Dua figura manusia menarik perhatian Riz untuk terus berjalan. Mata dikecilkan supaya penglihatannya dapat menangkap siapa kah gerangan dua figura itu.
"Aisy, kena janji dengan Airine satu benda, boleh?" soal gadis itu dengan wajah yang kurang menyenangkan.
"Aisy kena janji apa dengan Airine?"
"Aisy kena janji dengan Airine supaya tiada seorang pun yang akan ganti tempat Airine dalam hati Aisy."
Wajah Riz dikerutkan. Ya, dia kenal suara gadis itu. Gadis yang pertama kali membuat hatinya berbunga.
"Aisy janji, okey?"
"Tapi ada lagi satu yang Airine nak bagitau Aisy."
"Apa dia?"
"Tiada seorang pun mampu gantikan nama Airine dalam ingatan Aisy. Ingat tu, lepas Airine balik dari UK, kita sama - sama jalinkan perasaan cinta ni. Okey?"
"Okey!"
Riz menggelengkan kepalanya.
"No, hati aku bukan dekat dia lagi. Lepas dia pergi UK, tiada satu khabar berita pun tentang dia. Sekarang aku tak ada perasaan untuk dia!"
"Ye perasaan awak hanya untuk saya, percaya lah." bergema suara itu didalam kotak fikirannya.
"Tak, perasaan aku sekarang untuk someone, pergi!"
Mata terus dibuka. Peluh yang menitis di dahi dilap. Nafasnya naik turun dengan laju.
"She come again in my dream, again."
Selimut ditarik semula. Badan direbahkan tetapi matanya masih terbuka. Memikirkan apa yang akan terjadi.
Langit malam ditenung sepi. Tanpa dia sedar, nafas berat dihembus.
"Never mind, she is not mine anymore."
Mata cuba dipejamkan. Situasi tadi cuba dilupakan. Akhirnya, Riz terlelap dibuai mimpi.
* * *
Kot yang ada dibetulkan. Jam dipakai kemas. Tali leher diikat kemas.
"Rizqy, new life. Il segreto ultimo del successo. Non innamorarti, di nuovo."
Selitan Itali itu membuatkan dia teringat akan bumi Itali yang sudah lama tidak dijejak.
Langkah diaturkan dengan bergaya menuju ke ruang makan. Iman memandang jejaka itu dengan pelik.
"Kenapa kau menjerit malam tadi?"
Soal Iman tanpa ragu-ragu. Riz memandang Iman lalu mengeluh.
"Kau mimpi dia lagi?"
"Who?"
"Airine."
"I don't want to talk about her anymore."
Iman mengeluh kasar.
"Sampai bila Riz, sampai bila kau nak simpan perasaan terseksa kau ni? Sampai bila Tengku Aisy Rizqy!" soal Iman, kini suaranya sudah naik seoktaf.
Riz menggenggam garfu itu dengan erat.
"Suka hati aku sampai bila aku nak simpan. Aku dah tak nak ada kena mengena dengan perempuan tu lah! "
"She has a name you know. And her name is Airine Nadia. Jujur dengan aku, Aiman sebagai saksi, kau sayang kan dia lagi atau tak?"
YOU ARE READING
C | TUAN RIZQY'S PRIORITY
ActionMAFIA SERIES || BAD BOY SERIES Disebabkan satu peristiwa, dua hati bersatu. Dari musuh menjadi pasangan. Menentang peristiwa yang akan mendatang. Tengku Aiman Ieskandar, seorang jejaka yang tidak tahu apa erti sayang dan seorang jejaka yang tidak m...