Het was vrijdag en vandaag deed Chris auditie voor de rol van Kyle. Afgelopen week had hij veel met Scarlett geoefend en hij was er helemaal klaar voor. Scarlett en Lisa waren mee. Scarlett wou eigenlijk niet meegaan maar uiteindelijk had Chris haar kunnen overtuigen. Ze hadden zoveel geoefend samen en daardoor had Chris het idee dat de auditie beter ging als Scarlett erbij was.
'Ik weet me tekst niet meer.' Nerveus liep Chris te ijsberen door de wachtkamer. 'Dat komt omdat je je veel te druk maakt.' Zei Lisa tegen haar zoon. 'Ik maak me niet druk.' Antwoordde Chris. 'Je maakt je hartstikke erg druk.' Bemoeide Scarlett zich ermee. 'Moet ik anders wat te drinken voor je halen beneden? Ik zag dat er een koffie automaat stond.' Zei Lisa. 'Graag.' Antwoordde Chris knikkend.
'Wil jij ook wat te drinken?' Vroeg Lisa aan Scarlett. 'Graag. Ik lus wel wat koffie.' Antwoordde Scarlett. 'Dan ga ik dat even halen. Houd jij Chris rustig?' Vroeg ze glimlachend aan Scarlett. Scarlett keek naar Chris die er nog steeds onrustig bij stond. 'Ik zal het proberen.' Beloofde ze.
Lisa liep weg en Chris bleef met Scarlett achter in de wachtkamer. Scarlett keek naar de jongen die onrustig zijn script las. Ze had het met hem te doen. Hij leek zo nerveus. Scarlett besloot om op te staan en ze liep naar Chris toe. Ze ging tegenover hem staan en ze pakte het script uit zijn handen.
'He, geef terug.' Chris probeerde het script te pakken. Scarlett schudde haar hoofd. 'Je hoeft niet meer te oefenen. Je weet het wel.' Zei ze. 'Scarlett, geef terug.' Chris keek haar geïrriteerd aan. 'Nee. Je kunt het makkelijk zonder dat script. We hebben zoveel geoefend en ik weet zeker dat je die rol gaat krijgen. Je moet er alleen zelf vertrouwen in hebben.'
Chris kreeg een glimlach op zijn gezicht. 'Denk je dat echt?' Vroeg hij. 'Ik heb je zien spelen. Je bent echt een hele goede acteur. Je hebt nog niet veel ervaring, maar je hebt talent en mijn moeder zegt dat je je talenten altijd moet gebruiken. Je kunt het Chris.'
Er kwam een man aangelopen met een blaadje. 'Chris Evans.' Las hij hardop voor. 'Ja, dat ben ik.' Chris stak zijn hand op. 'Je mag mee komen.' Zei de meneer. 'Succes.' Wenste Scarlett de jongen toe. 'Bedankt.' Chris liep achter de man aan en Scarlett bleef achter in de wachtkamer. Ze mocht wel mee naar binnen maar dat wou Chris liever niet. Hij werd er alleen maar zenuwachtiger van als er meer mensen mee keken en dat begreep Scarlett ook wel. Ze hoopte alleen zo dat hij z'n zenuwen onder controle hield.
'Is Chris al weg?' Lisa kwam met drinken aangelopen. 'Ja, hij is net naar binnen gegaan.' Antwoordde Scarlett terwijl Lisa haar een kop koffie gaf. 'Ik vind het maar spannend hoor. Hij heeft er zo hard voor gewerkt.' Zei Lisa. 'Het gaat hem wel lukken. Daar ben ik van overtuigd.' Zei Scarlett.
'Jullie zijn afgelopen week goede vrienden geworden he?' Merkte Lisa glimlachend op. Scarlett werd rood. 'Ja, we kunnen het goed vinden samen.' Antwoordde ze. 'Ik vind het leuk om te zien. Chris heeft niet zo heel veel vrienden. Hij is de laatste tijd erg druk geweest met school en acteren. Het is fijn om te zien dat hij nu een vriendin heeft die hem erin steunt. Hij was erg blij toen je besloot om vandaag mee te gaan.' Vertelde Lisa.
'Echt?' Chris had haar wel een aantal keer gevraagd om mee te gaan maar ze wist niet dat het zo belangrijk voor hem was dat zij meeging. Lisa knikte. 'Jullie hebben afgelopen week zo hard geoefend. Ik ben niet zo goed in acteren, maar volgens Chris heb jij wel veel talent.'
'Dat valt wel mee. Ik heb geholpen waar ik kon.' Antwoordde Scarlett bescheiden.De deur ging open en Chris kwam naar buiten gelopen. 'Hoe ging het?' Vroeg Lisa. Lisa en Scarlett stonden meteen op van hun stoel. 'Het ging wel goed. Ik hoor over twee weken of ik het geworden ben of niet.' Zei Chris. 'Oh ik ben zo benieuwd. Ik ben trots op je jongen.' Lisa omhelsde haar zoon.
Dezelfde man die Chris kwam halen kwam nu weer de wachtkamer binnengelopen. 'Scarlett Johansson?' Hij keek zoekend de kamer rond. 'Wat?' Scarlett keek naar de man. 'Ik heb me niet opgegeven.' Zei ze. 'Je staat wel op mijn lijst.' Antwoordde de man schouderophalend. Scarlett keek naar Chris die een grijns op zijn gezicht had.
'Ik heb je opgegeven.' Hij liep naar Scarlett toe. 'Wat?' Scarlett raakte lichtelijk in paniek. 'We hebben heel de week samen geoefend en je hebt talent. Je kent de tekst, je kent het karakter. Ik vond dat je deze kans niet moest laten schieten.' Zei Chris. Scarlett kreeg een glimlach op haar gezicht. 'Heb je dit echt allemaal voor mij geregeld?' Ze keek hem vragend aan. Chris knikte. 'Je moet dit doen.'
JE LEEST
Ik hou van jou
FanfictionAls Scarlett haar ouders besluiten te gaan verhuizen stort Scarlett haar leven volledig in. Ze moet haar vertrouwde omgeving verlaten voor een plek waar ze niemand kent. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurjongen Chris die een grote impact op haar leven...