'Zullen we een rondje op de scooter gaan rijden?' Stelde Chris voor. 'Durf je dat nog wel met mij?' Scarlett grijnsde. 'Als ik rijd wel hoor.' Lachte Chris. 'Waar wil je heen?' Vroeg Scarlett. 'Gewoon een rondje door het dorp en misschien kunnen we nog even langs de supermarkt.'
Het was woensdagmiddag en Scarlett en Chris zaten op Chris zijn kamer. Hun broers en zussen waren naar school en de ouders waren aan het werk. Dat betekende dat Chris en Scarlett het rijk voor hun alleen hadden en daar hadden ze aardig gebruik van gemaakt.
'Zullen we taart kopen?' Vroeg Scarlett. 'Taart?' Chris fronste. 'Ik heb zoveel trek in taart.' Zei Scarlett. 'Wat voor taart?' Vragend keek Chris haar aan. Scarlett dacht even na. 'Chocoladetaart.' Antwoordde ze. 'Hoe kom je daar ook ineens bij?'
'Geen idee. Ik had er ineens zin in.' Antwoordde Scarlett schouderophalend. Chris gniffelde. 'Zullen we dan maar even naar buiten gaan? Dan rijden we meteen langs de supermarkt.' Stelde hij voor. 'Ja, dat is goed.' Chris stond op en hij keek naar Scarlett die bleef liggen. 'Overeind jij.' Hij pakte Scarlett haar armen beet en hij trok haar overeind.
'Kom op.' Ze liepen met z'n tweeën naar beneden en uit de garage haalde Chris zijn scooter. Door het acteren had hij er al een hele tijd niet meer op gereden en hij had wel zin om een rondje te rijden. Scarlett had ondertussen haar helm opgezet en ze gaf de andere helm aan Chris.
'Ben je er klaar voor?' Vroeg Chris. Hij ging op zijn scooter zitten en vervolgens zette hij zijn helm op. 'Ja zeker.' Scarlett ging achterop de scooter zitten en ze sloeg haar armen om Chris zijn zij heen. Chris startte de motor en ze vertrokken. 'Goed vasthouden he.' Riep Chris boven de herrie uit. 'Komt goed.' Scarlett hield Chris nog wat steviger beet.
Ze reden door het dorp en na een tijdje besloten ze om te stoppen bij de supermarkt. 'Ik ga wel even snel naar binnen.' Zei Scarlett. 'Hier. Neem dan mijn pinpas.' Chris toverde zijn pinpas tevoorschijn. 'Nee, ik betaal zelf wel.' Antwoordde Scarlett. Chris wou altijd betalen. Soms werd Scarlett er gek van. Hoe lief ze Chris ook vond ze moest ook zelf dingen betalen. Zij had trek in taart en dus wou ze er zelf voor betalen.
'Neem nou maar mee.' Zei Chris. Scarlett wou geen discussie voeren en dus nam ze de pinpas voor het idee mee de winkel in. Ze zei Chris gedag en ze liep de winkel binnen.
Scarlett liep meteen door naar de diepvries waar de taarten lagen. Ze zag een heerlijke chocoladetaart liggen en snel pakte ze hem.
'Heb je wat te vieren?' Geschrokken draaide Scarlett zich om. Elodie stond achter haar en ze keek haar met een arrogant gezicht aan. 'O hoi Elodie.' Scarlett probeerde zo normaal mogelijk te doen maar ze was hun laatste ontmoeting zeker niet vergeten.
'Ik zag Chris buiten staan.' Begon Elodie. 'Oh dat kan.' Antwoordde Scarlett koeltjes. 'Je wist dat ik hem leuk vond.' Zei Elodie opeens. 'Ik was eerst ook niet verlieft op hem. Het ging allemaal vanzelf.' Stamelde Scarlett. 'Vanzelf? Scarlett je wist dat ik hem leuk vond en toch ging je achter mijn rug om met hem om.' Riep Elodie uit.
Een aantal mensen keken hun kant op. 'Elodie, ik ga dit gesprek niet met je voeren in een supermarkt. Ik hoef jou toch niet alles te vertellen?' Scarlett werd alleen maar chagrijniger. 'Nee, maar dit wel! Je hebt al mijn kansen bij Chris verpest.' Zei Elodie. 'Hoezo verpest? Ik kan er toch niks aan doen dat Chris mij ook leuk vind.' Antwoordde Scarlett.
'Jawel. Het is allemaal jouw schuld.' Beschuldigde Elodie haar. Scarlett zuchtte. 'Je mag denken wat je denkt. Het spijt me dat ik je gevoelens heb gekwetst maar ik denk dat we er beter over kunnen ophouden. Ik wens je nog een fijne dag.' Scarlett liep weg en Elodie keek haar verbijstert na.
Nadat Scarlett had afgerekend liep ze naar buiten en ze zag dat Chris al op haar stond te wachten. 'Alles oké?' Vroeg hij bezorgd. Hij zag aan Scarletts gezicht dat er wat aan de hand was en ook had hij Elodie de supermarkt binnen zien lopen. 'Ja alles gaat goed.' Zei Scarlett snel. 'Zeker weten?' Vroeg Chris. Scarlett knikte.
'Wat moest ze van je?' Vroeg Chris. 'Hoe weet je dat dit over Elodie gaat?' Vragend keek Scarlett haar vriendje aan. 'Ik zag haar de supermarkt binnenlopen.' Verklaarde Chris. 'Oh. Ze kwam naar me toegelopen en ze vertelde dat ik jou van haar af heb gemaakt.'
'Afgepakt? Ik heb Elodie nooit leuk gevonden.' Zei Chris. 'Vertel mij wat.' Mompelde Scarlett. 'Scar, kijk me eens aan.' Zei Chris. Scarlett keek de jongeman aan. 'Er zullen veel mensen in mijn leven komen maar jij zal altijd mijn nummer één zijn. Ik hou zielsveel van je.'
'Ik hou ook van jou.' Scarlett drukte haar lippen op die van Chris. Na een tijdje lieten ze elkaar weer los. 'Kom, we gaan thuis die taart aansnijden. Ik heb trek gekregen.' Zei Scarlett. Chris gniffelde. 'Goed idee.' Hij zette zijn helm weer op en hij startte de motor. 'Lets go home.'
JE LEEST
Ik hou van jou
FanfictionAls Scarlett haar ouders besluiten te gaan verhuizen stort Scarlett haar leven volledig in. Ze moet haar vertrouwde omgeving verlaten voor een plek waar ze niemand kent. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurjongen Chris die een grote impact op haar leven...