'Weet je zeker dat ik niet even mee moet lopen naar de bushalte?' Vroeg Melanie. 'Mam, ik ben zeventien. Ik kan het echt wel zelf vinden.' Zei Scarlett. 'Dat weet ik ook wel. Heel veel plezier schat.' Melanie gaf haar dochter een kus en Scarlett vertrok richting de bushalte.
Vandaag had Scarlett afgesproken met Elodie. Het was een tijdje geleden dat ze het meisje had gezien en het leek hun leuk om te gaan winkelen in een winkelcentrum een paar steden verderop.
'Hey!' Scarlett gaf Elodie een knuffel. 'Hoe is het?' Vroeg Elodie aan Scarlett. 'Goed hoor en met jou?' Vragend keek Scarlett het meisje aan. 'Ja, goed hoor! Ik ben lekker op vakantie geweest. Hoe is het met jou?' Vroeg Elodie. 'Ja, goed hoor!' Antwoordde Scarlett knikkend. 'Mooi! Ik heb zoveel zin om te gaan shoppen. Ik heb echt nieuwe kleding nodig.'
De bus kwam aan bij de bushalte en de twee meiden stapten in. Ze besloten om helemaal achterin de bus te gaan zitten en de bus vertrok richting de stad.
'Heb je Chris zijn nieuwe Instagram foto gezien?' Vroeg Elodie. 'Nee. Heeft die wat geplaatst dan?' Vroeg Scarlett nieuwsgierig. Elodie knikte. 'Het is zo'n leuke foto.' Ze pakte haar telefoon bij en ze zocht de foto op. Het was een foto van Chris met zijn scooter. 'Wat vind je ervan?' Vroeg Elodie. 'Leuk.' Antwoordde Scarlett. 'Leuk? Scarlett kijk naar dat schattige hoofd van hem.' Elodie zoomde in op Chris zijn hoofd.
'Je bent echt veel te obsessed met hem.' Gniffelde Scarlett. 'Ik weet het.' Antwoordde Elodie zuchtend. 'Waarom vraag je niet gewoon of die een keer wil afspreken?' Vroeg Scarlett. 'Omdat ik hem nauwelijks ken. Straks wijst die me af.' Antwoordde Elodie. 'Je kan altijd een poging wagen.' Zei Scarlett schouderophalend. 'Ik zal erover denken.'
*
'Je moet deze eens passen.' Elodie kwam met een jurkje naar Scarlett toegelopen. Scarlett bekeek het jurkje. Het jurkje was best uitdagend. 'Ik weet het niet hoor.' Twijfelend keek ze naar het jurkje. 'Ah toe. Pas hem eens.' Drong Elodie aan. Scarlett keek naar het jurkje. Passen kon geen kwaad.
Het was het einde van de middag en Elodie en Scarlett hadden al meer dan tien winkels bezocht. Elodie had al twee tassen vol aan kleding in tegenstelling tot Scarlett die alleen nog maar oorbellen en een shirt had gekocht.
Scarlett pakte de jurk aan van Elodie en ze liep naar het pashokje. Ze trok de jurk aan en ze keek in de spiegel. 'Ben je al klaar?' Vroeg Elodie ongeduldig. 'Ja.' Antwoordde Scarlett terwijl ze het gordijn opzij schoof. 'Wat denk je ervan?' Onzeker keek ze Elodie aan. 'Wow Scar. Het staat je echt prachtig.'
'Ja, vind je? Is het niet te bloot?' Vroeg Scarlett. Ze beek zichzelf kritisch in de spiegel. Elodie schudde haar hoofd. 'Het staat je perfect. Je moet deze echt kopen Scar.' Zei ze resoluut. Scarlett keek nog een keer in de spiegel. De jurk was erg mooi. 'Oké, ik ga hem kopen.' Besloot Scarlett.
Scarlett ging weer in het pashokje staan en ze deed het gordijn dicht. Ze kleedde zich snel om en daarna liep ze met Elodie naar de kassa om af te rekenen. Er stond een lange rij en geduldig wachtten ze op hun beurt.
'Scarlett!' Er werd naar haar geroepen en Scarlett draaide zich om. Noah kwam naar haar en Elodie toe gelopen. Omdat ze niet vervelend tegen hem wou doen in het bijzijn van Elodie besloot ze maar aardig tegen hem te doen. 'Hoi.' Begroette ze hem koeltjes.
'Hoe is het met je?' Vroeg Noah. 'Prima.' Zei ze schouderophalend. Toen kreeg Noah Elodie in het vizier. 'Hoi, ik ben Noah.' Stelde hij zich voor aan het meisje. 'Ik ben Elodie.' Stelde Elodie zich voor. 'Leuk om kennis te maken. Zijn jullie aan het shoppen?' Vroeg Noah geïnteresseerd. 'Ja zeker!' Antwoordde Elodie meteen enthousiast.
Noah en Elodie raakten in gesprek en verveeld luisterde Scarlett mee. Ze had geen zin om met Noah te praten. Hij deed elke keer leuk wanneer het hem zelf uitkomt en dat deed haar erg veel pijn. Hun vriendschap was over. Hoe hard Noah het nu probeerde goed te maken deed haar alleen maar meer pijn en daardoor begon ze twijfelen of ze wel de goede keuze had gemaakt. Misschien was ze toch te streng voor hem geweest en moest ze hem gewoon vergeven.
'Hebben jullie zometeen misschien zin om mee te gaan? Een vriend van mij houd een feestje.' Vertelde Noah. Scarlett keek naar Elodie maar Elodie leek geen oog meer voor haar te hebben. 'Ja, natuurlijk! Gezellig.' Riep Elodie enthousiast. 'Scarlett?' Noah keek haar vragend aan en ook Elodie keek haar smekend aan. 'Ja, we kunnen wel eventjes meegaan.' Antwoordde ze toen knikkend.
Ze wou Elodie niet teleurstellen. Ze was allang blij dat ze een vriendin had en die moest ze bij haar houden. 'Jullie zijn aan de beurt om af te rekenen.' Merkte Noah op. 'Oh.' Scarlett legde het jurkje neer op de toonbank en ze rekende af.
JE LEEST
Ik hou van jou
FanfictionAls Scarlett haar ouders besluiten te gaan verhuizen stort Scarlett haar leven volledig in. Ze moet haar vertrouwde omgeving verlaten voor een plek waar ze niemand kent. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurjongen Chris die een grote impact op haar leven...