TBR ||BAB 36:

3.3K 265 30
                                    

Senyuman physco terukir. Wajah mulus gadis itu disentuh. Bibir digigit sedikit. Keningnya terangkat sebelah.

"Nurfa Adreana, seorang gadis yang keras hati tetapi lembut apabila bersama Tengku Aiman Ieskandar. Know-know dah jadi isteri. Wow, I'm really late to know this great news!"

Matanya dibuka perlahan. Wajah jejaka itu ditenung. Matanya di kecilkan sedikit.

"A-Aniq, apa kau dah buat ni?" Aniq tersenyum physco. Lidahnya dikeluarkan. Seram. Nurfa yang ketakutan cuba untuk melepaskan dirinya.

"Cecececee, cik Nurfa. Jangan kasar sangat, takut baby you gugur.."

Matanya dikenyitkan sebelah. Bibir digigit sedikit. Nurfa memandang Aniq dengan terkejut. Dia sedikit gementar. Takut kalau apa - apa terjadi kepada dia dan bayi didalam kandungannya.

"Ahh, I see. Terkejut? Paling kurang pun.."
Wajahnya di dekatkan sedikit. Nurfa memandang keliru. "Paling kurang pun?"

"Paling kurang pun gugur!"

"Gugur?"

Aniq tersenyum sinis. "Yes gugur. Nak aku eja? G-U-G-U-R. Gugur!" Nurfa memandang Aniq dengan keadaan yang ketakutan. Jejaka itu tersenyum sinis. Ketakutan mangsa adalah kekuatannya.

Pipi Nurfa disentuh perlahan. Sambil lidah dikeluarkan. Ngeri. "Ke, selain baby kau, tu dah buat Aiman merana. And, for Riz.."

"K-Kau nak buat apa dengan Riz?"

Aniq tersenyum. "Want to see the surprise?"

"K-kau buat apa?!" Aniq tersenyum. Senyuman physco. Jarinya mengesat sedikit darah yang ada dibibirnya. Tangannya diarahkan ke bumbung.

Jelas kelihatan seorang budak kecil diikat dan digantung. Nurfa mengecilkan matanya.

"H-Haydar? Kau nak buat apa dengan dia?"

Gadis itu meronta-ronta untuk melepaskan diri. Yang paling penting keselamatan si kecil itu. Dia masih kecil untuk segala derita ini.

"Umi Fa, tolong Haydar, Haydar takut!" rengekan Haydar itu membuatkan Nurfa semakin risau.

Aniq tersenyum kemenangan. "Belum, ni baru half surprise. Ada lagi satu." Nurfa memandang pelik. Apa lagi jejaka itu mahu lakukan. Yang dia lihat sekarang adalah senyuman ngeri jejaka itu.

Lidah dikeluarkan. Pandangan ngeri diberikan.

"1"

Nurfa semakin berdebar. Menanti kejutan yang akan datang.

"2"

Senyuman physco terukir secara perlahan.

"3-boom!"

Nurfa yang agak tersentak dengan jeritan Aniq itu cuba untuk bernafas.

"HAHAHHAHA, surprise kan? Okay, let be serious!"

Nurfa dipandang.

"1"

Nurfa ingin menangis. Tidak sanggup melihat kederitaan si kecil.

"2"

Perasaannya semakin berdebar.

"3!"

Satu tangki besi besar mula muncul dari bawah. Tepat dibawah Haydar. Nurfa membulatkan matanya. Tangki tersebut dipenuhi asid.

"A-Aniq, j-jangan buat apa - apa dekat dia!"

Haydar yang meronta untuk dilepaskan mulai diam. Jelas wajahnya yang agak ketakutan.

"U-umi Fa, help me!"

Matanya yang berkaca memandang Haydar yang meminta tolong. "Haydar, umi minta maaf, umi memang tak dapat tolong! Haydar kuatkan sayang?"

C | TUAN RIZQY'S PRIORITY Where stories live. Discover now