BAB 45

2.3K 105 6
                                    

"kenapa senyap je?" Tanya Rayyan yang sedang memandu. Qairina hanya diam membisu. Sudah 5 kali ditanya tetapi Qairina tetap berdiam diri.

Rayyan mengeluh. Tiba-tiba Qalish bangun dari peha Rin dan berbisik sesuatu pada Rayyan.

"Tadi kan tatak teluar bilik,mata tatak merah macam hantu" bisik Qalish. Kening Rayyan terangkat.

'nangis? Aku ade salah cakap ke?' bisik hati Rayyan.

"Sape buat?" Bisik Rayyan kembali. Qalish mengangkat kedua belah bahunya tanda tak tahu.

"Rin~" panggil Rayyan manja setelah Qalish kembali duduk dipeha Qairina.

"Kau kenapa?" Kata Qairina malas.

"Tak dela happy la sikit. Kita tengah keluar kan" kata Rayyan. Qairina melepaskan keluhan berat kemudian tersenyum paksa.

Rayyan memarkirkan keretanya betul betul didepan One Utama.

"Dah jom" kata Rayyan dan turun dari kereta.

"Yeay! Dah tampai!" Jerit Qalish gembira. Qairina tersedar dari lamunanya dan terus mendukung Qalish keluar dari kereta.

Mereka menapak masuk kedalam mall itu dengan bergaya. Sejak mereka sampai, ramai yang melihat kearah mereka. Nampak seperti keluarga bahagia.

"Qalish nak pergi mana dulu?" Tanya Qairina lembut. Rayyan hanya menjadi pemerhati. Dia tahu Qairina hanya buat buat gembira didepan Qalish.

"Kita pergi tukar pampers Qalish dulu la" cadang Rayyan. Qairina mengangguk dan berjalan kebilik yang tertulis family room.

"Meh kat abang. Kita tukar pampers dulu eh?" Pujuk Rayyan dan ingin mengambil Qalish dari Qairina tetapi Qalish lebih cepat menggeleng.

"Nak tatak yang tutar" katanya. Qairina tersenyum tetapi kalini senyuman itu kelihatan ikhlas.

"Ok jom tukar!" Kata Qairina bersemangat. Mereka berjalan masuk kedalam bilik itu.

"Kau tau ke nak buat macam mana?" Tanya Rayyan dengan kening terangkat. Qairina hanya menjeling.

"Kau ingat aku ni bebal sangat ke sampai lampin pun tak reti nak tukar?" Kata Qairina dan membuka zip bag didi and friends milik Qalish mencari lampin.

Rayyan hanya memerhati langkah langkah yang Qairina buat. Dia tersenyum manis setelah lampin siap disalin.

"Wahh. Dah boleh ni jadi mama untuk anak anak kita" kata Rayyan tenang dan mengambil lampin yang telah diguna dan dibuang kedalam tong sampah yang disediakan. Qairina kemam bibir malu. Mukanya kelihatan sedikit merah dengan ayat Rayyan.

"Jangan merepek la" kata Qairina dan mendukung Qalish keluar. Rayyan tergelak kecil dengan perangai Qairina.

"Comel" katanya perlahan.

__________________

"Dah dapat ape yang aku nak?" Tanya seseorang kepada pekerjanya.

"Dah boss" jawab pekerjamya itu.

"Bagus. Kau simpan dulu semua tu dekat tempat yang aku suruh haritu and this is your money" kata 'dia' kepada pekerjanya.

"Baik boss saya pergi dulu" kata pekerjanya dan ingin beredar tetapi ditahan.

"Sabar aku ade satu lagi tugas untuk kau" katanya. Pekerjanya kembali duduk dikerusi dikafe itu.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now