan çıkan acı dolu sesler ile tamamen artık yıkılmıştım.

Yerimden kalkıp Harun'a koştum. Boyumu onunla eşitledim ve doya doya kokusunu içime çektim.

"Bebe-bebeğim,"

Minicik elleri ile gözyaşlarımı silmeye çalışıyordu. Ellerini alıp öpmeye başladım.

"Hani gözümü açıp kapatınca gelecektin Beya. Ben seni çok bekledim ama sen hiç gelmedin. Çok özledim ben seni,"

"Bende bende çok özledim kurban olduğum. Boran Abim ve yengem biliyor mu buraya geldiğini ?"

"Hayır bilmiyorlar. Sen gelmeyince bende sana kaçtım." Elini ağzına götürüp kikirdemeye başladı.

Bu hâline dayanamayıp kahkaha attım. "O eve bir Benan Kahramanoğlu yeter sen kaçma evden halam," dedim.

Azat'ın yanıma gelmesi ile onları tanıştırdım. "Boran abimin oğlu Harun," dedim. Azat'ın yüzündeki nefret gayet belli oluyordu.

"Beya bu adam kim ?" Harun'a doğru döndüm ve "kocam," dedim. Harun bu sefer Azat'a nefret ile bakmaya başladı.

"Sen evlendin mi Beya ?" Başımı salladım. Harun ağlamaya başlayınca gülmemek için zor durdum.

"Halam ağlama ama bak söz ben seninle de evleneceğim Azat Ağaya kuma gelirsin hem. Sen hızlıca büyü sonra seninle de evleneceğim," dedim.

"Eğil bakayım Azat," Harun'un dediği ile kahkaha atmıştım. Azat Ağa ise sabır diyip eğilmişti.

"Bana bak Azat, Beya ile ben evleneceğim hemen onu boşa Dilan'ı al o zaten çok istekli," dedi.

Harun'un dediği ile kaşlarımı çattım. Azat Ağa ise kaşlarını kaldırıp Harun'u dinliyordu.

"İlk önce ufaklık ben senin halanın kocasıyım. O yüzden dikkatli konuş. Karıma da gözümün önünde yürüme" dedikleri ile kahkaha atmıştım.

"Benan çocuğu kahyalar ile yolla," dedi Azat Ağa.

Ağlamaya başladım "Hayır. Sadece 10 dakika sonra hemen göndereceğim lütfen," dedim. Başını salladı. Herkes avluya toplanmıştı.

"Ben gittikten sonra ne oldu herkes iyi mi ?"

"Değiller Beya sen gittiğinden beri herkes çok kötü büyükdede hariç."

"Anlat halam bahset herkesten," ağlamaktan çok zor konuşuyordum.

"Babam çok mutsuz Beya annemde. Baran amcam..." başımı kaldırıp Azat'a baktım. Gözlerindeki cehennemi gördükten sonra yutkunamadım. Harun'a geri döndüğümde konuşmaya başladı.

"Baran amcam hep benim yüzümden diyor o da çok mutsuz," dedi. "Peki yengen Sema nasıl ?" Herkes işte bu sorumun cevabını bekliyordu. Avludakiler heyecan ile Harun'un cevap vermesini bekliyordu.

"Çok iyi herkes ona gözü gibi bakıyor ama fazla utangaç," dedi. Başımı salladım.

"Berfin her zamanki gibi arkadaşları ile sokakta geziyor. Hamile halam onun durumu gayet iyi merak etme. Babaannem kapının orada ninni kızım diye ağlıyor," canım yanmıştı. Ben annemin ninni kızı idim ama artık yanında değildim.

Mardin gelini Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin