08.

94 7 0
                                    

'En hoe was jullie dag?' Vragend keek Melanie haar twee kinderen aan. 'Leuk! Ik was met de jongens een ijsje halen en ik kwam daar Scar tegen met twee vriendinnen.' Vertelde Hunter. 'Gezellig!' Vond Karsten. 'Zeker. Het was jammer dat je eerder naar huis ging Scar. We zijn daarna nog bij Jason zijn puppy wezen kijken. Hij heeft vorige week een puppy gekregen.' Vertelde Hunter. 'Leuk hoor. Waarom was je eerder naar huis gegaan, Scar?' Melanie keek haar dochter vragend aan.

'Ik moest nog wat huiswerk maken en ik heb geen zin om het vanavond te maken.' Antwoordde Scarlett. 'Begrijpelijk. Ik ben blij dat je zo serieus aan de slag bent met school Scarlett.' Trots keek Karsten zijn dochter aan. 'Ik ook. Het gaat echt veel beter dan op je oude school.' Zei Melanie.

'Dat valt echt wel mee hoor.' Vond Scarlett. 'Nou.. je bent hier echt ineens een studienerd. Vroeger zat je nooit aan je huiswerk.' Bemoeide Hunter zich ermee. 'Alleen maar goed dat ze dat nu wel doet. Dat zou je ook eens moeten doen Hunt.' Zei Karsten. 'Ik zit vaak zat aan mijn huiswerk.' Gniffelde Hunter. Scarlett grinnikte. Iedereen wist dat dat niet zo was.

'Ik was trouwens vanochtend bij Lisa van de overkant en ze vertelde me over het ongeluk wat jij en Chris hadden gehad met de scooter.' Melanie keek naar haar dochter en Scarlett kreeg het meteen warm van binnen. Zou Chris het hebben verteld aan zijn moeder?

'Wat was er dan?' Vroeg Hunter nieuwsgierig. 'Chris heeft voor zijn verjaardag een scooter gekregen en hij ging een rondje met Scarlett achterop en hij botste meteen tegen een boom aan. Gelukkig kon Scarlett Chris op tijd van de motor aftrekken waardoor alleen de scooter een klap tegen de boom aan maakte.' Vertelde Melanie.

Iedereen keek naar Scarlett. 'Ehm ja dat klopt ja.' Knikte ze. 'Nou zeg. Dan heeft Chris geluk met je gehad.' Karsten keek naar zijn dochter en Scarlett knikte. Ze kon moeilijk zeggen dat het haar schuld was en dat Chris er verder niks mee te maken had.

'Ik ga van tafel.' Zei Scarlett. Ze stond op van tafel. 'Weet je zeker dat je niks meer hoeft? Je hebt je vlees niet eens op.' Melanie keek naar Scarlett haar bord. 'Ik heb geen trek meer. Ik ga naar boven.' Scarlett liep naar haar eigen kamer en niet veel later kwam Hunter haar achterna.

'Waar had mama het over?' Hunter deed zijn armen over elkaar. 'Doe de deur achter je dicht.' Mompelde Scarlett. Hunter zuchtte en hij deed de deur dicht. 'Waar had ze het over?' Vroeg Hunter nogmaals. 'Ik heb geen idee waar je het over hebt.' Antwoordde Scarlett.

'Over wat ze zei van jou en Chris op de scooter.' Zei Hunter. 'O dat.' Scarlett zuchtte. 'Is het waar dat je achterop bij Chris achterop de scooter zat?' Hunter keek zijn zusje doordringend aan. 'Je houd je mond tegen iedereen he als ik het je vertel.' Zei Scarlett. 'Tuurlijk. Je kent me toch.' Hunter ging op Scarlett haar bed zitten.

'Ik heb op Chris zijn scooter gereden en ik ben ermee tegen een boom aangereden.' Floepte Scarlett er toen uit. 'Je hebt wat?' Hunter zijn ogen werden groot. 'Ja, ik weet het. Echt heel dom.' Scarlett keek naar beneden. 'Maar huh? Mocht jij zomaar op zijn scooter rijden?' Hunter snapte er niks van. Hoe had zijn zusje dit voor elkaar gekregen?

'Ja. Ik zag hem buiten met de scooter staan en ik vroeg of ik ook een rondje erop mocht. Hij zei ja en ging achterop zitten. Na tien seconden knalden we al tegen een boom aan.' Vertelde Scarlett. 'Jeetje Scar. Je weet dat zijn scooter helemaal naar de klote is he?'

'Ja, ik weet het.' Zuchtte Scarlett. 'Heb je al sorry gezegd?' Vroeg Hunter. 'Ja, natuurlijk. Ik heb meteen mijn excuses aangeboden nadat die scooter tegen de boom aan knalde.' Antwoordde Scarlett. 'Je moet hem terug betalen.' Vond Hunter. 'Ja dag. Weet je niet hoe duur zo'n scooter is.'

'Scar, je hebt z'n verjaardagscadeau kapot gemaakt. Hij moet elke dag lopend naar school.' Zei Hunter. 'Dat doet hij zelf. Hij kan ook bij iemand achterop.' Zei Scarlett schouderophalend. 'Jeetje, wat doe jij arrogant zeg.' Vond Hunter. Scarlett zuchtte. 'Bemoei je je er nou maar niet mee.'

'Ik bemoei me er wel mee, want je bent mijn zusje. Ik vind dat je het moet goed maken met Chris. Hij heeft gelogen tegen zijn ouders zodat jij niet op je donder krijgt. Hij had ook kunnen zeggen dat het jouw schuld is.' Zei Hunter. Met tegenzin knikte Scarlett. Haar broer had gelijk.

'Hoe kan ik het goed maken?' Vroeg ze aan Hunter. Hunter haalde zijn schouders op. 'Geef hem een deel van je spaargeld, neem een baantje om geld te verdienen of koop een nieuwe scooter voor hem. Er zijn genoeg manieren om hem blij te maken.' 

Ik hou van jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu