06.

96 8 9
                                    

'Nu heb je toch nog je zin.' Mompelde Scarlett. 'Wat?' Chris ging op het zadel van Scarlett haar fiets zitten. 'Ik zit achterop bij je op de fiets. Het is dan misschien geen scooter maar we lijken zo alsnog een romantisch stel.' Legde Scarlett uit. Er verscheen een klein glimlachje op Chris zijn gezicht. 'Ga nou maar zitten dan kunnen we gaan.'

Scarlett ging op de bagagedrager zitten en Chris begon te fietsen. Scarlett probeerde zichzelf vast te houden aan de bagagedrager maar dat ging niet heel soepel. 'Blijf je zitten?' Vroeg Chris. Hij voelde dat Scarlett wat op en neer bewoog. 'Ja hoor.' Antwoordde Scarlett.

Chris stopte de fiets en hij keek achterom. 'Hou me nou maar vast voordat je eraf valt.' Zei hij. 'Ik val niet.' Antwoordde Scarlett eigenwijs. 'Doe het nou toch maar.' Zuchtte Chris. 'Hoezo? Volgensmij wil je gewoon heel graag dat ik je vast heb.' Grijnsde Scarlett. 'Doe nou niet zo kinderachtig en houd me gewoon vast. Ik heb geen zin om nog een keer te vallen.' Geïrriteerd keek Chris het meisje aan. 'Best.' Chris ging weer op de fiets zitten en Scarlett pakte hem met tegenzin beet.

*

'Chris! Scarlett! Waar is je scooter?' Lisa kwam naar buiten gelopen en bezorgd keek ze het tweetal aan. Scarlett sprong van de bagagedrager. 'Uhm.' Scarlett wou wat zeggen maar Chris begon al te praten. 'Scarlett en ik waren een rondje op de scooter aan het rijden en ik ging recht op een boom af. Scarlett kon mij net op tijd van de scooter aftrekken en daardoor vielen we samen. De scooter is kapot..' Legde Chris uit.

Lisa sloeg een hand voor haar mond. 'Awh schatjes toch. Zijn jullie oké?' Vragend keek ze haar zoon en Scarlett aan. 'Ja, we zijn oké.' Knikte Chris. 'Gelukkig! Ik ga papa wel eventjes roepen. Dan kunnen jullie met de aanhangwagen de scooter ophalen.' Zei Lisa. 'Dankje mam.' Lisa liep weg en Chris bleef achter samen met Scarlett.

'Waarom deed je dat?' Vroeg Scarlett zachtjes. 'Wat?' Vroeg Chris. 'Je had kunnen zeggen dat het mijn schuld was maar dat deed je niet.' Scarlett keek de jongen aan. 'Tja. Jouw ouders zullen vast niet blij zijn om te horen wat je hebt gedaan met andermans scooter.' Antwoordde Chris schouderophalend. 'Maar het was wel mijn schuld..' Scarlett beet op haar lippen.

'Het is oké Scarlett. Ga naar huis, start een film en ga in je bed liggen. Ik regel het wel verder.' Chris liep weg richting de voordeur en Scarlett keek de jongen na. Ze voelde zich zo schuldig. Het was nooit haar bedoeling geweest om de scooter kapot te maken. Ze vond het heel erg voor hem.

'Chris..' Ze liep achter de jongen aan. 'Donder op Scarlett.' Riep Chris zonder om te kijken. Hij opende de voordeur en hij liep naar binnen. Met een harde klap trok die hem achter zich dicht. Scarlett zuchtte. Ze had zichzelf behoorlijk in de problemen gewerkt.

Met tegenzin liep Scarlett met haar fiets naar huis. Ze wandelde de achtertuin binnen. 'Ha Scar. Lekker gefietst?' Vroeg Karsten. 'Ja hoor.' Antwoordde Scarlett. 'Wat een mooie natuur hebben ze hier he.' Zei Melanie. 'Uhm ik ben niet zover gefietst dus ik heb geen idee.' Scarlett zette haar fiets in de schuur. 'Waarom wou je eigenlijk niet mee met Hunter? Normaal houd je toch wel van feestjes?' Vragend keek Melanie haar dochter aan.

'Ik ken al die jongens niet.' Antwoordde Scarlett. 'Ik snap het ook wel hoor. Over een tijdje als je iedereen wat beter kent mag je vast nog weleens mee van Hunter.' Nam Karsten het voor haar op. 'Ik vind het gewoon zo zonde. Dan probeert Hunter je erbij te betrekken maar dan sla je het aanbod af.' Zei Melanie bezorgd. 'Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor. Ik heb genoeg aardige meiden in mijn klas waarmee ik binnenkort ga afspreken.' Loog Scarlett.

'Gezellig. Misschien kun je ze een keer hier uitnodigen.' Stelde Melanie voor. 'Ik zal het ze eens vragen.' Knikte Scarlett. 'O ja Scar, je broer belde trouwens. Adrian vroeg of je binnenkort weer eens bij hem kwam logeren.' Melanie keek haar dochter aan. 'Oh. Ik zal hem zo wel even een berichtje sturen.' Antwoordde Scarlett. 'Doe dat maar. Dat vind hij vast leuk.' Knikte Karsten.

'Ik ga naar mijn kamer.' Scarlett zei haar ouders gedag en ze liep naar haar kamer. Ze deed de deur achter haar dicht en daarna plofte ze neer op haar bed. Ze trok haar schoenen uit en daarna ging ze liggen op haar bed..

Ik hou van jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu