BAB 16

3.6K 146 1
                                    

"Nenda jom turun." Ajak Qairina sambil tersenyum.

Skip at the lobby

  'Mana bodyguard abang ni' desis Qairina didalam hati.

"Excuse me, are you Tengku Qairina Alisya?" Soal seorang lelaki berbaju tuxedo di belakang Qairina.

"Yea. Ermm are you Aidil bodyguard?"

"Yea. Come I'll take you to the car" katanya sambil berjalan di belakang mereka.

"Rin sape ni?" Tanya nenda Nadia.

"Oh ni bodyguard abang Aidil. Dia suruh bodyguard dia jaga kita" balas Qairina.

"Oh. Betul ke diorang boleh jaga kita?" Tanya nenda Nadia risau.

"Insyaallah boleh nenda" jawab Qairina sambil tersenyum.

Selepas masuk kedalam kereta, lelaki tadi berkata...

"My name is Amir Airish. Start from now, i will be your bodyguard."

"Oh. Thanks but i thought that you have to protect Aidil not me cause he said that you is his bodyguard right?"

"Yes i am. But saya dah lama berhenti sebab dia kata he don't need any  bodyguard. So we're just friend but more to employer and worker" balasnya sambil tersenyum.

"Ok then. Erm i think you can send us to One Utama" kata Qairina dan membalas senyumannya.

Skip at One Utama

Selepas turun dari kereta,Amir masih mengekori Qairina dan nenda Nadia. Aikk Abang Aidil cakap dia just jadi driver je harini hm.

"Kenapa awak ikut kitorang? Abang Aidil cakap awak akan hantar kitorang je" kata Qairina pelik.

"Erk Aidil takde cakap ke yang saya kena jaga awak for the whole day?" Balasnya teragak agak. Mata Qairina membulat.

"Whole day? Seriously??!!!" Tanya Qairina terkejut.

"Ish ape kamu ni janganlah nak jerit sangat" marah nenda Nadia.

"Hehe sorrylah terkejut sikit je tadi hehe. Erm kalau macam tu oklah jom masuk market dulu" arah Qairina. Dia hanya menurut dan menolak troli.

15 minutes later

Sedang mereka berjalan,tiba tiba Qairina ternampak susuk tubuh yang amat dikenali. Setelah habis meneliti pemakaiannya dari belakang,mata Qairina terus membulat. Terus dia menarik tangan nenda Nadia ke tempat yang terdekat untuk menyorok.

"Kenapa ni Rin?" Tanya nenda Nadia cemas. Qairina hanya meletakkan jari telunjuknya di bibi tanda senyap.

Tiba-tiba...

"Eh Nadia" sapa seseorang dari belakang mereka.

Qairina segera menarik nenda Nadia pergi ke belakangnya dan berhadapan dengan nenek tua tu. Sapa lagi kalau bukan si pelacur tu...

"Nenek nak ape lagi?" Tanya Qairina sambil ketap gigi menahan marah.

"Eh sibuk je kau aku nak jumpa adik aku lah. Aku RINDU dia"saja dia menekankan perkataan rindu tu kerana ingin mendapatkan nenda Nadia.

Tiba-tiba tangannya ingin memegang tangan nenda Nadia  tapi sempat ditepis oleh Qairina.

"Move your dirty hand from her" kata Qairina geram. Mukanya sudah memerah menahan marah.

"Apa hak kau nak halang aku sentuh dia? Dia adik aku!" Katanya separuh menjerit.

Qairin tersenyum sinis memdemgar ayat itu.

"Apa hak aku? Aku sekarang dah sah jadi cucu dia. Oh jap kau tanya apa hak aku kan tadi? So sekarang aku nak tanya apa hak kau nak pegang dia?" Tanya Qairina dengan nada tegas sambil kedua tangan masih menggegam tangan nenda Nadia.

"AKU KAKAK DIA!" katanya kuat sehingga menarik perhatian semua pelanggan di situ.

"Huh ada ke kakak yang sanggup jual adik dia sendiri kat ah long hm? Ada ke kakak yang sanggup tengok adik dia derita ha?" Kata Qairina sinis.

Dia kaku.

"Hey dengar sini eh kau kalau tak kenal aku baik jangan tunjuk tanduk kau ok? Ingat ni sekali lagi kau cari masalah dengan aku,aku tak teragak agak sumbat kau dalam lokap faham" kata Qairina betul-betul ditelinganya.

Dia segera menarik tangan nenda Nadia beredar dari situ. Amir hanya mengikut dari belakang.

Qairina terus membawa nenda masuk kedalam restoran yang berdekatan. Kelihatan nenda masih menunduk mungkin malu pasal kejadian tadi?

"Nenda" panggil Qairina lembut.

"..."

Satu keluhan keluar dari mulutnya.

"Nenda" panggilnya lagi sambil tangan menggegam tangan nenda Nadia di atas meja.

"Huh?" Katanya blur. Qairina tersenyum nipis.

"Nak makan apa-apa?" Tanya Qairina lembut.

"Erm boleh juga" katanya dan tersenyum nipis.

Benda yang Qaiirn suka pasal nenda Nadia ni adalah dia tak suka malu-malu. Kalau dia nak apa-apa mesti dia minta. Sesuailah dengan dirinya yang suka memaksa.

Selepas membuat pesanan, Qairina terus memulakan bicara kerana nenda Nadia masih berdiam diri.

"Nenda kenapa senyap je ni?" Tanya Qairina risau.

"Nenda malu je pasal tadi yelah dia tu kakak nenda and tadi tu masalah nenda tapi Rin yang kena settlekan" katanya sayu.

"Eh biarlah dia nenda dia memang patut kena ceramah ngan Rin tadi sebab perangai dia tu buat Rin geram. Lagi satu,masalah nenda masalah Rin juga. Rin kan cucu kesayangan nenda" kata Qairina sambil tersenyum. Nenda Nadia ketawa kecil dan membalas.

"Hm sorry pasal perangai DIA tadi" kata nenda Nadia sayu.

"Jangan risau nenda Rin janji akan selamatkan nenda dari DIA" kata Qairina ingin meyakinkan nenda Nadia. Nenda Nadia hanya tersenyum nipis.

Tepat pada masanya makanan sampai dan mereka menikmati makanan dengan gembira.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now