YENGE + YAŞ 70

727 27 1
                                    

DAMLA'DAN DEVAM

Anneannemle çok güzel vakitler geçirmiştim. Yaz tatilinde de 1 ay boyunca burada kalmayı düşünüyordum. Bizim eve biraz uzak da olsa olsundu...

Şimdi saat akşam üzerini gösteriyordu. Yavaştan eşyalarımızı toplamaya başlamış hatta 1 2 parça kıyafet hariç gerisini valizlere koymuş, sırasıyla güzel bir duşa girmiştik. Sonuçta yarın gidiyorduk...
Her ne kadar bir yanım buruk olsa da yapacak bir şey yoktu.
Akşam yemeğini hazırlayan annem her zaman olduğu gibi herkesi toplamış, güzelce yemeğimizi yemiştik. Şu an Nil ile birlikte bulaşıkları makineye yerleştiriyorduk.
" Gelll bahtımın kar beyazı! " Dedi Nil elinin tersiyle olmayan terini silerken.
-" Allah Allah! Ne oluyor kızım?" Dedim gülerek.
" Bir şey olduğu yok be kardeşim. " Dedi ve ellerini  yıkayıp elimdeki havluyu aldı. Nil ellerini kuruladıktan sonra kolumu omzuna attım ve salona doğru ilerledik. Annem ve babam çekirdek çitliyor. Abim bir elinde çayla telefon oynuyor. Babaannem ise pür dikkat karşısındaki duvara bakıyordu. Tövbe ESTAĞFURULLAH.
" Ne olmuş lan bu kadına?" Dedi Nil babaannemi fark ederek.
-" Bilmiyorum ki, anlarız şimdi" dedim ve babaannemin yanına ilerledim.
Yanına oturup onu incelemeye başladım. Nil de annem ve babamın yanına oturmuştu.
Elimi babaannemin dizine koyup dikkatini üzerime çektim.
-" Babaannem, dalmışsın. Ne düşünüyorsun?" Dedim merakla. Annem ve babam çekirdek çitlemeyi bırakmış dikkatini bize vermişti.

" Ben bir karar verdim. " Dedi babannem ciddiyetle.
-" Ne kararı o anne?" Dedi babam hafiften gözlerini kısarak. Meraklanınca hep böyle yapardı.

"Ben evlenecem ha! " Dedi babaannem.
-"Neee! Ne diyorsun sen babaanne ?" Dedim şaşkınlıkla.
"Yuh! Şaka" dedi abim gülerek.
"Ahahahah ilahi anne" dedi annem gülerek. Sanki şakaymış gibi. Ama şaka olmadığını kendisi de çok iyi biliyor gibiydi.

"Ne şakası. Ben gayet ciddiyim." Dedi babaannem sinirle eşarbını çekiştirirken.
Lan bu kadına ne oldu?
"Ana sen kafayı mı yedin? Yaşın 70 70 ! "Dedi babam koltuktan fırlayarak
" Ne olmuś yaşım 70 se!?" Dedi babaannem kaşlarını çatarak.

" Ee yuh artık babaanne!" Dedi abim ayağa kalkarak. Şu an herkes ayaklanmış annem ve Nil de benim yanıma gelmiş olan kavgayı izliyorduk.
"Asıl size yuh be! Sizene! "Dedi babaannem en sonunda.
-"Ya bak babaanne babam haklı, yani yaşın 70, sence de artık evlilik için geç değil mi? " Dedim sakin sesimle, babaannemi ikna etmeye çalışırken.
"Ne demek istiyorsun sen bana zilli zurna! Ben evlenecem! Son sözüm bu!" Dedi babaannem ve burnumu dikleştirdi. Bu kadın yaş aldıkça, iyice çocuklaşıyor.

"Ay bana bir şeyler oluyor! "Dedi babam koltuğa kendini geri bırakarak! Anneme özendi herhalde.

"Kanka babaannenin yaşı 70 mi gerçekten lan?"  Dedi Nil kulağıma doğru .
Aynı onun gibi bir şekilde fısıldayarak
Onu onayladım.
" Yaş 70 iş bitmemiş desene." Dedi Nil gülerek. Gülmemi durdurmayıp bir kahkaha patlattım.
Bizi duyan annem de kıkırdamaya başladı.
-" Allah sabır versin sana annem" dedim gülerek.
" Amin kızım amin!" Dedi annem gülerek.
Ortam yavaştan ısınmaya başlamıştı. Yani, sanırım.
" Valla babaanne benden önce evlenirsen kendimi keserim ha!" Dedi abim yapmacıktan sinirle.
" Öyle deme oğlum çifte düğün yaparız." Dedi babam gülerek. Kahkahalar eşliğinde gülerken babannem ayağa kalktı ve bastonunu yere vurarak bağırdı.
" Ben ev-le-ne-cem."
" Siz geçin dalganızı" dedi ve odasına doğru ilerledi.
-" O zaman hazırlıklara başlayalım. Anne! Var mı bir talibin!" Dedi babam içeriye doğru bağırarak. Aynı zamanda kendinden geçmiş bir şekilde gülüyordu. Kahkaha atıp başımı iki yana salladım.
" Akıllısı bizi bulmaz, delisi peşimizden ayrılmaz." Dedi annem ve sabır çekerek koltuğa oturdu.
Cidden çok doğruydu. Annemin babası da yani dedem, ben evleneceğim diye annemlerin başının etini yemişti. Üstelik anneannemle evliyken...
Alzaymır hastası olduğu için sürekli ona evli olduğu 1 tane kızı olduğu ve 2 tane torunu olduğunu hatırlatmak zorundaydık. Geçen sene ise dedem sabah uyandığı gibi anneanneme 'sen kimsin' diye resti çekip evde silah aramaya kalkınca anneannem sinirle sopayı eline almış, , dedeme ' karınım ulan gavurun tohumu 'diyerek dedemin kafasına sopayı geçirmişti. Tabi dedem durur mu? Şikayetçi bile olmaya kalkmıştı ki, zar zor ikna edebilmiştik.  Ah ah! Ne günlerdi be...
Dedemin artık evlenmek aklına gelmiyordu ama şimdi ise kafayı olmayan dayıma takmıştı.

SIZI 👊🏻Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin