BAB 30

3.1K 138 8
                                    

Rayyan

"Hoi termenung jauh nampak" tegur Haykal. Aku hanya memberikannya jelingan tajam.

"Dia rindu Lisya tu" kata Mya pula.

"M-mana ade" jawabku gagap.

"Eleh releks la lepas habis sekolah kita gi lawatla. Lagipun dia kan tak sedar lagi. Biarla dia rehat cukup cukup dulu" kata Misya pula.

Sudah 3 minggu Lisya tak sedarkan diri. Doktor kata hentakan dikepala dia kuat jadi dia masih koma. Dia juga kehilangan banyak darah jadi doktor terpaksa menambah darah dia semasa dia koma ni.

'aku rindu kau Lisya' kataku dalam hati.

"Serious?" soalku teruja.

"Eleh happy semacam je dapat jumpa kekasih hati" sakat Ashraf kuat. Semua tergelak.

No one

"Nenda dah siap?" Tanya Aidil lembut.

"Dah jomla" kata nenda.

Mereka berjalan kekereta milik Aidil dan berlalu kehospital.

Kalau nak tau,3 minggu ni puan Nadia duduk rumah tengku Qazira. Dia yang menyuruh puan Nadia menetap disitu selepas mendengar tentang berita tu. Kakak dia pulak dah masuk lokap dan along bersama konco-konconya pulak masuk penjara. Sekarang mereka cuma perlu bersabar dan doa supaya Rin sedar dari koma.

Skip 1 hour later...

"Nenda pergila makan dulu. Ziq pergi bawak nenda makan" arah Aidil kepada Haziq. Mereka hanya mengangguk dan berlalu keluar.

Setelah kelibat mereka hilang,Aidil  melepaskan keluhan berat.

"Rin bangunla dah 3 minggu Rin tak bangun. Tak penat ke tido je? Tak kesian kat abang,nenda,bonda,ayahnda semua risaukan Rin tau. Bangunla eh sayang? Kesian nenda dia selalu salahkan diri dia. Dia selalu nangis time tengok Rin. Rin tak nak pujuk nenda ke? Nak biar nenda nangis macam tu hari-hari?" Setitis air matanya jatuh.

"A-ab-abang t-to-tolong Ri-Rin s-susah n-nak n-n-nafas" kata Qairina. Aidil mengangkat muka dan tengok Qairina sesak nafas. Aidil segera menekan butang hijau dan serentak itu semua jururawat dan doktor masuk kedalam.

"Encik tolong duduk kat luar dulu" kata salah seorang jururawat. Aidil hanya menurut dan segera keluar dari wad VVIP itu. Dia segera menelefon Haziq.

"Weh weh naik cepat. Rin dah sedar"

"Ok-ok kitorang naik sekarang"

===

"Cepatla Mya asal lambat sangat ni?" Kata Rayyan dari bawah. Heihh perempuan memang wajib siap lambat eh?

"Sabarla taula kau tak sabar nak jumpa kekasih hati" sakat dia.

"Bye mummy kitorang pergi dulu!" Jerit Rayyan didepan pintu.

"Hati-hati!" Jerit Tengku Rayna pula. Rayyan mengangguk dan terus memasuki kereta. Kami terus membelah jalan pergi ke hospital.

Skip at Hibiscus Private Hopital

"Jom" kata Rayyan dan berjalan masuk kedalam lif bersama The Prefects dan The RedGirls.

Setelah tiba didepan wad Lisya,ada 2 orang lelaki yang dikenali. Tak dela kenal sangat kenal-kenal camtu je.

"Adam kan? And kau Haziq cousin Syafiq?" Tanyaku. Mereka seperti terkejut dan mengangguk perlahan.

"Buat apa kat sini?" Tanya Ashraf.

"Er lawat adik" balas Adam.

"Oh adik. Ni ke wad dia?" Tanya Rayyan sambil jari menunjuk kearah bilik Lisya. Mereka mengangguk perlahan sambil menunduk.

"Ha?!!" soal mereka terkejut.

===

"Nenda dah la Rin kan ok ni" pujuk Qairina.

"Kalau bukan sebab nenda,Rin takkan jadi macam ni" katanya sayu. Qairina tersenyum nipis.

"Salah Rin jugak sebab tak angkat call nenda. Biarla nenda benda dah nak jadi kan" katanya sambil menggengam erat tangan puan Nadia.

"Ha??!!" Tiba-tiba ada suara kuat datang dari luar wad Qairina.

'Tu macam suara The RedGirls and The Prefects.'bisiknya dalam hati.

"Sape kat luar tu abang?" soalnya kepada Aidil. Dia hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

Tiba-tiba sekumpulan manusia yang  dikenali masuk kedalam wad. Muka Qairina terus berubah pucat. Muka mereka nampak tak puas hati.

"Boleh kitorang nak cakap ngan Lisya kejap?" Tanya Mya.

Puan Nadia dan Aidil memandang sesama sendiri dan mengangguk.

"Jangan marah sangat bro" kata Aidil perlahan ditelinga Rayyan. Dia tersenyum kecil dan mengangguk.

===

Sebenarnya tak nak marah pon cuma nak tau je betul ke Lisya tu cousin Syafiq. Kalau betul dia cousin Syafiq,mesti dia pon ade tengku kan.

"So...anything to explain?" Tanya Mya.

Qairina masih menunduk. Mereka mengeluh dan Mya duduk dibirai katil dan mengusap tangan Qairina yang dicucuk jarum perlahan.

"Kitorang tak marah pon. Just nak explanation je" kata Mya lembut sambil masih mengusap tangan Rin. Dia mengangkat muka sedikit. Isya dan Misya mengangguk dan tersenyum nipis.

"A-aku tak tau nak start dari mana" kata Qairina sayu. Mya tersenyum manis.

"Ok start dari nama kau and family. Boleh?" Tanya Mya lembut. Qairina tersenyum nipis dan mengangguk.

___________________________________

School's gonna start soon aaaaaaaaaaaaa. I still have many more assignment to do. So sorry for the late update!

Btw, i have a new book called 'Sweet but Psycho'. Im tryna make that book as short as possible cause i just got the idea so if you're tired with this book or maybe tired of waiting, you can read that first. That book is fast update cause yk i dont have that much time to write and perah my brain plus i also have 2 more book to finish so yeah.

Feel free to read!
Love,
dinnosoft 사랑

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now