BAB 25

3.2K 131 3
                                    

"nenda!" Panggil Qairina kuat. Lagi 2 jam lebih flight mereka untuk ke Italy.

"Ye ye nenda kat bilik ni" jerit puan Nadia kembali. Qairina segera bergerak kebilik Puan Nadia.

"Dah siap?" Soalnya sesampai dipintu bilik. Puan Nadia tersenyum dan mengangguk kecil.

"Jom la. Ermm passport nenda Rin pegang dulu eh?" Kata Qairina sambil membawa bagasi kedepan pintu.

"Ok" balas puan Nadia ringkas.

Mereka segera turun ke lobi kerana Aidil sudah awal-awal menyuruh Amir hantar mereka ke Airport.

Amir segera turun dari kereta setelah melihat kelibat Qairina dan Puan Nadia. Dia membawa bagasi mereka masuk kedalam kereta dan kereta vellfire mula bergerak pergi ke KLIA 2.

.................................................................

Italy

Qairina

"Arghh rindunya udara segar kat sini!" Kataku sambil mendepakan tangan didepan IIA (Italy International Airport).

"Rin kita kena naik teksi ke tunggu family Rin?" Soal nenda.

"Oh jap Rin nak call diorang" kataku dan terus mendail number Risya.

"Hello Risya"

"Hello. Kenapa?"

"Aku dah sampai suruhla driver datang ambik"

"Oh ok jap-jap aku on the way"

"Ok. Ciao"

"Ciao"

"Ha nenda kakak Rin cakap dia on the way jap lagi sampai" kataku dan nenda hanya mengangguk.

25 minutes later

"Rin!!!" Jerit seseorang.

"Risya!!!" Panggilku dan terus meluru kearahnya.

"Mi manchi molto! (I miss you damn much)"

"mi manchi anche tu( i miss you too)"

"Chi è lei?( Who is she)"

"Oh nenda sinila. Ni Rin kenalkan kakak kembar Rin." Kataku sambil memegang erat tangan nenda.

"Oh kembar patut muka sama" balas nenda dan Risya segera menyalam tangan nenda.

"Dah la jom. Alex puoi portare quella borsa. Grazie (alex can you bring that bag. Thanks)" kata Risya dan kami masuk kedalam kereta vellfire milik Risya. Milik Risya ye bukan bonda or ayahnda.

"So.. nak pergi mana dulu?" Tanya Risya sambil menjungkitkan sebelah kening.

"Let's have some cofee and going back" kataku sambil memandang nenda. Nenda hanya mengangguk setuju.

Baby take my hand I want you to be my husband ...

Milayna 🐝💞 ia calling you...

"Hello"

"Rin!!!!"

"Yah! Pekak telinga aku siap kau"

"Heheh sorry kau dah sampai ke?"

"Dah"

"Oh ok boleh aku datang rumah?"

"Sure. Aku sampai nanti korang takde aku bakar rumah sorang-sorang Capire?"

"Ok. Ciao"

"Sape?" Tanya Risya.

"Sape lagi kalau bukan dua ekor tu" balasku.

"Ciao signorina, cosa vorresti ordinare?(hai what would you like to order?)" Tanya pekerja starbuck itu.

"Nenda nak ape?" Tanyaku kepada nenda.

"Erm Caramel Machiatho. Panas" balas nenda.

"Uno Caramel Machiatho hot verse,Due Chocolate Cream Chip Frap." Order Risya kepada pekerja tadi.

"That's it?" Tanyanya.

Risya hanya mengangguk.

"Ok aspetta davanti" kata pekerja itu dan kereta bergerak ke pick up counter.
.................................................................

"Assalammualaikum bonda!" Jeritku kuat setelah masuk kedalam istana.

"Waalaikumsalam Rin!" Jerit bonda dan terus memelukku.

"Rindunya kat bonda" kataku dan melepaskan pelukan.

"Eh siapa ni tak cakap pon nak bawak tetamu." Kata bonda sambil berjalan kearah nenda.

"Oh ni nenda." Kataku kepada bonda.

"Nenda ni bonda Rin" nenda segera menunduk hormat kepada bonda.

"Eh tak payahla tunduk-tunduk" kata bonda bersalah.

"Maaf tengku tapi saya tak biasa" balas nenda masih menunduk.

"Alah nenda layan je macam nenda layan Rin" kataku meyakinkan nenda.

Nenda hanya mengangguk kecil sambil tersenyum kekok.

"So.. bonda have you prepare it?" Tanyaku sambil berjalan kesofa ruang tamu.

"Ada sikit lagi yang tak siap" balas bonda.

"Ok then yang tu biar Rin yang settle. Erm ayahnda mana?" Tanyaku.

"Office la macam biasa" balas Risya.

"Assalammualaikum" jerit sape lagi kalau bukan si Marisya and Milayna.

"Waalaikumsalam" balasku setelah mereka masuk. Mereka meluru kearahku dan terus memelukku erat.

"Rindunya kat kau!!!" Jerit Layna.

"Eleh ye ye je" balasku lalu duduk disofa kembali.

"Sape ni?" Tanya Maris dan mereka segera menyalam tangan nenda.

"Nenda aku." Balasku ringkas.

"Oo hai nenda nama saya Marisya and ni Milayna" kata Maris.

"Hai. Panggil nenda je" kata nenda malu.

"Bonda dah jemput Grandma?" Tanyaku kepada bonda lagi.

"Belum lagi tak sempat kamu pergi la rumah grandma petang nanti jemput dia lepastu pegi rumah mama" arah bonda aku hanya mengangguk setuju.

Meanwhile

No one

"You nak beli ape lagi?" Soal Rayyan kepada Hana.

"Jom masuk butik Adidas tu kejap I nak beli baju and kasut baru" katanya manja. Rayyan hanya mengangguk.

"Eh hai you ni kawan Iqbal kan?" Tanya seorang gadis kepada Hana. Rayyan mengerutkan dahi.

"Err hai. Ha betul la tu. Kenapa eh?" balas Hana acuh tak acuh.

"Hai" sapa seorang lelaki pula.

"Eh Hana long time no see" katanya sambil menghulurkan tangan. Rayyan segera memeluk bahu Hana dan senyum.

"My girlfriend" kata Rayyan terpaksa.

"Oh sorry" katanya dan menarik balik tangan yang dihulur sebentar tadi.

'tak faham bahasa ke aku cakap dia ni girlfriend aku!' marah Rayyan dalam hati.

"Kalau dah tak de pape kitorang gerak dulu" kata Rayyan dan menarik tangan Hana keluar dari butik.

'aku akan dapatkan Hana balik' kata Iqbal dalam hati dan tersenyum sinis.

______________________________________

This story is on going so no need to spam comment,thankyou 💜

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now