BAB 28

3.1K 138 6
                                    

"nak tak kau jadi girlfriend aku?" Soal Zarif. Mata Qairina membulat.

"W-we-weh ape kau merepek ni?" soalnya gagap.

"Aku serious Lisya. I want you to be my girlfriend or kau nak jadi wife aku?" Soalnya lagi.

"Weh tolongla kita still sekolah. SPM pon bel-" kata kata Qairina dipotong olehnya.

"Kalau macam tu lepas result SPM keluar kita kahwin" kata Zarif dan duduk disebelah Qairina. Dia mengeluh seketika.

"Aku tak boleh" kata Qairina sambil memandang anak matanya.

"Kenapa? Sebab Rayyan? Sudahla Lisya dia dah ada girlfriend kau tak payah nak berharap sangat. Dia sayang Hana tu sangat sampai kesalahan Hana pon dia tak nampak. Aku yakin kalau dia jadi boyfriend kau,dia takkan sayang kau macam mana aku sayang kau Lisya. Takkan tu pon kau tak faham?!" Katanya kuat.

"Bukan macam tu Zarif aku bukan tak nak terima tapi aku tak nak jadi kawan yang tikam belakang"kata Qairina memandangnya sayu. Dahi Zarif berkerut.

"Tikam belakang ape?" Soalnya lagi.

"Misya suka kau Zarif. DIA SUKA KAU so aku tak nak la jadi perampas. So... Apa kata kau ambik hati dia?" Tanyaku sambil mengangkat sebelah kening.

"Tapi macam mana?" Soalnya sayu.

'uishh cepat gilerr move on' kata Qairina dalam hati dan tersenyum.

"Ape gunanya aku hm?" Soal Qairina. Dia tersenyum.

"Kau boleh ke tolong aku?" Soalnya sambil memandang Qairina dengan muka berharap.

"Of course la boleh kau kan kawan aku" kata Qairina sambil tersenyum manis.

"Okla kalau macam tu aku masuk kelas dulu takut nanti diorang syak ape-apa pulak." Katanya dan berdiri.

"Eh jangan lupa malam ni kita buat plan" kata Qairina, dia hanya mengangguk dan berlalu pergi.

Qairina menghembuskan nafas berat.

"Aku yang nerd macam ni pon orang nak ke ya allah. Habistu nak jadi macam mana lagi haihh" kata Qairina  sendiri dan berlalu masuk ke kelas.

_______________________________

Kringg

"Weh korang turunla dulu nanti aku turun" kata Qairina sambil mata masih diskrin macbook.

"Nak kitorang order apa-apa dulu tak?" Tanya Mya. Qairina hanya menggeleng dan mereka terus beredar.

Tiba-tiba datang The Badboys ke mejanya.

'haihh sehari tak kacau tak sah' kata Qairina dalam hati dan mengeluh.

"Aikk kenapa mengeluh sayang? Penat ke meh I tolong urutkan" katanya dan terus mengurut bahu Qairina. Dia menepisnya kasar.

"Dah la saya turun dulu" kata Qairina berdiri. Baru sahaja dia ingin berjalan Zarif menariknya dan Qairina terjatuh diatas pehanya. Mata Qairina dan Syafiq sudah membulat.

"Wow you smells good" katanya dan bergerak kebahagian leher Qairina.

Dia segera bangun dan berlari keluar dari kelas. Qairina segera pergi ketandas dan membasuh muka sedikit sebelum berjalan ke cafeteria.

Semasa rehat Qairina hanya merenung roti yang dibeli tadi. Mya yang perasan perbuatannya terus menyoal.

"Kau ok tak weh?" Tanya Mya.

"Ha? A-aku ok la" kata Qairina tersenyum nipis.

"Kenapa tak makan?" Soal Isya pula. Qairina hanya menggelengkan kepala tanda tak nak.

"Makanla sikit" pujuk Rayyan. Matanya hanya tertumpu pada cincinnya.

Qairina bangun dan terus pergi ke blok D. Lepas kes pagi tadi tiba-tiba dia tersuka dengan tempat ni.

"Ok tak?" Tanya seseorang dibelakangnya.

"Eh macam mana kau tau aku kat sini?" Soal Qairina kepada Syafiq.

"Tadi aku nak pergi Cafe tapi nampak kau so aku ikutla" balasnya dan duduk disebelah Qairina.

"T-the B-badboys?" soalnya takut.

"Sokay dorang pegi lepak" katanya Qairina menghela nafas lega.

"Kau tak ikut" tanya Qairina sambil memandang bunga didepan kami.

"Aku kata aku nak pegi makan so dorang biar jela. Kau asal cam takut sangat je ngan dorang?"soal Syafiq kepadanya. Dia mengeluh sedikit.

"Entahla lepas apa yang dia cuba nak buat sebelum ni aku rasa takut ngan dia. Bukan takut tapi lebih kepada trauma. You know? Dia selalu pegang-pegang aku so aku tak selesa ngan dia sebab tula aku takut sikit kan. Kau sendiri juga cakap dia tu kaki club. Buatnya dia bagi aku apa-apa ubat ke dadah ke ha cane?" Kata Qairina panjang lebar.

"Kau lupa ke? Sebab tula aku masuk kumpulan dia sebab aku nak jaga kau and korek rahsia dia kenapa nak sangat kau" katanya dan berlalu pergi.

"Macam tu je? Heh" kata Qairina sendiri dan beredar.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now