17.

67 5 1
                                    

Er gingen ruim twee weken voorbij en inmiddels was de zomervakantie aangebroken. Karsten en Melanie waren met z'n tweeën een weekje weg. Het stel wou eerst niet gaan maar op aandringen van Hunter en Scarlett hadden ze toch besloten om te gaan. Nadat Hunter en Scarlett hun ouders verzekerd hadden dat het ging goedkomen vertrokken Melanie en Karsten met een gerust hart.

Adrian moest gewoon werken deze weken, Hunter ging de komende dagen naar wat vrienden uit hun oude dorp en Vanessa was samen met haar vriend op vakantie naar Mexico. Dat betekende dus dat Scarlett het huis voor haar alleen had.

Scarlett vond het wel fijn om een weekje alleen thuis te zijn. Dan had ze heel het huis voor haar zelf en hoefde ze nergens rekening mee te houden. Vriendinnen had ze hier toch niet echt en dus leek het een saaie week te worden die vooral ging bestaan uit films kijken en slapen.

De avond was inmiddels gevallen en moe liep Scarlett de trap op richting haar kamer. Scarlett wou net haar kamer inlopen toen ze ineens een vreemd geluid hoorde uit de badkamer. Het leek wel alsof er wat zoemde. Scarlett ging bij de deur staan en ze luisterde naar het geluid. Het klonk erg raar. Doordat het buiten al donker was vond Scarlett het extra eng. Het gaf haar een horror film gevoel.

Scarlett tikte het nummer van Adrian in en ze belde hem op. Na een tijdje wachten ging de telefoon over. 'Hey Scar, wat is er?' Vroeg Adrian. 'Adrian, er zit wat in de badkamer. Ik hoor een heel eng geluid.' Fluisterde Scarlett. 'Wat? Wat is het?' Vroeg Adrian. 'Weet ik veel. Ik durf niet te kijken.' Antwoordde Scarlett. Het was even stil aan de andere kant van de lijn.

'Kan je niet die leuke buurjongen van je vragen of hij even wil komen kijken? Ik kan wel komen maar eerdat ik er ben zijn we ook alweer een half uur verder.' Zei Adrian. Scarlett zuchtte. 'Je wilt gewoon dat Chris langskomt.' Zei ze. 'Nee, echt niet maar ik heb geen zin om heen en weer te rijden.'

'Adrian, ik ben serieus. Het is echt een eng geluid en ik ben echt heel bang.' Zei Scarlett. 'Ga naar Chris of bel aan bij de buren. Je kunt het Scar.' Adrian hing op en boos staarde Scarlett naar de display van haar telefoontje.

Met tegenzin pakte Scarlett de huissleutel en ze trok haar slippers aan. Ze liep naar de overkant van de straat en ze belde aan bij de familie Evans. De voordeur ging open er stond een man in de deuropening. Dat was vast de vader van Chris. Scarlett had de man namelijk nog nooit eerder gezien.

'Hoi, is Chris thuis?' Vroeg Scarlett. De man knikte. 'Ik zal hem even roepen.' Hij liep weg en na een paar minuten kwam Chris aangelopen. Scarlett bekeek de jongen van top tot teen. Hij had leuke kleding aan en zijn haar zat in de gel.

'Hey.' Begroette hij het meisje. 'Hey, Ik heb een klein probleempje.' Zei Scarlett. 'Vertel.' Nieuwsgierig keek Chris haar aan. 'Ik ben alleen thuis en ik hoor een eng geluid in de badkamer, maar ik durf niet te gaan kijken.' Vertelde Scarlett. 'En jij dacht laat ik maar eens aanbellen bij de familie Evans met de vraag of Chris even wil kijken naar het monster in jullie badkamer?'

'Alleen als je wilt.' Antwoordde Scarlett. Chris glimlachte. 'Ik loop wel eventjes mee.' Zei hij. Chris en Scarlett liepen samen naar de overkant van de straat. 'Heb je nu wel de huissleutel of moet ik je weer optillen?' Vroeg Chris. Scarlett glimlachte zwakjes. 'Ik heb de huissleutel.'

Ze deed de sleutel in het slot en ze maakte de deur open. 'Loop jij maar voorop.' Zei ze tegen Chris. Chris grinnikte. 'Is het echt zo eng?' Vroeg hij. Scarlett knikte. 'Misschien moeten we eerst eens boven op de gang een lichtje aanzetten.' Chris keek naar boven. Scarlett drukte op de lichtknop en het licht ging aan. 'Dat is al beter.' Vond Chris.

Chris en Scarlett liepen samen de trap op. 'Het is die kamer.' Scarlett wees naar de badkamer. Chris ging voor de deur staan en hij luisterde. Je kon het zoemende geluid goed horen. 'Ik hoor het ook.' Antwoordde hij. 'Wat denk je dat het is?' Vroeg Scarlett. Chris haalde zijn schouders op. 'Het kan van alles zijn.' Zei hij. 'Straks zit er een mens in de badkamer.'

'Zoemen mensen?' Vroeg Chris. 'Nee, een reptiel dan? Straks zit er een slang in de badkamer.' Verzon Scarlett. Chris keek haar geschrokken aan. 'Wat? Ben je bang voor reptielen?' Vroeg Scarlett. Snel schudde Chris zijn hoofd. 'Nee hoor.' Zei hij snel. 'Jawel. Ik zag het aan je gezicht.' Scarlett gniffelde. Ze vond het schattig dat Chris het even spannend vond als haar. 'Zullen we maar naar binnen gaan?' Vroeg Chris. Scarlett knikte. 'We gaan ervoor..'

Ik hou van jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu