Hoofdstuk 38

158 6 0
                                    

Nog geen 10 minuten later zaten we met zijn vieren te ontbijten. Heel gezellig moet ik zeggen. Niall is nog maar net wakker en ik ben ook nog best slaperig terwijl de twee tegenover me helemaal wakker zijn. Ik krijg eerlijk gezegd zelfs een beetje hoofdpijn van hun vrolijkheid. Ik nam nog een broodje en gooide er nét iets teveel hagelslag op waardoor Niall moest lachen. Sexy. Ik lach maar gewoon mee. Al snel komt de rest ook het huis alweer binnen. Ik merk dat Iris er ook bij loopt, samen met Harry. 'We kwamen ze tegen in de stad' lacht Liam, en hij knipoogt grinnikend. Het is duidelijk dat die twee over een week een stel zijn, misschien nog wel eerder. We ploffen neer op de banken en starten een film. Ik lig met mijn hoofd op Niall's schouder terwijl hij zijn hand door mijn haar haalt.

'Weet je, we zijn eigenlijk door best veel shit heen' zegt Louis grinnikend. Ik kijk op. 'Hoe bedoel je' zegt Linda voor mij. 'Nou gewoon, denk er maar is over na' het is waar wat hij zei. Het was natuurlijk allemaal niet heel heftig enzo, maar er zijn wel wat dingen gebeurt. Elounor breakup, Linda in the family. Toen Kayleigh. Mijn zusje in het ziekenhuis, nog wat meer. Met mijn zusje gaat het beter, mijn moeder stuurde me vanochtend een bericht dat ze weer haar vrolijke zelf is en we gauw weer thuis moeten komen. Verder is Eleanor verder gegaan net als Louis. Kayleigh is weg, dat is iets waar ik nog veel aan moet gaan wennen. Iris is ondertussen natuurlijk dikke vriendinnen met alle meiden, en tussen haar en Harry gaat het trouwens ook goed, maar het blijft toch anders. Ik had ook niet kunnen verwachten dat onze 'perfecte' groep voor altijd samen bleef, maar ik hoopte er in ieder geval op.

'Ik ga zwemmen' de vrolijke stem breekt mijn gedachten en ik spring op. 'Ik ga mee!' zeg ik glimlachend. Louis rent al naar boven en ik trek Niall van de bank omhoog. 'Kom' grinnik ik. 'jij gaat ook mee'

Al snel had iedereen zich weer verzameld bij het zwembad. We waren een beetje met een bal aan het gooien. Ik lette niet echt op de meiden die niet mee deden, en toen ik opkeek merkte ik pas dat Iris er niet meer bij zat. Ik keek door het raam en zag nog net dat er een deur dichtging. Misschien gaat ze gewoon naar de wc? Ik zet de gedachten van me af en pak de bal weer uit het water. De bal raakt het water weer en ik lach mee met de rest. 'Ik ga naar de wc' zeg ik terwijl ik het zwembad uitklim. Ik droog me even snel af en sla de handdoek om mijn middel, snel loop ik naar binnen. Zodra ik de deur open doe, hoor ik Iris. Ze huilt. Ik haast me de trap op en open de enige deur die niet wagenwijd open staat. Ik ga naast Iris op het bed zitten en sla mijn half-natte arm om haar heen. 'Ew' lacht ze door haar tranen heen. Ik haal mijn arm weer naar beneden en kijk haar aan, ze kijkt snel weg.

'Wat is er Iris' vraag ik zacht.

'Ik moet je iets vertellen'

Toen barstte ze los, half-huilend verteld ze me het hele verhaal. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Ik leg mijn hoofd in mijn handen.

'Sorry Iris'

Toen liep ik de kamer uit.


VeroverdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu