Pintu pagar sekolah itu dipandang. Sudah lama rasanya dia bercuti. Aiman memandang isterinya itu dengan senyuman.
"So, you ready?" Nurfa memandang Aiman berserta satu senyuman manis. "Yes, of course."
Mata Aiman memandang tepat kearah anak mata Nurfa. Merenung sedalam yang mungkin.
"Jaga diri, sayang tu mengandung. Jangan nak angkat barang berat sangat. Sayang ni bukan boleh percaya. Badan je kecil, tapi semangat macam lelaki."
Nurfa mengerutkan dahinya. Wajah Aiman dipandang lembut. Rambut suaminya itu diselekehkan dengan manja.
Rambut yang kemas itu kini bertukar selekeh. Aiman memandang Nurfa seakan tidak percaya.
"Sayang!! "
"Ye?! "
"Habis rambut orang! "
"HAHAHHAHAH padan muka!"
"Eeeee sayang ni kan!"
"Apa dia?!"
"Fikir orang suka ke? Tahu tak buat rambut ni mengambil masa yang lama!"
"Dah tu? Nak sayang gelabah?"
"Eeeeee, tak nak kawan sayang!"
"Tak nak kawan sudah."
"Nurfa Adreana!!"
"Apa dia?!"
"Tak nak pujuk ke?!"
"Tak nak!"
"Eeee dia ni kan!"
"Apa dia sayang?"
"Don't talk to me!" muncung itik dikeluarkan Aiman. Merajuk.
"Are you an oxygen?"
"Why you ask me like that, Nurfa Adreana?!"
"Because.."
"Because?" Wajah Nurfa ditenung. Apa yang gadis ini mahu bicarakan.
"Because I think I can't live without you."
Pandangan Aiman bertukar arah. Tidak mampu untuk berhenti tersenyum. Telinganya semakin merah. Perasan malu itu sudah cukup buat Nurfa tersenyum dan tergelak kecil.
Perutnya diusap lembut. "Tengok tu little junior, Abi tengah merah muka lah!"
Aiman memandang Nurfa dengan senyuman masih tidak berhenti untuk mengukir.
"I-"
"Berhentilah senyum tu sayang, takut cramp bibir nanti. Dah susah."
Nurfa yang masih mengusik suaminya itu memandang tangan. Tepat jarum itu menunjukkan tepat pukul 7:50.
Pintu kereta terus dibuka. Sebelum melangkah, tangan suaminya dicapai untuk disalami .
"Baby tu, terus pergi office. Jangan nak merayau menggedik tempat lain. Sayang tahu or dapat tahu ada orang complain, siap!" Aiman memandang Nurfa. Bibir dijuirkan ke depan. "Garang lah!"
Tangan diberikan kepada si isteri. Dahi dicium lembut. Pipi isteri dicubit. "I love you sayang."
"I love you too."
Langkah terus diaturkan keluar kereta. Sempat dia melambai suaminya itu. Dan kelibat keretanya mula hilang sedikit demi sedikit.
* * *
Bayangan seorang jejaka dipandang dari jauh. Betul kata Aina, makin lama perasaan benci yang timbul, makin sayang dia pada jejaka itu.
Baru sahaja dia ingin mengangkat kepalanya untuk melihat kembali jejaka itu.
YOU ARE READING
C | TUAN RIZQY'S PRIORITY
ActionMAFIA SERIES || BAD BOY SERIES Disebabkan satu peristiwa, dua hati bersatu. Dari musuh menjadi pasangan. Menentang peristiwa yang akan mendatang. Tengku Aiman Ieskandar, seorang jejaka yang tidak tahu apa erti sayang dan seorang jejaka yang tidak m...