Ik word pas wakker uit mijn 'droom' als ik Linda boos hoor mompelen. "Kiki, handdoek!" kan ik net verstaan.
Ik sta op een pak een schone handdoek van de stapel. Ik leg hem voor de badkamerdeur en roep
"Ligt voor de deur!"
Ik hoor Linda onverstaanbaar mompelen en loop grinnikend terug naar Linda's kamer. Hoe had ik ook kunnen verwachten dat ze na een bad ineens heel vrolijk zal zijn?
Ik speel even een spelletje op mijn telefoon, en hoor Linda de badkamer uit komen.
"Hmpff wie smeert er nou tandpasta in het bad?" hoor ik haar boos mompelen.
Ik grinnik. Linda heeft haast geen geheugen als ze een ochtendhumeur heeft, zoals altijd. Dus ik hou mijn mond, voor ik word afgesnauwd.
Ik wil net mijn telefoon wegleggen als ik een leuk toontje hoor. Dat is een sms voor mij. Ik klik mijn smartphone weer aan, en bekijk het bericht die dus van Claire komt.
Hee Kiki
kan je vandaag om 13:40 in de studio zijn?
Belangrijke meeting! kleed je a.u.b vrolijk en netjes, maar niet deftig! dit gesprek kan je baanuitbreiding betekenen!
X Claire
Ik sms niet terug en loop per direct naar Linda's kledingkast, die duidelijk vol ligt met zomerkleren. Ik pak een jasje die er vrolijk maar netjes uitziet en laat het aan Linda zien.
"Mag ik deze lenen? het is voor een belangrijke meeting op mijn werk" vraag ik haar
Linda knikt "tuurlijk"
Ik glimlach "dankje Lin"
Ik pak het jasje en doe mijn witte hemdje van gisteren eronder. Ik kijk Linda aan en ze knikt
"Ja top! met je lichte spijkerbroek eronder!"
Ik hoor dat ze moeite doet om vrolijk te klinken, dus ik grijns. Ik trek mijn lichte spijkerbroek aan en doe mijn bruine riem om. Eigenlijk heb ik ook niets anders mee, omdat ik me niet had voorbereid op een logeerpartij, maar het staat wel leuk. Ik doe een beetje make-up op, en kam mijn bruine haren. Ik doe het met een paar soepele bewegingen in een hoge staart, en bekijk mezelf in de spiegel. Het is zoals Claire wilt, vrolijk, niet te deftig, maar wel netjes. Ik zet een neppe glimlach op en bekijk mijn tanden. ook oke!
Ik geef Linda een knuffel, en loop de trap af. Ik heb geen tijd meer voor een snel ontbijt, en pak snel een appel uit de schaal. Ik stap op de fiets en rij naar het kantoor van Cocal. De naam zelf kwam me eerst niet bekend voor, maar toen ik het logo zag herkende ik het meteen. Ik stap het gebouw in en loop de trap af. Als ik Claire zie zwaai ik vrolijk naar haar en ze zwaait terug.
"Kiki dit is een heel belangrijk gesprek voor je carrière. Als dit goed gaat word je bekender, veel bekender! als dit niet goed genoeg gaat, blijf je zo, en word het moeilijk je baan stand te houden. Dus zet hem op!" Ratelt Claire aan een stuk door. Ik knik,
"Waar moet ik heen?" vraag ik
"Kantoor 3" antwoord Claire "ik kom later." De zenuwen spatten duidelijk van haar af.
Kantoor 7, Kantoor 6 herhaal ik al lezend van de bordjes in mijn hoofd. Kantoor 4, Kantoor 3. Ja hier moet ik zijn. Ik doe gauw mijn jasje even goed, en haal mijn hand door mijn staart. Nu moet het gebeuren. Ik open de deur en stap naar binnen. Ik glimlach vriendelijk naar de mensen aan de tafel, 1 man en 3 vrouwen. Ik merk gelijk dat de vrouwen me nog geen blik waardig keuren. De man daarintegen, glimlacht vriendelijk terug. Hij wijst me een stoel aan, en ik ga rustig zitten. Ik geef de man een hand, maar de vrouwen kijken me nog steeds niet aan.
JE LEEST
Veroverd
FanfictionNiall Horan Fanfictie Word afgeschreven met Zayn in de band Highest rank: 226 In Fanfiction