Het was vier weken later en de opnames voor de film waren voor een week stil gelegd. Chris en Scarlett hadden een week lang vakantie. 'Wat gaan we doen deze week?' Vroeg Chris. Ze zaten samen op Scarlett haar bed. Scarlett zette haar koptelefoon af. 'Wat zei je?'
'Wat we deze week gaan doen.' Herhaalde Chris. Scarlett haalde haar schouders op. 'We kunnen naar het strand.' Bedacht Chris. 'Absoluut niet. Ik heb een trauma voor het leven aan het strand.' Gniffelde Scarlett. 'Oh ja. We kunnen naar de dierentuin?' Stelde Chris voor. 'Dat is wel leuk ja.' Antwoordde Scarlett. 'Ja? Als je het niks vind kunnen we ook wat anders doen hoor.'
'Nee joh de dierentuin word leuk. Zolang ik bij jou ben vind ik alles leuk.' Zei Scarlett. 'Echt?' Ongelovig keek Chris haar aan. Scarlett knikte. Soms kon Chris nog steeds niet geloven dat Scarlett zijn vriendin was. De afgelopen maanden waren ze zo close geworden en elke dag maakte Scarlett zijn leven een stukje beter door alleen al naar hem te lachen. Hij was blij dat ze op zijn pad gekomen was en dat ze samen dit avontuur aan waren gegaan.
Chris grinnikte. 'Wat is er?' Vroeg Scarlett. Ze keek Chris nieuwsgierig aan. 'Niks.' Antwoordde Chris. 'Ah kom op. Waarom grinnik je?' Scarlett keek Chris aan. 'Ik moest denken aan onze kennismaking.' Bekende Chris. 'Dat was niet eens grappig.' Zei Scarlett. 'Helemaal wel. Je was zo boos op me.' Zei Chris. 'Ik was niet boos.' Stribbelde Scarlett tegen. Chris keek haar wat langer aan. 'Oké, misschien was ik wel een beetje boos.' Gniffelde ze toen.
'Een beetje? Je haatte me.' Riep Chris uit. 'Ik haatte je niet.' Sprak Scarlett hem tegen. 'Jawel.' Zei Chris. 'Niet.' Antwoordde Scarlett. 'Je haatte me.' Chris bleef volhouden. 'Oké. Ik vond je misschien niet de aardigste jongen op de wereld.' Gaf Scarlett toe. 'Zie je wel! Was dat nou zo moeilijk om toe te geven?' Grijnzend keek hij haar aan. 'Heel moeilijk.' Antwoordde Scarlett.
Chris begon Scarlett te kietelen. 'Chris stop.' Scarlett begon heel hard te lachen. Wild sloeg ze om haar heen. Als ze ergens niet tegen kon was het wel kietelen. Chris negeerde Scarlett en hij ging door. Scarlett trapte en schopte om zich heen. 'Chris stop!' Gilde ze uit. 'Wat is het toverwoord?' Vroeg Chris plagend. 'Alsjeblieft.' Riep Scarlett. Chris stopte met kietelen en Scarlett ontspande zich.
'Ik krijg nog een blauwe plek door jou.' Chris wreef over zijn arm. 'Dan moest je me maar niet kietelen.' Antwoordde Scarlett. Chris staarde haar aan. 'Is er iets?' Vroeg Scarlett. Ze veegde een lok blonde haren weg uit haar gezicht. 'Heb ik al eens gezegd hoeveel ik van je hou?'
Scarlett kreeg een glimlach op haar gezicht. Ze boog zich voorover en ze zoende Chris. Chris ging mee in de zoen en ze voelde een bom van vlinders door haar buik stromen. Scarlett legde haar hand neer op Chris zijn schouder en Chris sloeg zijn armen om Scarlett heen. Het was een gepassioneerde zoen maar plots verbrak Chris hem. Hij liet Scarlett los en hij ging op de rand van het bed zitten.
'Chris, wat is er?' Vroeg Scarlett. Ze ging naast hem zitten en ze keek hem bezorgd aan. 'Niks.' Antwoordde Chris. 'Ik zie toch aan je dat er wat is! Heb ik iets fout gedaan?' Vroeg ze hem. Chris schudde zijn hoofd. 'Nee het is gewoon.. niks. Laat maar zitten.'
Scarlett legde haar hand op die van Chris. 'Chris, als er iets is kun je het altijd tegen mij zeggen.' Zei Scarlett. 'Het is niks. Zullen we een ijsje gaan halen?' Stelde Chris voor. 'Zo makkelijk kom je er niet mee weg. Ik zie aan je dat er wat is. Als je niet met me praat kan ik je ook niet helpen.' Zei Scarlett. Chris zuchtte. 'Wat als dit allemaal over is.' Hij keek Scarlett met tranen in zijn ogen aan.
'Wat over is?' Scarlett begreep niet wat hij bedoelde. 'Deze film. Over vijf weken zijn we klaar met filmen en komen we weer terecht in ons oude leventje. Hoe moet het dan verder?' Vroeg hij onzeker. 'Oh Chris, daar moet je je geen zorgen over maken. Je bent niet alleen mijn vriendje maar je bent ook mijn beste vriend. Ik kan me geen leven zonder jou voorstellen. Na deze film kijken we of we weer een nieuw avontuur samen kunnen aan gaan.' Probeerde Scarlett hem gerust te stellen. 'En als het niet lukt? Wat als ik niet goed genoeg ben?' Vroeg Chris.
'Chris, je bent een natuurtalent. We vinden echt wel weer iets wat ons aanspreekt en als het niet lukt dan maakt het toch ook niet uit? Het belangrijkste is dat we elkaar hebben.' Zei Scarlett. 'Je hebt helemaal gelijk. Stom dat ik me daar zo druk over maak bovendien moeten we nog heel wat weken werken aan deze film.' Antwoordde Chris. Scarlett glimlachte zwakjes. 'Het is niet erg. Ik ben blij dat je het me vertelt hebt.'
'Ik ook. Zullen we nu maar een ijsje gaan halen?' Vroeg Chris. 'Dat lijkt me een goed idee.' Stemde Scarlett toe.
JE LEEST
Ik hou van jou
FanfictionAls Scarlett haar ouders besluiten te gaan verhuizen stort Scarlett haar leven volledig in. Ze moet haar vertrouwde omgeving verlaten voor een plek waar ze niemand kent. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurjongen Chris die een grote impact op haar leven...