Hoofdstuk 39

116 4 0
                                    

Ik heb Iris niet meer gesproken sinds vorige week, maar ik heb ook niemand haar geheim verteld. Ik ben boos op haar, verschrikkelijk. Maar ik zie hoeveel ze om Harry geeft; als dit uitkomt krijgt ze zeker weten onnodig veel haat van de media, en dat verdient ze ook niet. Ik wil dat ze het iedereen verteld, maar ik snap dat ze het niet durft. Het is moeilijk. Misschien had ik het allemaal beter niet kunnen weten, maar ik kom er nu niet meer vanaf. Ik moet haar helpen, en dat kan niet als ik zelf ook boos op haar ben.

'Iris' zeg ik, ze kijkt op van haar gesprek. 'Ja' antwoord ze met een neppe glimlach, ze weet dat ik boos op haar ben en ze begrijpt hopelijk wel waarom.

'Kan ik je even spreken'

Ze knikt en we lopen samen de Mc Donalds uit.

'Iris' zeg ik weer. Ze knikt. 'Ik wil je helpen. Maar één ding, waarom heb je het contract getekend?'

'Ik had geld nodig,' antwoord ze meteen. 'Ik zit diep in de schulden. Kiki, ik snap dat wat ik doe fout is; ik kan niet zo met mensen spelen. Maar ik geef om Harry, echt heel veel. Ik wil hem geen pijn doen en hem al zeker niet kwijtraken.' Ik zie de tranen in haar ogen opwellen.

'Je moet het zo snel mogelijk vertellen, alles komt uit'

Ik loop weer naar binnen en kijk nog even achterom. Ik zie hoe Iris een paar keer met haar ogen knippert en me dan achterna komt. Ik glimlach bemoedigend. 'Zo snel mogelijk' zegt ze dan. Ik knik. Anders word het alleen nog moeilijker voor de rest om haar te vergeven. Ik kan Iris niet ook al missen, sinds de laatste weken hoort ze er echt bij. Ze is precies zoals wij, sarcastisch, lacherig en meestal vrolijk. Ze past er perfect tussen. En natuurlijk is het heel schattig om haar en Harry zo samen te zien.

Ads by tperfectcouponAd Options


'Wij gaan' zegt Niall dan, terwijl hij naar me glimlacht. Ik knik en hij staat op. We zwaaien even naar iedereen en lopen dan samen de etensketen uit. het is maar een korte wandeling naar ons huis, en daar ben ik blij mee. Ik moet het Niall vertellen, en ik hoop dat ook hij het nog even geheim kan houden. Ze mag het zelf aan de rest vertellen, maar Niall móet het gewoon weten. Ik moet het ook aan iemand kwijt kunnen.

'Niall?'

'Ja lieverd'

'Ik moet je iets vertellen, beloof me dat je niet boos word en het geheim houdt.'

'Ik beloof het'

En toen barstte ik los. Ik vertelde hem het hele verhaal met al mijn theorieën erbij inbegrepen.

'Ze had me alleen verteld dat ze geld nodig had, maar waarvoor dan? En ze kon toch ook een normale baan zoeken? Waarom moet ze precies fit uitkiezen? Iets wat mensen pijn doet.'

Niall zei niets, hij hield alleen zijn arm om mijn schouders en mompelde wat woordjes als 'ja' 'ik weet het niet' en 'je hebt gelijk'

Iris kon toch weten dat ze niet alleen geld zou krijgen, maar ook haat, van fans en misschien zelfs wel van een paar van ons. Het is moeilijk te begrijpen, en veel mensen zullen zeggen dat we te heftig reageren. Maar het is écht niet leuk. Je vertrouwt iemand, je deelt je geheimen met iemand, je praat met iemand, en later blijkt dat de persoon zich heel anders voordeed. Iris was niet 'gewoon Iris'. Ze was ingehuurd. Ze had een contract getekend en gehoopt dat Harry voor haar zou vallen, wat hij deed. Ze had hem nog wel het meest bedrogen. Ze moet zich schamen. Vreselijk.


'Het spijt me lieverd' zegt Niall dan. Hij drukt een kus op mijn haren en trekt me in een knuffel. 'Het is niet jouw schuld. Je moet gewoon nog een keer met haar gaan praten. Ze heeft het er waarschijnlijk zelf ook moeilijk mee. Je moet alleen wel begrijpen dat ze deze keuze ook zelf heeft gemaakt. Het is niet jouw verantwoordelijkheid.'


'Zo voelt het wel' antwoord ik zacht.


VeroverdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu