Geçmişim Ellerimde

3.3K 90 17
                                    

Dedemin cenazesinden beri kendimde değildim. Annemin ve babamın öldüğü günden beri hep benimle ilgilenirdi. Ailemi bir uçak kazasında kaybetmiştim.

Hem dedemi, hem babamı, hem de annemi çok özlüyordum. Şu an ise dedemin avukatı eve gelmiş benimle konuşmak istiyordu. Ona salona geçmesini söylemiştim.

''Sorun ne Emirhan?''

''Deden sana bazı miraslar bırakmış.''

Dedemin durumu fazlasıyla iyiydi. Soyadımızı olan Sarıca sosyete çevresinde bayağı bilindikti. Derneklerimiz, inşaat şirketimiz, turizm şirketimiz, otellerimiz, okullarımız, yurtlarımız vesaire Bunların hepsi dedemindi.

Bense tek başıma yaptığım tek şey Vivacity hastanesini kurmak oldu. Hemşirelik okumuştum.

Babamdan kalan Paranın yarısını kullanarak bu hastaneye açmıştım. Şu an çok iyi durumdaydı.

''Miras meselesini önemsemediğimi biliyorsun.''

''Biliyorum ama bilmeni istediğim başka şeylerde var.''

''Pekala, dinliyorum.''

''Deden mirası sadece sana bırakmamış.''

Bunu zaten biliyordum. 8 yıl önce Bahtınur adında biriyle evlenmişti. Aynı yaştaydılar. Bahtınur çok nazik zeki ve yardımsever bir kadındı. Onu severdim.

''Bunu zaten biliyordum.''

''Nasıl yani? Mirasın bir kısmını Cesur'a verdiğini biliyormusun?''

Ne?! Dedem mirasın bir kısmını ona nasıl verebilirdi? Cesur Bahtınur'un oğluydu. Onu en son 7 yıl önce görmüştüm.

''Dedem nasıl böyle bir şey yapar?''

'' İnşaat şirketini ona bırakmış. Dernekleri ise sana bırakmış. Turizm şirketini, otelleri, okulları ve diğer kurmuş olduğu her şeyi %50 ona, %50 sana olmak üzere paylaştırdı.''

''Yani beni o kendini beğenmiş adamla ortak yaptı. En büyük kazancımız inşaat şirketi, o adam orayı batırır.''

'' Cesurun kendisine ait güvenlik ve bir başka şirketi daha var. İşinde çok başarılıdır Arzu. O konuda şüphen olmasın.''

Onu en son gördüğümde çapkınlık peşindeydi. Demek akıllanmış. Ama yine de bu onunla ortak kalacağım anlamına gelmez.

''Bana haber verdiğin için sağol Emirhan.''

Kapıya doğru ilerleyip tam çıkacakken bana döndü. Çantasından zarf çıkarıp bana uzattı.

''Deden sana bu mektubu vermemi istemişti. O çok iyi kalpli, disiplinli bir adamdı. Tekrardan başın sağ olsun.''

''Sağol.''

Avukat evden çıktıktan sonra kapıyı kapatıp soluna geçtim. Elimdeki zarf bana, ben ona bakıyordum. Derin nefes alıp zarfı açtım ve okumaya başladım.

Sevgili Torunum;

Bu mektubu okuyorsun artık bu dünyada değilim demektir. Sakın o gözyaşlarımı dökeyim deme. Ağlamandan ne kadar çok nefret ettiğimi biliyorsun.

Bahtınuruma iyi bak lütfen. Haplarını düzenli alsın. Senden ricam Bahtınuru evde  bir haftalığına yalnız bırakmaman. Cesur'la aranı iyi tutmanı istiyorum.Artık onunla ortaksın. Eğer istemiyorsan ondaki mirasımı satın almaya çalış. Ama şunu bilmeni isterim, o çok değişti.

Seni sevdiğimi asla unutma güzel torunum. Tıpkı baban gibi akıllı ve annen gibi nazik ol. Sana her zaman güveniyorum.

Seni çok seven deden...

ARZUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin