BAB 43

2.2K 101 2
                                    

"nak tau jom ikut aku" kata Qairina

Mereka hanya membontoti Rin dari belakang.

"Weh kau rasa dia nak bawak gi mana?" Tanya Asyraf pada Zarif.

"Entahla tapi jalan ni macam nak pergi pejabat" balas Zarif.

"Pengetua ada?" Tanya Qairina kepada kerani disitu.

"Ada" balas kerani itu sambil tersenyum. Qairina membalas senyuman itu dan mengangguk.

"Jom" ajak Qairina. Sekali lagi mereka hanya mengikut. Sampai sahaja didepan pintu,Mya segera menarik tangan Qairina. Qairina berpaling dan mengangkat kening apa?

"Kau nak buat apa masuk bilik pengetua?" Tanya Mya dengan nada berbisik. Yela sape je tak takut bilik pengetua kot. Qairina hanya tersenyum.

"Jangan risau la" kata Qairina dan terus meluru masuk. Mereka yang melihat sudah telan perit liur.

"Ibunda!!" Jerit Qairina riang. Tengku Ellena yang sedang membuat kerja terus terbantut. Dia terus mengangkat kepala.

"Eh Rin lama tak jumpa hehe ibunda rindula" kata tengku Allena dan terus memeluk Qairina. Mereka yang melihat sudah melopong. Setelah mereka berpelukan baru tengku Ellena perasan akan kedatangan mereka.

"Eh Rayyan ada apa ni?" Tanya tengku Ellena. Qairina yang baru teringat akan mereka terus tersengih.

"Oh ibunda hehe jap Rin nak kenalkan dengan dorang. Weh korang ni mak su aku. Korang mesti dah kenal kan so tak payah aku nak intro. So dia mak cik aku yang selama ni handle sekolah ni." Terang tengku Ellena kepada mereka.

"So... Kau nak cakap yang kau dah bagi amaran kat budak budak tadi pasal mak cik kau?" Tanya Misya. Qairina menggeleng.

"Nope"

"Habistu?!" Tanya mereka serentak.

"Aku bagitau dorang yang aku pemilik sekolah ni and kalau dorang cari pasal ngan aku, automatic i'll throw them away from this school and tell their parents about their attitude." Terang Qairina panjang lebar. Sekali lagi mereka sudah melopong.

"B-betul ke kau p-pemilik sekolah ni?" Tanya Asyraf gagap. Qairina mengerutkan dahi dan mengangguk. Asyraf hanya tersengih yang lain sudah memandang Qairina tajam.

"Ape?" Tanya Rin pelik.

"Asal tak bagitau awal-awal?" Tanya mereka geram. Qairina hanya tersengih.

"Ha nak gaduh pegi keluar jangan gaduh kat sini ibunda nak buat kerja" celah tengku Qairina.

"Hehe sorry" jawab mereka serentak.

"Ha ade apa lagi? Kalau dah takde apa apa boleh keluar ibunda nak buat kerja" kata tengku Allena sambil menyambung kerja yang tergendala tadi.

"Ish ibunda lupa ke?" Kata Qairina geram dan menarik kerusi didepan ibundanya itu. Tengku Allena mengangkat kepala dengan muka blur.

"Pasal apa?" Tanya tengku Allena blur. The RedGirls dan The Prefects sudah menahan gelak. Telinga Qairina sudah merah menahan geram. Tarik nafas lepas fuhh.

"Kan Rin dah cakap nak ambik baju pengawas kat ibunda" terang Qairina

"Oo cakapla awal awal. Tu ha ibunda dah gosok pegi tukar dalam bilik" arah tengku Allena. Qairina sudah tersenyum sampai telinga. Dia terus berlari anak masuk kedalam bilik. Mereka yang melihat hanya menggeleng tetapi bukan Rayyan. Rayyan sudah tersenyum gatal.

Agak lama mereka berdiam diri.

"Erm puan dah berapa lama jaga sekolah ni?" Tanya Zarif memecah sunyi. Tengku Allena mengangkat kepala dan senyum.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now