TBR||PROLOG:

29.5K 865 40
                                    

" Kenapa kau pandang nurse tu dengan menggoda?!"

Bantal yang ada di tangan di baling tepat ke arah dada bidang jejaka itu. Mata miliknya kini menikam dalam ke arah anak mata jejaka itu.

"Aku pandang goda apa?Kau ni kenapa?"

"Kau tu, marah aku bila usya doktor handsome, tapi kau usya nurse tu dengan pandangan menggoda boleh pula?Not fair siak kau!"

Jejaka itu meraup wajahnya dengan kasar. "Tak sekarang ni, kenapa kau emotional sangat ni?"

"Sebab aku jealous lah bodoh! Hati aku sakit tengok kau pandang macam tu!" Riz meraup wajahnya dengan agak kasar. Wajah gadis itu ditenung dengan perasaan yang dia sendiri tidak tahu untuk mentafsir.

"Dah dia tegur aku, tak akan aku nak biar dia berdiri terconggok macam orang bodoh dekat situ! "

"Biarlah dia berdiri macam orang gila sebelah kau, tak payah lah kau melayan. Bodoh ke?" Ketinggian mereka disamakan. Hati yang begitu sakit itu hanya mampu ditahan dengan perit.

"Banyak mana pun perempuan datang dekat aku, kau yang akan aku pilih. Tak perlulah nak jealous macam orang gila. Sebab perasaan aku, sayang aku khas untuk kau je. Datang berjuta perempuan pun, kau akan tetap menjadi pilihan hati aku. Got it?"

Kepala gadis itu di tarik dan ditekap ke arah dada bidang miliknya. Dia tahu yang perasaan gadis itu begitu sakit sampai mampu mengeluarkan air mata.

"I know it's hurting your feelings, trust me, you are the only one that I love. Tak perlu nak overthinking yang sampai mampu buat kau rasa aku ni pilih perempuan lain."

"Tapi, aku takut, suatu hari nanti, kau akan pergi dekat orang lain. Dan tinggalkan aku sendiri." airmata mengalir deras. Tidak mampu untuk ditahan lagi.

"Shhh, I promise, I will stay with you. Okay Teddybear?"

***

"Ica, kalau kita kahwinkan,kau suka tempat yang macam mana?" soal Iman dengan ragu-ragu. Gadis itu memandang ke arah Iman dengan pelik lalu tersenyum.

"Aku suka tempat yang bertemakan tepi pantai. Dekat situ, akan rasa tenang, and bila kau lamar, aku akan rasa like aku tengah terbang dikelilingi dengan cinta kau yang ditiup angin ombak." Iman memandang gadis itu lalu tersenyum manja.

"Kalau macam tu, kita kahwin dekat tepi pantailah. Aku nak kau rasa vibes tu." Isya memandang Iman lalu tersenyum.

"Kau sanggup ke nak hadap perangai aku yang sekejap okay, sekejap ke laut?"
Iman memandang gadis itu lalu terletus gelak tawanya.

"For my sayang and my princess, aku sanggup redah lautan api sekali pun!" Isya menumbuk bahu Iman lalu ketawa.

" Geli siak!"Mata menatap antara satu sama lain lalu tersenyum sipu malu.

"I love you, Isya Danisya!" lafaz jejaka itu dengan tangan mendepa ke hadapan. Isya memandang Iman lalu tersenyum malu.

" I love you too, Aiddan Iman!"

***

"Sayang, apa beza sayang dengan bulan?" wajah jejaka itu ditenung pelik.

"Bulan?"

"Yes, bulan. What is the difference between you and that moon" jari ditujukan ke arah bulan yang terang menyerlah didalam langit yang malap.

"Tak tahu, apa beza dia hubby?" Anak mata gadis itu memerhati segenap wajah Aiman lalu tersenyum.

"Beza dia, cik bulan menerangi seluruh kegelapan malam. Tapi sayang, menerangi segenap hati hubby yang malap!" hidung gadis itu dicuit manja.

"Eeee, dia ni suka tahu tak buat orang blushing!" Peha jejaka itu ditepuk kuat.

"Aduh, sakitlah sayang!" segera peha yang pedih itu diusap.

"Siapa suruh buat orang blushing lagi?" Aiman memandang Nurfa lalu tergelak kecil.

"You want to know something?" soal Aiman dengan satu senyuman manis.

"Apa dia?"

Badan dipusingkan menghadap gadis itu dengan senyuman.

"Hubby betul - betul bersyukur dipertemukan dengan sayang. Dulu, hubby benci dengan perempuan. Tapi, bila kehadiran sayang, hubby sedar, tak semua perempuan sama. Especially sayang. Sayang buat hubby senyum all the time. You make my day. Thanks sebab hadir dalam hidup hubby. "

Kata - kata manis itu membuatkan si gadis tersenyum sipu.

"You too. Thanks sebab terima sayang dan kekurangan sayang dengan rela hati. I love you, Tengku Aiman Ieskandar. " ayat keramat itu dilepaskan.

Tangan runcing gadis itu digenggam.

" I love you too, Nurfa Adreana."

.
.
.
Want more?!

Let's comment, share and important one, vvvvvvoootteee!!

See you soon!

C | TUAN RIZQY'S PRIORITY Where stories live. Discover now