18.

66 7 1
                                    

Voorzichtig opende Chris de deur. 'Waar zit de lichtknop?' Vroeg hij aan Scarlett. 'Aan de rechterkant.' Zei Scarlett. Chris drukte op de lichtknop en licht ging aan. Scarlett en Chris keken de badkamer rond maar er was niks te zien. Ze hoorden nog wel het zoemende geluid.

'Het komt daar vandaan.' Chris wees naar het toilettasje dat op de plank stond. Scarlett liep er naar toe en ze pakte hem beet. 'Maak jij hem open?' Ze keek Chris vragend aan. 'Doe jij maar.' Zei Chris. 'Je bent bang.' Grinnikte ze. 'Zegt degene die speciaal naar mijn huis komt omdat ze niet alleen durft te gaan kijken.' Antwoordde Chris. 'Oké, daar heb je een punt.'

Scarlett ritste de toilettas open en toen ze zag wat erin zat schoot ze in de lach. 'Wat is het?' Vroeg Chris. 'Het is de elektrische tandenborstel van Vanessa.' Scarlett hield de tandenborstel omhoog en ze drukte op het knopje zodat hij uit ging. Chris schoot ook in de lach. 'Wat een gedoe om een tandenborstel.' Ze lachten samen.

'Wie is Vanessa eigenlijk?' Vroeg Chris toen ze waren uit gelachen. 'Mijn zus. Ze is al uit huis.' Vertelde Scarlett. 'O ja. Ik was alweer vergeten dat je ook nog een zus had. Wel grappig want ik heb twee zussen en een broertje en jij hebt twee broers en een zus.' Gniffelde Chris. 'Ja inderdaad. En ik ben de jongste en jij de oudste.' Zei ze. 'Een na oudste. Carly is ouder dan mij.' Verbeterde Chris haar. 'Oh. Ik heb Carly nog nooit gezien.' Zei Scarlett. 'Dat komt omdat Carly al uit huis is.'

'Oh. Hebben jullie een goede band?' Vroeg Scarlett. Chris knikte. 'Ik heb een hele hechte familie. We doen graag dingen samen. Al is het maar een spelletjesavond.' Vertelde hij. 'Dat herken ik wel. Dat soort dingen doet mijn familie ook graag.' Zei Scarlett. 'Geen wonder dat onze moeders vriendinnen zijn geworden. Ze hebben elkaar helemaal gevonden he.' Grijnsde Chris. 'Zeg dat het wel. Bijna elke ochtend hoor ik ze kwebbelen in de voortuin.' Gniffelde Scarlett. Chris lachte. 'Typisch moeders.'

'Zullen we anders naar beneden gaan? Ik word moe van het staan.' Zei Scarlett. 'O ja natuurlijk.' Chris besefte zich ineens dat ze nog steeds in de badkamer stonden. Ze liepen naar beneden en ze ploften neer op de bank in de woonkamer.

'Wil je wat drinken?' Vroeg Scarlett. 'Nee hoor.' Antwoordde Chris hoofdschuddend. Er viel een stilte en Scarlett wist niet zo goed wat ze moest zeggen.

'Jullie hebben het huis leuk ingericht. Het ziet er beter uit dan de eerste keer dat ik hier was.' Verbrak Chris de stilte. 'Ja, klopt. Mijn ouders hebben er een hoop werk van gemaakt.' Antwoordde Scarlett. 'Dat is goed te zien. Ik kan mijn scooter morgen trouwens gaan ophalen. Hij is gerepareerd.' Vertelde Chris blij. 'O yes! Wat fijn.' Antwoordde Scarlett. Ze was blij voor Chris dat zijn scooter gemaakt was.

'Ja, ik ben er ook blij mee. Volgende keer moet je maar achterop als je mee wilt.' Zei hij. 'Ik wil nog steeds niet overkomen als een romantisch stel die een rondje gaat rijden op de scooter.' Antwoordde Scarlett. Chris grinnikte. 'Wat is er zo romantisch aan?' Vroeg hij. 'Nou gewoon. Ik vind het echt zo'n typisch koppel ding. Als je echt met iemand scooter wil rijden kun je beter Elodie vragen.' Zei Scarlett.

'Elodie?' Fronste Chris. Scarlett realiseerde zich ineens wat ze had gezegd. 'Uhm.' Ze rolde haar ogen. 'Vind Elodie mij leuk?' Vroeg Chris. Scarlett knikte. 'Maar zeg alsjeblieft niet dat ik dit heb gezegd. Ze vermoord me als ze erachter komt.' Zei Scarlett snel. 'Elodie vind mijn leuk?' Vroeg Chris. Hij trok een gek gezicht. 'Jup. Jij haar niet zo te zien.' Scarlett moest lachen om Chris zijn hoofd.

'Uhm nee niet echt. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand leuk gevonden.' Biechtte Chris op. 'Echt niet? Ben je nog nooit verliefd geweest?' Vroeg Scarlett. 'Nee. Ik zou niet weten hoe het voelt.' Antwoordde Chris. Scarlett glimlachte. 'Verliefd zijn is vreselijk.' Zei ze. 'Hoezo? Ben jij ooit verliefd geweest?' Vroeg Chris. Scarlett knikte. 'Helaas wel.'

'Wat was er zo erg aan dan?' Vroeg Chris. 'Ik was verliefd op mijn beste vriend maar hij voelde niet het zelfde voor mij als dat ik voor hem voelde. Hij wou gewoon beste vrienden zijn.' Zei Scarlett. 'En toen?' Vroeg Chris. 'Ben ik verhuisd en hij heeft sindsdien niks meer van zich laten horen. Een paar weken geleden was ik bij mijn broer en toen kwam ik hem tegen. We kregen ruzie en daarna ben ik boos weggelopen.' Vertelde Scarlett.

Chris zag aan haar gezichtsuitdrukking dat ze het moeilijk vond om er over te praten en hij had het te doen met het meisje. Het zat haar blijkbaar erg dwars. 'Heb je na die ruzie nog wat van hem gehoord?' Vroeg Chris voorzichtig. Scarlett schudde haar hoofd. 'Helemaal niks..'

Ik hou van jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu