"Hey Aniq, I'm here." Pandangan mereka dialihkan ke arah seorang gadis yang baru sahaja tiba. Wajah gadis itu ditenung. Seakan terkejut.
Aniq memandang ke arah gadis itu. Ketua Black Tiger itu mula memandang pelik. Jawline digosok tanda keliru. Jelas kelihatan jawline yang begitu tajam.
"Who are you, sweetie?" Matanya masih tidak lengkang dari si gadis. Begitu juga mereka yang lain. Riz mengenggam tangannya geram. Gadis itu curang? Iman dan yang lain juga terkejut. Dengan situasi yang sedang berlaku.
Langkah gadis itu diaturkan ke arah Aniq dengan perlahan. Matanya yang cantik itu menikam mata coklat Hazel si jejaka.
Dagu si jejaka diangkat. "Why you look so serious?" Aniq memandang tepat ke arah anak mata si gadis. Ingin sahaja dia menyentuhnya.
Aniq masih mengekalkan wajah dinginnya. Sepatutnya dia sedang bertarung sekarang, tetapi gadis ini membuatkan dia berhenti seketika.
"What are you doing, little bear?"
Lidahnya menjilat bibir tepi miliknya. Matanya mengamati wajah si gadis. Riz memandang dengan hati yang sakit. Panas.
Iman cuba meredakan kemarahan si jejaka. Dia tahu, jejaka itu sedang berpanas hati.
"I'm Lisa. And you?"
Aniq memandang keliru. "Tengku Aniq Hanaqi."
Lisa tersenyum. Kolar baju jejaka itu disentuh lembut. "I can't turn water into wine."
Aniq memandang pelik. Wajah gadis itu dipandang. Tinggi disamakan. Mata mereka bertaut agak lama.
"Why?"
Lisa tersenyum lagi. "But I can turn you into mine."
Darah mula menyerbu muka. Aniq menundukkan wajahnya supaya anak - anak buahnya tidak melihat akan situasi itu.
Anak - anak buahnya memandang dirinya pelik. Ketua Black Tiger blushing? Sungguh tidak disangka.
Aniq memandang Lisa dengan geram. Wajah didekatkan seinci. "Stop make me blushing. You know what?"
Lisa mengerutkan dahinya. "What?"
Aniq tersenyum. "You make me feel like I want to make you as my wife."
Lisa terkesima. Sebernanya dia tidak fokus. Matanya memandang kearah pisau yang tersisip di sisi Aniq.
Aniq merentap wajah si gadis dengan kasar. Sehingga menyakitkan si gadis.
"Ahh."
Aniq tersenyum. "Shhhh. You owe me something, teddy bear."
Lisa melepaskan rentapan itu dengan lembut. Senyuman terukir. "You're so rude."
"Why?"
"You buat iman I tak terkawal."
Dadanya dipegang. Tanda Imannya jatuh. Itu membuatkan Aniq tergelak kecil. Anak - anak buahnya yang lain memandang seakan tidak percaya. Jejaka itu gelak?
"I don't know how did you come here, but now the main point is, I want to marry you."
Lisa terdiam seribu bahasa. Di dalam hatinya sudah menyumpah seribu satu makian.
"Hehhe, but.."
Langkah diaturkan perlahan. Kearah jejaka itu. Pisau diambil secara senyap.
Aniq mendekatkan wajahnya, "But?"
"You will die soon, honey."
Aniq mengerutkan dahinya. "Die?"
Lisa memandang sepi. Mata mereka bertaut sekali lagi. Aniq masih cuba untuk memahamkan bait - bait perkataan yang diberi.
YOU ARE READING
C | TUAN RIZQY'S PRIORITY
ActionMAFIA SERIES || BAD BOY SERIES Disebabkan satu peristiwa, dua hati bersatu. Dari musuh menjadi pasangan. Menentang peristiwa yang akan mendatang. Tengku Aiman Ieskandar, seorang jejaka yang tidak tahu apa erti sayang dan seorang jejaka yang tidak m...