ÖPTÜ MÜ?

1.7K 91 14
                                    


DAMLA'DAN DEVAM

Diyarbekir güzel gızlar, hanımey lorkee! Suları buz gibi çağlar...
Ne güzel şarkı değil mi? Evet şuan bunu dinliyorum. Bok gibi ve bomboş geçen hafta sonu bitmişti. Şimdi ise aynanın karşısına geçmiş yüzüme yüz yıkama köpüğü yapıyordum. Telefonu da klozet kapağına koymuş, kısacası önlemimi almıştım.
Hafif mırıldanarak şarkıya eşlik ettim. Bugün enerjiye ihtiyacım var...
Sebebi yok yani var işte...

Yüzümü yıkayıp banyonun kapısını açtım.  Ellerim hâlâ hafif ıslak olduğu için telefonumu koltuk altıma koyarak banyodan çıktım.
Hızla odama ilerleyip telefonu yatağa fırlatıp hazırlanmaya başladım.

NİL'İN ANLATIMINDAN

-"Ben bir efsaneyim bir efsaneyim bir efsaneeeeeğ!" Diye açık olan sınıf kapısından bağırarak sınıfa girdim. 
" Sen bir efsanesin, bir efsanesin bir efsaneeeğ!" Diye bağırdı Atakan bana eşlik ederek. Ona doğru dönüp gülen gözlerle baktığımda göz kırptı.
"Biz bir efsaneyiz, bir efsaneyiz bir efsaneeeğ!" Diye devam ettirdi Damla kollarını açarak. Sınıftaki çoğu kişi kıkırdarken ben de gülerken yerime oturdum. Bakalım bugün neler neler olacaktı...

ATAKAN'DAN DEVAM

Canım aşırı sıkılıyordu. Ders coğrafyaydı. Oğlum biz haftada kaç ders görüyoruz bunu ya? Bir bitmedi gitti.
" Ayyyhhh! Geliyorlar bana!" Diye yakındı Damla!
Coğrafyacı Damla'ya döndü. Ahh! Salak bu kız!
-" Ne böğürüyon lan?" Dedim sessizce. Tam bana cevap verecekti ki hoca yanımıza geldi.
" Hayırdır Damla?" Dedi tek kaşını kaldırarak.
Lan kaç yıldır ısınamıyorum şu hocaya normal olamaz bu!
" Pardon hocam." Dedi Damla kestirip atarak. Ama hoca yer mı? Yemez.
" Söyle kız söyle. " Dedi hoca gülerek.
" Hocam acaba biz dersi mi bitirsek napsak ki?" Dedi Damla sırıtarak.
" Hmmm!" Dedi hoca ve sınıfa döndü.
" Sıkıldınız mı bakayım?" Dedi. Şuan bize arkası dönük olduğu için Damla'ya hızlıca dönüp yumruğumu uzattım. O da aynı hızda yumruğunu uzatıp tokuştururken sınıftaki herkes böğürdü.
" ÇOK SIKILDIK HOCAM." Demeleriyle birlikte hoca başını sallayıp tahtaya ilerleyerek bir şeyler yapmaya başladı. Umarım türkü söyler. Çünkü sesi çok güzeldi.

" Oha lan bir şey demedi." Dedi Damla şaşkınlıkla.
-" Bugün ters tarafından kalktı herhalde." Dedim düşünceli sesimle ve çenemi kaşıdım.
Hoca yemen türküsünü söylerken kimseden çıt çıkmıyordu. Çıkmasın da zaten...

Öğle arası olmuştu. Bizimkilerle birlikte cümbür cemaat toplanıp kantine gittik. Coğrafya dersinde sıranın altından Damla ile birlikte aldığımız kraker ve bisküvileri yediğimiz için aç değildik. Kaya, Mete Nil oturmuş yemek yiyiyordu. Öykü hastalandığı için bugün okula gelmemiş...
Ehh! Geçmiş olsun Öykü hanım.
Şuan Damla ile kol kola girmiş kantinde turluyorduk. Kaya arada sert sert baksa da o her sert baktığında Damla piçimsi bir gülüş atıyordu. Umarım arada kaynamam...
Kafamı Damla'ya çevirdim.
-" Kız bücür! Bana bak!" Dedim alaylı sesimle.
" Heeeh!" Dedi gözlerini bana dikerek. Maşallah maşallah güzelliğe bak...
-" Parti verelim mi?" Dedim sırıtarak. Hemen yüzündeki ifade değişmiş, şeytanımsı bir şekilde bana bakıyordu.
" Verelim de nasıl?" Dedi kaşlarını kaldırarak.
-" şimdi bizim katta bir çocuk var yanından hiç hoparlör eksik olmaz. Ondan gidip alalım. Sonra müzik açıp oynayalım burda." Dedim heyecanla.
" Hay bizim şu oynama istediğimiz. Hadi hadi yapalım." Dedi hevesle. Gülüp koşar adımlarla bizim kata tırmanmaya başladık.
Çocuğu bulmak on dakikamızı almıştı. Hemen kantine geri döndük. Bizimkiler ayaklanmıştı. Damla onları geri oturtup bir sandalyenin üzerine çıktı.
" Hoop millet!" Diyerek dikkati üzerine çekti.
" Birazdan müzik açıp oynıycaz! Herkes oynasın. Oynamak istemeyen de kapıya çıkıp hocaları kontrol etsin. Zaten pek ses gitmez." Dedi. Çoğu kişi tamam derken Nil bağırdı.
+" Parti kur oy verelim aplaa!" Dedi.
" Siktir len ordan." Dedi Damla gülerek. Kantindeki çoğu kişi onların bu hallerine gülmüştü. Ben de dahil.
Damla inip yanıma geldiğinde müziği açıp sesini yükselttik.
" Oynak bir şarkı aç." Dedi hevesle. Gülüp yanağından makas alıp en sevdiğim halaylardan birini açtım. Sesi yükseltip arkamı döndüm. Çoğu kişi toplanmış yuvarlak oluşturmuştu. Pusuya mı yattınız lan! Bu anı bekliyorlar sanki...
Damla Kaya'yı zar zor yanımıza getirmiş oyuna dahil etmişti mi? Ah sert çocuk sen bu hallere düşecek insan mıydın?

SIZI 👊🏻Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin