'Hoeveel geld heb je nu?' Vroeg Hunter. Honderdvijftig euro.' Antwoordde Scarlett. 'Het is in ieder geval iets.' Zei Hunter. 'Ja.. denk je echt dat ik het hem moet geven?' Twijfelend keek Scarlett haar broer aan. 'Ja. Jij hebt z'n scooter gesloopt. Dit is het minste wat je voor hem kan doen.' Praatte Hunter op zijn zusje in. 'Oké. Dan ga ik hem het geld maar eens brengen.'
Scarlett liep naar de overkant van de straat en ze belde aan bij Chris zijn huis. De deur werd open gedaan door Shanna die verbaast keek toen ze zag wie er voor de deur stond. 'Hey.' Begroette Shanna het meisje. 'Hey, is Chris toevallig thuis?' Vroeg Scarlett. 'Nee, hij is boodschappen doen met mijn moeder. Hij kan elk moment thuis komen. Je mag anders wel even binnen komen.' Zei Shanna.
Ze liet het meisje binnen en Scarlett liep achter Shanna aan naar de woonkamer. Ze ging op de bank zitten en geduldig wachtte ze op Chris. 'Wat kom je eigenlijk doen?' Vroeg Shanna. 'Ik heb een verjaardagscadeautje voor hem.' Scarlett hield de envelop omhoog. 'Wat zit erin?' Vroeg Shanna. 'Uhm dat is een verassing voor Chris.' Ze wou niet aan Shanna vertellen wat erin zat dus besloot ze het maar zo te doen. 'Hmm oké. Laat me raden. Bioscoopkaartjes?'
Scarlett zweeg. 'Het zijn sowieso bioscoopkaartjes. Ga je Chris mee uitvragen?' Enthousiast keek Shanna haar aan. Scarlett wou antwoorden maar op dat moment ging de deur open. Lisa en Chris kwamen met drie tassen boodschappen het huis binnen gelopen.
'Hey Scarlett! Wat leuk dat je er bent.' Begroette Lisa het meisje. 'Ehm ja ik kom voor Chris. Gefeliciteerd trouwens.' Snel feliciteerde ze de moeder van Chris. 'Dankjewel. Hij word ook zo'n grote jongen. Alweer achttien jaar.' Trots keek Lisa naar haar zoon en beschaamd keek Chris weg.
'Wil je anders samen met mij de fotoboeken bekijken? Ik heb zoveel leuke baby foto's van Chris.' Lisa zette de tas die ze in haar handen had op de grond. 'Mam, dit gaan we dus echt niet doen. Ga je mee naar mijn kamer Scarlett?' Zonder nog wat te zeggen liep Chris de kamer uit.
'Uhm. Is zijn kamer boven?' Vroeg Scarlett aan Shanna en Lisa die nog in de woonkamer stonden. 'Ja, Chris slaapt op de zolder.' Antwoordde Shanna. 'Oké. Dan ga ik maar eens bij hem kijken.' Scarlett liep de trap op naar Chris haar kamer.
'Chris?' Langzaam deed Scarlett de deur open van Chris zijn kamer en ze stapte naar binnen. Chris zat op zijn bureaustoel en hij staarde voor zich uit. 'Wat kom je doen?' Vroeg hij. Hij draaide zich nu om. 'Gefeliciteerd met je verjaardag.' Scarlett gaf hem de envelop. 'Je hebt een cadeautje voor mij?' Chris fronste. 'Maak het nou maar gewoon open.'
Chris maakte de envelop open en hij haalde honderdvijftig euro uit de envelop. Ongelovig keek hij Scarlett aan. 'Is dat voor mij?' Vroeg hij. 'Ja, nu kan je je scooter laten repareren.' Antwoordde Scarlett. 'Dat kan ik echt niet aannemen.' Chris stopte het geld in Scarlett haar handen. 'Je neemt het maar aan. Ik heb niks voor niks mijn spaargeld opgeofferd.' Scarlett gaf het geld weer terug aan Chris.
'Scarlett, ik hoef het niet. Hou het gewoon zelf.' Chris gooide het geld richting Scarlett. Scarlett zuchtte. 'Gaan we nu serieus ruzie maken over het geld? Chris, het is mijn schuld dat je scooter kapot is en ik wil het met je goed maken door je dit geld te geven. Waarom denk je dat ik ging oppassen bij de familie Smith? Dat deed ik echt niet voor mezelf hoor.' Beledigend keek Scarlett naar de jongen.
'Je ging oppassen zodat je het geld kon betalen voor mijn scooter?' Ongelovig keek Chris haar aan. 'Ja.. ik wou het je eigenlijk zaterdag al vertellen maar je was al weg voordat ik de kans kreeg.' Vertelde Scarlett. 'Wow Scarlett. Heb je dat echt voor mij gedaan?' Hij keek naar het geld dat op de grond lag. Scarlett knikte. 'Ik hoop dat dit genoeg is om je scooter te repareren.'
'Dat moet haast wel. Ik was zelf ook al aan het sparen.' Antwoordde Chris. Scarlett glimlachte. 'Dat is fijn. Ik ga maar weer eens naar huis. Je zusje denkt trouwens dat ik je bioscoopkaartjes heb gegeven dus als ze vraagt wat je verjaardagscadeau van mij is dan kun je dat zeggen.' Zei Scarlett. Chris schoot in de lach. 'Zal ik doen en ehm trouwens Scarlett.' Nerveus keek hij het meisje aan. 'Ja?' Vroeg Scarlett.
Zou je misschien vanavond naar mijn verjaardag willen komen? Mijn ouders gaan vanavond weg en ik mag een feest geven. Hunter, Elodie en Amy komen ook.' Hoopvol keek Chris het meisje aan. Scarlett dacht even na maar toen glimlachte ze. 'Oké, ik zie je vanavond.'
JE LEEST
Ik hou van jou
FanfictionAls Scarlett haar ouders besluiten te gaan verhuizen stort Scarlett haar leven volledig in. Ze moet haar vertrouwde omgeving verlaten voor een plek waar ze niemand kent. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurjongen Chris die een grote impact op haar leven...