SPECIAL | QA

1.2K 44 8
                                    

I want to see me from your point of view

Qairina yang duduk dibalkoni bilik dipeluk oleh Rayyan. Ubun isterinya dicium beberapa kali. Jujur cintanya kepada Qairina tidak pernah hilang malah makin bertambah setiap hari.

Tubuh Qairina dipusingkan menghadapnya dan mata isterinya yang dipuja ramai dipandang dalam "Nak pergi mana harini?" soal Rayyan.

Qairina menjungkit bahu "Rasa macam nak duduk bilik je. Yela dah 5 hari kita keluar. Apa kata harini kita tengok movie je?" cadang Qairina.

Rayyan berkerut dahi "Sayang, kalau nak duduk bilik tengok movie baik duduk rumah je"

Qairina memasam muka "Ala kita movie date jela lepastu petang nanti kita pergi la pantai ke night walk ke" kata Qairina lagi. Kalini lebih manja.

Rayyan mengeluh sebelum mengangguk bersetuju. Qairina melompat kecil dan laptop diambil dari bag milik Rayyan.

Rayyan mengambil plastik makanan ringan yang dibeli petang kelmari dan dibawa kekatil. Air cola yang berada didalam peti sejuk turut dibawa kekatil.

Langsir yang jarang, ditutup agar mereka mendapat mood comfy untuk menonton movie.

Movie bertajuk 'Queen's Gambit' dipilih dan mereka mula menonton.

Rayyan memeluk erat pinggang ramping Qairina dan memberikan beberapa ciuman dileher putih itu.

Qairina yang diam berbaring didada suaminya mula menggeliat geli.

"Janganla kacau" katanya tegas. Rayyan tersenyum sebelum kembali fokus menonton movie yang ditayang.

Dari Queen's Gambit mereka beralih pula ke movie 4 emma.

Qairina melihat waktu ditelefon miliknya dan menguap.

6:15 p.m

Qairina mendongak memandang suaminya. Rayyan turut menunduk memandang isterinya sayang.

"jom jalan dekat pantai" ajak Qairina dengan senyuman kecil. Rayyan membuat riak berfikir. Pelukan makin dieratkan.

"More cuddles and we're done to go" Rayyan kata dalam nada menggoda. Qairina menjuling matanya tetapi tidak dapat menghalang senyuman yang terhias dibibirnya.

$$$

"Terima kasih" kata Qairina pada penjual air kelapa itu sebelum kembali berjalan ketikar yang dibentang sebentar tadi.

Dua buah kelapa yang dibeli Qairina letak diatas tikar itu. Dia kemudian duduk diatas tikar itu dan matahari yang ingin terbenam dipandang.

Rayyan memeluk bahu isterinya dan kucupan demi kucupan diberi kesisi kepala Qairina yang dilitupi tudung.

"Kita tak pernah date macam ni sebelum kahwin kan" kata Qairina mata tidak lari dari memandang matahari yang sedang terbenam dihadapan mereka. Rayyan hummed dan turut menikmati pemandangan dihadapannya.

"Siapa yang tak sabar sangat terus nak kahwin" kata Rayyan sarkastik. Qairina tergelak mengingatkan kejadian itu. Agak immature tetapi itula yang buatkan mereka be who they are now.

"Eleh, nak tunggu abang entah-entah sampai sekarang tak kahwin" kata Qairina bergurau. Rayyan menjungkit kening.

"Siapa cakap? Abang akan cari Rin satu dunia tau. You can't run away from this Rayyan Ariff la" kata Rayyan mahu riak. Qairina hanya menjuling mata.

"Eleh action je dia ni" kata Qairina menyampah. Matahari dihadapan mereka sudah selamat bersembunyi dibalik air laut.

Orang-orang disitu mula berunsur pergi sedikit demi sedikit. Tetapi tidak bagi mereka.

Qairina masih diam didalam pelukan Rayyan menikmati bunyi ombak yang amat therapeutic baginya.

Rayyan pula tidak berhenti mengusap kepala Qairina. Tahu gerakan itu akan membuatkan isterinya tenang.

Qairina memandang Rayyan penuh kasih sayang. Pipi Rayyan diusap dan dicium. Rayyan tersenyum lebar. Bibir isterinya dicium lama. Qairina membalas ciuman suaminya beberapa saat sebelum melepaskan ciuman.

"Orang tengoklah" kata Qairina pura-pura marah. Rayyan menjungkit bahu.

"Like i care. You're my wife" kata Rayyan dan bibir Qairina dicium berulang kali.

Qairina berkerut dahi sambil tersenyum kecil. Hidung Rayyan dicuit.

"Gedik"

Mereka diam didalam pelukan masing-masing. Menikmati masa sendiri. Dalam ketenangan malam dan bunyi ombak yang sangat merdu.

"I really love you Qairina Alisya. You have no idea how much it is. But if i should die for you, i would definitely do it without a second thought" kata Rayyan. Pandang tepat kedalam mata berwarna kelabu itu.

Qairina tersenyum kecil "I love you too my king. If you really die because of me, i would follow you without a second thought" kata Qairina lembut.

"Let's watch as we grow grey hair together and watch as Qainn, Raid and Raiz grow older" kata Qairina. Rayyan tergelak kecil dan dahi Qairina dicium lama.

"That's actually not bad but i will make sure we have one more girl run around the house before your first ever grey hair grow" Kata Rayyan tersengih tidak bersalah. Qairina memandang tajam

"Abang lagi tua tau sedar diri sikit kang kalau saya beranak banyak banyak abang pulak yang tak nak jaga..."

Rayyan tersenyum lebar mendengar isterinya membebel.

"I love you my Qairina Alisya. Let's continue our movie together until the end"

_______________________________________

I can't believe we really end this here ㅠㅠㅠㅠ what a long journey tho it took me like 3 years just to finish this book ㅠㅠ

Rayyan and Rin will be missed tho and sorry if you guys kinda dissatisfied with the ending i try my best tho im not sweet lol

Someone ask me abt side characters like kawan kawan Redgirls and the prefect for special chapters too but i think i dah banyak include diorang in other chapters so this is the time for the main character to have their moment.

I really went throught a lot with this book, pernah nak delete but thanks to the continuous support korang bagi for this book and actually help me to keep writing with your heartwarming comment.

Insyaallah kalau ada rezeki kita jumpa in my other books,this is the end for Qairina Alisya.

Thankyou for your support and load of love for this book,
Assalammualaikum
Lots of love,
Dinnosoft

*ngl im crying bye im so emo

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now